Gå til innhold

Spørsmål ang den innebygde fors i spiller

Ranger emnet

dankis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurte på om det gikk an og få den innebygde forsterkeren i spilleren på 2x100 i stedet for 4x50? Blir jo brokobling på en måte. Er dette mulig?

Mente jeg leste her for en stund siden at dette ikke gikk an på spillere, men er ikke helt sikker. Spilleren er en Pioneer DEH-P3500MP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg lurte på om det gikk an og få den innebygde forsterkeren i spilleren på 2x100 i stedet for 4x50? Blir jo brokobling på en måte. Er dette mulig?

Mente jeg leste her for en stund siden at dette ikke gikk an på spillere, men er ikke helt sikker. Spilleren er en Pioneer DEH-P3500MP

ikke mulig. og godt er det.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse wattene må du nok ta med en klype salt ja, realiteten er vel 4x7 eller 4x10 watt.

Pioneer har en kraftig spiller som heter P80MP, denne kan brokobles på rearutgangene, og kan drive en vanlig 10" sub, f.eks en RF P1 10" eller 12"

Men ellers enn dette så tror jeg ikke du skal satse på noen brokobling.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse wattene må du nok ta med en klype salt ja, realiteten er vel 4x7 eller 4x10 watt.

Pioneer har en kraftig spiller som heter P80MP, denne kan brokobles på rearutgangene, og kan drive en vanlig 10" sub, f.eks en RF P1 10" eller 12"

Men ellers enn dette så tror jeg ikke du skal satse på noen brokobling.

23 w rms ca mener jeg det var

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lastet ned til 1 eller 2 ohm.

Er ikke mulig å få så høy effekt i 4-8 ohm ved 12 volts strømforsyning.

Tviler sterkt på at spenningen til forsterkeren i spilleren er omformet til høyere enn 12 volt iallefall.

hvorfor skulle ikke det være mulig da?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oohh

hvorfor skulle ikke det være mulig da?

:biker for da kreves en DC/DC konverter som gir

høyere spenning enn 12 volt og med noenlunde strøm styrke, og gjerne symetrisk... ikke at det er vanskelig men bare at sånt utvikler mye varme og i cd spilleren er varme allrede en problem da dette er med å forkorte livslengede på laseren. Ellers kreves også en toroid trafo som er stor og utvikler varme. -det jeg kommer på i farta-

En spiller med 4x"50 watt" er allrede brokoble. det er IC kretsens oppbygning som designet slik for å kunne levere mer enn 5watt med 12volt spenning. derfor bruker man også elementer med lav impedans til motsetning av hjemme anlegg og ditto høytalere. :oohh

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må trekke meg litt tilbake på akkurat den...

En jeg kjenner, som har skikkelig peiling på alt innen elektronikk, sa engang at en ikke kunne lure ut mer enn 10-15 watt ifra en vanlig bilspiller.

Lurer på om det var sinuseffekten han da tenkte på.

Når jeg regner litt på det, så blir jo effekten vesentlig høyere, men om det er max effekt, rms, sinus eller noe annet vet jeg ikke.

Regnestykket er da som følger (4ohms høyttaler):

P=UxU/R

13,6vx13,6v/4=46,25watt

Da er det heller ikke tatt hensyn til spenningstap i ledninger eller i selve forsterkeren.

Tror nok at det er andre som har mer peiling på dette enn meg,

så jeg overlater til dem å komme med et mer fornuftig og riktigere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider