Gå til innhold

P10 diesel VS P10 1.6


Fox

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte ikke det, først etter at jeg hadde kjøpt den fant jeg ut at GT hadde vært tinge well ..hehe.

 

Fox: Jeg har forresten en 1,6 lx. Jeg gav 69 000,- for min, for ett år siden. Da var den gått 93 200 km, service hver 10 000, eid av to firmaer før. Kjøpte den av forhandler..De byttet drivmansjetter, tok motorvask og litt småknask før jeg fikk den..

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjøpte jeg for ca et halvt år siden!

 

sort 96 Mod. 1.6 SRi

En eier, kjøpte den av Nissan forhandler

gått 157 000 når jeg kjøpte den..

Betalte 60 000,- + omregistrering

De ordnet noen småting før jeg fikk bilen, og den var så og si strøken når jeg hentet den..ikke hatt noen betydelige problem siden jeg kjøpte den..

 

litt off topic..men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger på 0.65l på blandet kjøring. men nesten bare småkjøring da.. har under 1 mil til jobben.Laveste jeg har målt den til er 0.58l. Men vær obs på at det ikke er mye futt i dieselmotoren, så er du av den typen som bare må forbi når du har en bil foran deg, så tror jeg ikke du skal vurdere en diesel. Men det er en herlig cruise-bil. Bør også kjøres litt fint og ikke tynes på hvert gir(egentlig ikke mye vits da det er lite å hente øverst i registeret), da toppakning er en svakhet på disse motorene. Du skrev at motoren var overhalt? Toppakningen min røk på 276.000km, så er det den som er tatt? Pleier i alle fall å ryke rundt der en plass.

 

Litt rotete forklart kanskje, men er jaffal min erfaring med denne motoren. :)

 

Toppakningen er byttet nå i det siste ja. Heller litt mot en 1.6 men så heller jeg igjen i mot en 2.0 siden det ikke er så utolig mye dyrere å kjøre med. Hvis vi sier at 1.6 bruker 0.75 og 2.0 bruker 0.8 så blir det 0.05l ekstra og med 10 mil hver dag blir det igjen 0,5 liter og "nesten" 10,- ekstra i bensinutgifter. Får mye mer moro med en 2.0 og 10,- ekstra om dagen vil jeg tro :)

 

Edit: Blandet litt forbruk her da jeg regnet med at Jonhe kjørte med 1.6

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøre bilen på max, og havner alltid under 0.7l per mila. Hvis jeg var deg hadde jeg gått for 1.6 versjonen. Jeg er så fornøyd med den jeg har at jeg beholdt den i 7 år nå. Før brukte den 0.6-0.65l i mila, men etter at jeg installerte K&N filter og effektanlegg gikk de litt opp i bensinforbruket. Holder godt øye med gullet og er alltid nøye skifting av tennplugger og olje(Mobil 1).

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger på 0.65l på blandet kjøring. men nesten bare småkjøring da.. har under 1 mil til jobben.Laveste jeg har målt den til er 0.58l. Men vær obs på at det ikke er mye futt i dieselmotoren, så er du av den typen som bare må forbi når du har en bil foran deg, så tror jeg ikke du skal vurdere en diesel. Men det er en herlig cruise-bil. Bør også kjøres litt fint og ikke tynes på hvert gir(egentlig ikke mye vits da det er lite å hente øverst i registeret), da toppakning er en svakhet på disse motorene. Du skrev at motoren var overhalt? Toppakningen min røk på 276.000km, så er det den som er tatt? Pleier i alle fall å ryke rundt der en plass.

 

Litt rotete forklart kanskje, men er jaffal min erfaring med denne motoren. :)

 

Vet du hva din tar på 0-100? Så jeg har litt å gå ut i fra. Focusen står til komisjon nå så får jeg se hva som skjer.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår