Muzaki Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Hvor tar jeg ut oljentrykket til turbo'en på en B230K blokk? Det er ikke borret opp de "orginal" hullene. Er det mulig å få tak i overgang ifra den oljetrykksføleren som er på 230 blokka til den som er på 23 blokka? Eller må jeg lage? Eller finnes det ett lite hulle jeg kan ta trykket fra? Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 kan ta fra samme hull som oljetrykksgiveren ja! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Det var det jeg regnet med. Da må jeg frem med gjengesettet. Men... er det noen som vet hvor stor, og hva slags gjenger som er i oljetrykksføleren. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Det var det jeg regnet med. Da må jeg frem med gjengesettet. Men... er det noen som vet hvor stor, og hva slags gjenger som er i oljetrykksføleren. Mål det...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Wow!! At jeg ikke tenkte på det... :fuckme2: Neida... Jeg kan jo selvsagt gjøre det når jeg er hjemme, men tenkte viss noen visste det så kunne jeg ha kjøpt meg ett korrekt gjengesett på vei hjem ifra jobb.... Men nå er det ikke noe problem lenger.--- :) Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 har du turbo på en b230k motor? bytta topp og saker? hva du har gjort for og få det til funke, jeg har en b230k motor jeg å, og to snurrboer liggendes med gasser og trykk boks fra b21a motor:p Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Vel, har ikke fått det til å funke enda da... skal fikse olje til turbo'en i morgen. Det jeg har, er en B230K blokk med innsug og gasser fra en B23A. Bruker den 531 toppen som står der fra før. Blir vel så jeg tester med lite trykk i begynnelsen, og ser hvordan det går. Jeg hadde bunnpanne fra den forrige motoren, så jeg bruker den til oljereturen, men det er jo mulig å bodde opp det i blokka og. Jeg har i tillegg en oljekjøler, og en 740 intercooler, så noe fres må det vel bli. Tenkte jeg skulle bremse den etterhvert, for å se hvor mye det ble. Tror ikke det blir helt wow, men det må vel bli litt mer enn orginalt. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Ok. har oljekjøler og ic liggendes jeg å.. hum, passer innsug og manifold fra b21a overens på b230k? Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Ok. har oljekjøler og ic liggendes jeg å.. hum, passer innsug og manifold fra b21a overens på b230k? ganske sikker på at de gjør det.. siden jeg vet at b230k passer på b21a så da burde det jo passe andre veien også.. :) Leste dette i bilsportfor lenge siden :) Volvo 240 er som å bygge med LEGO, man finner favoritt delene og monter dem sammen Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Ok. har oljekjøler og ic liggendes jeg å.. hum, passer innsug og manifold fra b21a overens på b230k? Jepp, det er plug'n'play! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Vel, har ikke fått det til å funke enda da... skal fikse olje til turbo'en i morgen. Det jeg har, er en B230K blokk med innsug og gasser fra en B23A. Bruker den 531 toppen som står der fra før. Blir vel så jeg tester med lite trykk i begynnelsen, og ser hvordan det går. Jeg hadde bunnpanne fra den forrige motoren, så jeg bruker den til oljereturen, men det er jo mulig å bodde opp det i blokka og. Jeg har i tillegg en oljekjøler, og en 740 intercooler, så noe fres må det vel bli. Tenkte jeg skulle bremse den etterhvert, for å se hvor mye det ble. Tror ikke det blir helt wow, men det må vel bli litt mer enn orginalt. er vel 631 topp som står på? eller er jeg dum nå? Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 er vel 631 topp som står på? eller er jeg dum nå? Det kan du sjekke, nummeret står på høyre side rett under toppdekslet over eksos manifoilen Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beje Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 631 top står det på til meg ja :p passer en 160 topp eller en 398 topp på en b230k blokk da? :-P Siter 01: Volvo v70 XC solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2 solgt. Nissan 200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 631 top står det på til meg ja :p passer en 160 topp eller en 398 topp på en b230k blokk da? :-P ikkje vis du har dei orginale stempla me forbrenings kammer i trur ej eller va de 631 topp på vanlige b230 motora so ikkje gjekk?? Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Det jeg har blitt fortalt er at jeg bare kunne glemme og sette noe turbo på b230k`en min fordi 1. den har høy komp. å 2. den har forbrenningskammre i stempla og ikke i toppen.. og 3. forgasseren(solex cisac) ville ikke takle det. Dog har jo du Muzaki brukt en 230a gasser her.. gleder meg og se om du får det til og om det blir bra.. for da skal jeg starte samme prosjekt.. :P 230a gasser kan jo ikke være _noe_ problem å få tak i.. kompiss av meg prøvde å turbokonvertere en b230a motor i 740.. men lyktes ikke.. husker ikke helt hva det var som ikke ville funke.. men motorn gikk iallefall ikke slik den skulle.. å mener det var pga forgasseren eller noe slikt.. Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.