totto Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Heisann, har ett lite problem med kjærra.. Det er en 92 modell Civic Lsi HB. På tomgang så hoster den litt, går litt ujevnt, samt at den begynner ikke å dra skikkelig før på ca 3500 rpm, virker som at den får ett lite "puff i baken" når du når ca 3500rpm, før det så er den ganske slapp.. Over 4000 går den som ei kule.. Noen tanker om hva dette kan være? Hørt rykter om at tenningsmodulene på disse bilene ikke er helt gode, men hva tror dere? Mvh Totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Heisann, har ett lite problem med kjærra.. Det er en 92 modell Civic Lsi HB. På tomgang så hoster den litt, går litt ujevnt, samt at den begynner ikke å dra skikkelig før på ca 3500 rpm, virker som at den får ett lite "puff i baken" når du når ca 3500rpm, før det så er den ganske slapp.. Over 4000 går den som ei kule..Noen tanker om hva dette kan være? Hørt rykter om at tenningsmodulene på disse bilene ikke er helt gode, men hva tror dere? Mvh Totto begynn med enkle tin som å sjekke at bensintilførselen er fin, sjekk plugger/gnist, kabler, fordeler og nokk strøv på bateriet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14a Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Enda bedre tips: Kjør diagnose på motoren selv! Se posten min på Honda-forumet. Det er veldig enkelt. Du trenger ikke noe utstyr. Må bare koble sammen ledningene i en diagnosekontakten og skru på tenninga. Da blinker "check engine" lampen din x antall ganger. Se her: http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=12097 Mvh S14a -92 Civic LSi HB X-200SX S14a Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Tenningsmodulene er en svakhet med disse motorene ja, men tror ikke den er tilfellet her. Bytt lambda sensoren, så blir det nok andre boller. 300 kr hos biltema. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totto Skrevet Juli 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Jaha? Jeg er grønn på dette... 1: Hva er en lambdasonde? og 2: er det noe jeg kan bytte selv? Evt enkelt kan byttes av en som har litt peil? -totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Det er en zirkoniumsensor som måler oksygennivået i eksosen, noe som vil indikere luft/drivstoffblanding. Den riktige støkiometriske blandingen ligger rundt 13 deler luft og en del bensin. De har en levetid på 70k-90k km. Etter det så blir de "treig" og gir feilaktige signaler til ecu. Dette er en slitedel, akkurat som tennplugger. En dårlig lambdasensor merkes spesielt ved kaldt motor, da vil den virke treig og nølende. Denne sensoren står rett før katalysatoren. Tenker den er rustet fast.. Er plug`n play. Akkurat som en tennplugg. Problemet ligger i å få den løs. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totto Skrevet Juli 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Akai, og den kan gi slike symptomer? Er bare å gå på biltema og si at du skal ha en ny en til akkurat den bilen så får du det? Trodde sånt var DYRT jeg... -totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14a Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Akai, og den kan gi slike symptomer? Er bare å gå på biltema og si at du skal ha en ny en til akkurat den bilen så får du det? Trodde sånt var DYRT jeg...-totto Jeg har byttet min O2-sensor (eller LAMBDA-sonde som den også blir kalt). Sitter helt i front av eksosanlegget/manifold, og er lett tilgjengelig. Det går EN ledning fra den til en kontakt der fremme. Tror den koster 1200 originalt. Jeg byttet min med en uoriginal fra BilXtra som kostet ca 600kr (mener jeg å huske). Min bil hadde gått ca 130000km da jeg byttet den. D Byttingen hjalp ikke på mitt problem (ujevnt drag og noe fusking). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.