MichaelB Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hei! Har kjøpt meg en Opel Ascona 1.8i GL 1986 modell. Clutchen er steinhard! Er det noe jeg kan gjøre med det? Smøre? Evt. hvor?!?!?! (Har ikke greie på bil) ps. Det knirker litt i clutchpedalen når jeg trør den inn..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Hei! Har kjøpt meg en Opel Ascona 1.8i GL 1986 modell. Clutchen er steinhard! Er det noe jeg kan gjøre med det? Smøre? Evt. hvor?!?!?! (Har ikke greie på bil) ps. Det knirker litt i clutchpedalen når jeg trør den inn..... Sjekket hvor stram vaieren er? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Hei! Beklager sent svar! Har ikke sjekket vaieren, men clutchen tar med èn gang jeg trår på den. Kan jo justere vaieren slik at den først tar "etter en stund", men tror "hardheten" i clutchen vil vedvare da :( Det jeg tror er problemet er at trykkplata faktisk er så hard, men jeg vet faktisk ikke... Det er ingen spesiell treghet i selve clutchvaieren, men "armen" som går ned i girkassen er svært tung å bevege... Forslag til løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Da må du nok ned med girkassa og smøre\skifte utløserlageret. Skitt og gammel smurning legger seg på akslingen som det skal gli på og gjør at dette blit treigt. Men vaier clutch er av og til tyngere enn hydraulisk clutch. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Ja. Klar over det :) (Ønsker meg hudraulisk clutch i julegave) Har en kompis som hadde girkassa inne il service og fikk smurt opp hele skiten, men knall resultat! Får se om dette blir en mulighet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 på min vectra 2000 var det hard kløtsj helt til eg bytta den å då vart den heilt fin.. kan være at den er sleten vel? Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Bytta du hele clutchen da, eller bare vaieren? Vaieren virker i allefall ikke å være noe særlig slitt... men "armen" som går ned i girkassen er svært treg, og vanskelig å bevege for hånd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 La det være sånn:D Kult med hard clutch, racing:) hehe. Ønsker meg mekanisk istedenfor hydraulisk på min.. Digger steinharde clutchpedaler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Ja, veldig gøy på en 1.8 med sikkert over 100 hk å greier.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hehe :) Der kom den, ElCamino :D assman ...men det er jo klart at du har et poeng :) Ps: Opel Ascona 1.8i 115 HK aehhahaa... Jeg har en RÅ bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 bytta kløtsjlammel og trykkplate... ps.. er vedlig enkelt på desse bilane.. gjort på en halvtime om du har gjort det før.. Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg