Gå til innhold

Anlegge verd pengene,er det bra?

Ranger emnet


raz

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OKi..mn tror duh d holder til subben på 1000W å 500Wrms..?

 

hellothere så den uscarvor på qxl.... gjør nok det men den vil nok spille og gi lyd fra seg.... kvalitet koster desverre penger.... og det vil du oppdage når flatt og komprimert lyd kommer ut av høytalerne. Å bruke innebygd forsterker til å drive 6x9" blir for dårlig løsning da du har tenkt å bruke mer enn "100 watts" forsterker på subben... da spilleren vil forvrenge mye tidligere enn subben så blir bare en 1 tones dyrre og slapp bass.... den uscarvor er nok verd de 900kr som budet ligger på nå... :skaal:

 

lykke til anyway!! ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi...Noen som kan vise meg en forsterker som jeg trenger. Det har vert kjempe greit..hellst link..Å en spiller har også vert fint..forsterker til ca 2-2400.spiller litt billigere=)

 

Takk for hjelpen foresten:)

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte at jeg skulle nevne at jeg har usCarvor(eller var det Carver?) 2x800w, MEN jeg er mindre fornøyd.. Jeg kjører med 2x500w Arizona Eagle 12' i en portet kasse. (vet desverre ikke mer om elementene), og dette er det heftig trykk i, MEN ikke no fin lyd.. Savner lyden som jeg hadde med en 2x250 Arizona Eagle forsterker som jeg fikk med når jeg kjøpte det, (av en kompis), men som ble svidd en gang av min koselige søster.. Svarte.. Men men...

 

Ergo.. usCarvor, trykk, men IKKE fin lyd.... Ikke bra for åpne biler altså, kanskje greit i en sedan hvis du bare er ute etter dunkinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi...Noen som kan vise meg en forsterker som jeg trenger. Det har vert kjempe greit..hellst link..Å en spiller har også vert fint..forsterker til ca 2-2400.spiller litt billigere=)

 

Takk for hjelpen foresten:)

 

Tror du skal ta en titt på de jeg ramsa opp..

Ellers ville jeg sparet en månedslønn til, og kjøpt meg noe litt heftigere, så blir du ikke skuffa :)

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKæij

 

Jeg burde bare egentli glemme den PYLE forsterkern jeg viste framm først altså??

 

Men jeg kan jo ta den usCarvor forsterkern,når jeg bare skal koble subben på den(du sier jo selv at den jir mye trøkk) Da passer jo den perfekt..skal ikke koble høytalerne på den. Så kobler jeg høytalerne på spilleren, da blir det no bra?

:)

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem både pyle og us carvor.

 

mener å se at det står ramset opp flere gode alternativ fra blandt annet Matador.

 

se på Soundstream,Helix og muligens Audison Srx.

 

og for guds skyld ikke bli blindet av høyt oppgitte effekter dette er bare juks alikavell.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg vert deg så ville eg ha klinka til med en Audison SRx3

 

link:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=SRx3&PHPSESSID=f5f3d6d23ab3fc013c5a6a47f642088c

 

 

Audison SRx3 er en spennede sak. Synd ikke flere tenker i disse baner.

 

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, glem effektjaget, det viktigste er om forsterkern har store strømreserver.

Dette fordi impedansen til et element varierer mye i frekvensområdet det spiller. Har en ikke strøm nok til å møte en øking i impedansen ved store pådrag er det fare for at forsterkern går i klipping og svir spolen.

 

Ville stilt meg meget skeptisk til produkter som kun fremhever at de yter en maxeffekt med store typer. RMS er en grei måleverdi, FTC er enda bedre men fåtallet av produsentene oppgir dette da folk kun ser på de høyere MAX og RMS tallene. Resultatet er da at de som oppgir fantasitall med store typer selger bedre selv om produktet nesten ikke er verdt det det er lagd av.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår