Gå til innhold

Støping med gips, Haster!!

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring når det gjelder å støpe og lager former av flytente gips??

Tenkte å lage en form av front fangeren ved bruk av flytende gips.

Vet ikke om gips vil fungere, om det vil bli for tungt eller bare sprekke.

Må vell kanskje ha noe slags slipp/voks middel i mellom også?

Så hvis det er noe som har erfaring med gips, fortell det til meg.

Haster litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg har ingen erfaringer med akkurat dette, men min bror prøvde å støpe en bak winga i en form av gips.. Jeg kan ikke si at resultatet ble det aller beste.. Men du får prøve, kan kanskje gå hvis man pusser litt lengre enn det broren min gjorde.. :cool:

 

Har tenkt å prøve. Men hva brukte broren din til å løsne støpet? voks?

Har nemlig tenkt å lage en plugg ut av gips, forså legge glassfiber på pluggen så jeg får den nye fangeren min i glassfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hva han brukte, men tror han brukte no slipp middel av no slag.. hvis du lager en plugg også støper form utfra pluggen fungerer det jo fint. Men voks er vel bedre enn slippmiddel.. husk å vokse 3 ganger før støping..

 

Jeg har Nor-Pol sinn form voks og norslipp. så det burde gå greit. Men husker ikke helt, skulle jeg først smøre inn fangeren min med voks 4-5 ganger også ta det bort også påføre slipp middel og støpe med gips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eg lagde form av gips. som slipp middel brukte eg vaselin på den eine forma. da funka fint. prøvde og med teflonspray men funka ikkje så bra da.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Kjøp ikke gips i 1kg pakninger i farve eller jernvarehandelen. Be om en 25 kilos sekk. Da får du en langt hyggeligere pris. :deng

 

Har du peiling på støping med gips? for hvis du har, hvordan ble resultat av pluggen? Hvilen type form voks brukte du og hvilket slipp middel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår