Fyrsten Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Hvilke motorer går nedi uten altfor store modifikasjoner? (Amerikansk bolt-on...) hehe... Dvs jeg har en 1.4nz 60hk og kunne tenke meg å bytte til noe kraftigere uten at jeg må ta frem vinkelkappen og frisere for mye... lurer på den gamle skuddsikre 2.0 8v fra vectra bl.a. Trenger jo også kraftigere girkasse. Bilder, tips og hint om deler mottas med takk mail: m0rkets_fyrste@yahoo.no Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Om du setter inn en 1.8i eller c20xe er det samme jobben. Alt over corsa gsi motor må du fram med slegga. Du må ha f16 eller f20 kasse, og da trenger du spes drivaksler også. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Da blir det vel 1.6 på meg tenker jeg... Men går det da med en nyere innsprutmotor og kasse? Hvordan er bremsene på en gsi i forhold til min? Har du noen bilder av jobben på din gsi du har lyst til å dele med deg? Evt hvilken tråd ligger de i? Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 1.6 corsa gsi motor er bolt on, har akkurat gjort dette på en corsa cab med 1.3 motor i. Tror ikke jeg har så mye bilder av selve ombygginga av 16v min, men kan se om jeg finner noen og legge ut. Kan bruke den kassa du har på gsi motoren. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Her er cabben med 1.3 motor. Og her med gsi motor. Noen bilder fra 16v'm... Kommer flere bilder. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 De gammle bildene var litt store gitt.. Skiver bak er fint å ha. Her med orginal 1.6 8v motor. Calibra turbo bremser foran. Tilpassing for større motor. Du ser den "bulken" som er under fjørtårnet. Der kommer dynamoen. 1.8e gr.A motor på tur inn. På plass. 186hk, dro 9500 omdr yodude Så var det klart for c20xe. Riller i skjerm krever arbeid av innerskjerm. Her går luta rett i luftfilteret. Blir jævla trangt mot rammevang og reimhjul... Ferdig montert. Og sånn er vell stort sett bila i dag. (Cabben er ikke helt ferdig ennå) Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Takk for bilder... Gjorde du mye teknisk oppgradering, typ bremser o.l., før du slapp nedi den 1.8e motoren? Og er det så rett frem som det virker som? Virker som at du har brukt en del timer på bilene dine. Fargen på caben er nydelig. Edit: Og hvordan er det med det elektriske? Ser for meg at det ikke er bolt-on... Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Takk for bilder... Gjorde du mye teknisk oppgradering, typ bremser o.l., før du slapp nedi den 1.8e motoren? Og er det så rett frem som det virker som? Virker som at du har brukt en del timer på bilene dine. Fargen på caben er nydelig. Edit: Og hvordan er det med det elektriske? Ser for meg at det ikke er bolt-on... Er igrunnen en grei ombygging, men du trenger som sagt nye drivaksler og no motor fester. Har hatt turbobremser foran hele tiden, bygget om til skiver bak lenge før 1.8e motor ble plassert. Siden min er org GSI ligger stort sett alt av ledninger jeg trenger ferdig. Har kun bytta over noe i noen kontakter. Fått på power cap, stab stag og ny leppe nå. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohope Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Alt du trenger av motorfester, drivakslinger og lignende kan du handle hos M-tech i nederland. Med disse delene er det bolt-on å sette 2.0 16v i corsa a. jeg har selv en corsa b med 2.0 16v turbo med deler fra M-Tech, og det er ganske beint fram å få i. Det elektriske dreide seg om lodding av 4-5 ledninger, altså ikke altfor hokkus pokkus. Delene kan også bestilles hos MWI.no her i landet. Åsmund Hope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Alt du trenger av motorfester, drivakslinger og lignende kan du handle hos M-tech i nederland. Med disse delene er det bolt-on å sette 2.0 16v i corsa a.jeg har selv en corsa b med 2.0 16v turbo med deler fra M-Tech, og det er ganske beint fram å få i. Det elektriske dreide seg om lodding av 4-5 ledninger, altså ikke altfor hokkus pokkus. Delene kan også bestilles hos MWI.no her i landet. Åsmund Hope Stemmer det ja. Men det billigste er å lage alle delene du trenger selv, sparer fort 5-7000.- :) Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.