Gå til innhold

rød 242

Ranger emnet


Michael_

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det rød 242 er drit pen, men kan ikke noen bruke 244 og 245 snart, sundin har fet 244, men jeg ser skjeldent feite 244 og 245. vær gang jeg hører om noen som skal bygge fet volvo så er det snakk om gode gamle 242. Terskelen for hva som er en fet 242 er ganske høy og det skal mye til å imponere med en 242. Fet turbomotor \ V8, 18" compo felger, bur, ny lakk og bøttestoler i en 242 finnes det dusinvis av nå, men jeg skjønner godt hvorfor folk velger den, hva skal du med 4 eller 5 dører i en racer bil. Selv hadde jeg selvfølgelig lagt penger i 242 hvis jeg skulle begynt med noe sånt, men jeg legger mer merke til fete 244/245 enn 242. Lengst ser jeg på amazoner, den er enda tøffere enn 242, men det er mitt syn.

jeg føler 242 trenden bare har vært de siste årene.

det er sjeldnere med råe 242'er, enn råe 244'er, av den enkle grunn at 244 er enklere å få tak i for billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og føler at trenden med 242 har kommet de siste årene.. men jeg synes fortsatt at det begynner å bli mange fete 242'r enn 244'r og 245'r.. Jeg har ihvertfall 244, men drømmer jo selvfølgelig om 242! hehe

ja, men du..

Det er ufattelig mange..

 

De skal sitte på med bilen min.

Så går de til bakskjermen og står der lenge.

 

Så sier de "hmm, du har ikke dører bak?".

 

Det er mao. mange som ikke vet det var 2 dørs 240'er!

merkelig ja? hehe.. Vi har alltid hatt volvo i min familie :-)

*savne orange godvognen fra 1978, med strøkent sort "skinn" interiør*

 

de sluttet jo å produsere 242 i 1983, så.. tenk da, om 20 år.

sikkert bare de fete 242'ene igjen. resten har gått på dyngen.

 

244 derimot, vil være en blanding.. (ps. jeg grer nå 240, 4 dørs under 244 kammen).

 

derfor tror jeg 242 bygger lettere opp et "image", enn en 244.

videre, skal ikke en "racerbil" være praktisk.

 

jeg ser heller ikke det upraktiske i 242, for min del,vs. 244.

245 hadde vært praksis.

 

jeg stod mellom 242 og 245, siden jeg allerede har hatt 244 og 240 med 4 dørs. mao. jeg synest 2-dørs var fetere, sjeldnere, såvel som ikke nevneverdig mindre praktisk i mine øyne!

jeg kjører for det meste alene, eller med 1-2passasjerer.

bilen min er uegnet for massetransport, pga. lav bakkeklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett... den røde 242 her her helt nydelig!! så gjennomført!! bøyer meg i støvet av respekt!!

og dæsjen så helt rå ut! bygd inn i buret? noen som har noen bedre bilder av denne?

 

Props!!!

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Noen som vet statusen på denne bilen nå? På Rudskogen i September sa han at han skulle selge den, men skulle ha 200 000,- for den...

Hadde jeg bare hatt de pengene!!

Var også litt oppgradert i motor etter han hadde bremsa ca 400hk, nå var det kanskje 450...

Noen som vet hva det nye prosjektet hans som det har vært snakk om er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet statusen på denne bilen nå? På Rudskogen i September sa han at han skulle selge den, men skulle ha 200 000,- for den...

Hadde jeg bare hatt de pengene!!

Var også litt oppgradert i motor etter han hadde bremsa ca 400hk, nå var det kanskje 450...

Noen som vet hva det nye prosjektet hans som det har vært snakk om er?

 

 

nå har jeg ikke lest hele tråden her..men hvis du refererer til den røde 242'n til Thomas, er motor (komplett, hiv i 240 og vir om nøkkel),gir,mellomaksel til salgs for ca 60tusen spenn

er ca 430hk i den..

bilen skal ikke selges, da han skal bygge seg ny motor og drivverk

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår