Gå til innhold

audi 90 dynamo

Ranger emnet


rioi

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en audi 90 quattro.

Plutselig begynte varselslampa for batteriet å blinke. Jeg ringte til den lokale bilmekker'n og han mente det var børstene på dynamoen som var for korte.

Ergo byttet jeg ut børstene og alt ble bra. Inntil i natt(4-5 dager senere) da jeg skulle hjem begynte lampen å blinke igjen.

Kan dette være at jeg burde bytte hele dynamoen eller kan det være noe helt annet som ikke har med dynamoen å gjøre?

symptomer:

batterilampa blinker (stopper å blinke når jeg gir på mye)

ABS lampa blinker når jeg bremser

speedometernåla hopper villt

 

bilen:

audi 90 quattro 10v 136 hester

sedan

1987 modell

 

takker for alle svar og håper posten var forståelig

 

edit: og hvis jeg må kjøpe ny dynamo, kan noen her fortelle meg hvilkendynamo jeg skal se etter og kanskje hjelpe meg å finne en brukt.

hadde vært fint det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt en audi 90 quattro.

Plutselig begynte varselslampa for batteriet å blinke. Jeg ringte til den lokale bilmekker'n og han mente det var børstene på dynamoen som var for korte.

Ergo byttet jeg ut børstene og alt ble bra. Inntil i natt(4-5 dager senere) da jeg skulle hjem begynte lampen å blinke igjen.

Kan dette være at jeg burde bytte hele dynamoen eller kan det være noe helt annet som ikke har med dynamoen å gjøre?

symptomer:

batterilampa blinker (stopper å blinke når jeg gir på mye)

ABS lampa blinker når jeg bremser

speedometernåla hopper villt

 

bilen:

audi 90 quattro 10v 136 hester

sedan

1987 modell

 

takker for alle svar og håper posten var forståelig

 

edit: og hvis jeg må kjøpe ny dynamo, kan noen her fortelle meg hvilkendynamo jeg skal se etter og kanskje hjelpe meg å finne en brukt.

hadde vært fint det

 

du kan sjekke om dynamoen lader nokk.. mål hvilespenningen på bateriet (multimeter) deretter starter du opp bilen. ruser denn opp og holder denn på 2500 r/min å måler nå spenningen på bateriet.. skal ligge over 13v.

 

grunnen til at dynamoen ikke lader nokk kan være spenningsfall.. eller kanskje dårlig kontakt en plass...

 

men probleme ditt kan også ligge i bateriet her... defekt bateri eller krypstrøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår