Gå til innhold

Racing_: Ford Mondeo 2.0 GLX - RS kitt, bilstereo, DVD osv

Ranger emnet


Racing_

Anbefalte innlegg

Da var frontsystem bestilt, ble Morel Hybrid Ovation 6. Bestilte også den ene subben, Morel Elate 10, for å få gjort ferdig subkassen.

Skal snart bestille den andre subben, og bakhøyttaler.

 

Har hørt mye skryt om Morel høyttalere, så gleder meg til å få de koblet opp. Er ute etter pen lyd, dynamikk, tight fin bass, og evnen til å spille høyt uten skrikende diskant. Har lest mye om forskjellige merker, og valget falt på Morel etter anbefaling av andre bilstereo byggere som var ute etter det samme som meg....nemlig lydkvalitet.

Så det blir spennende å høre.

Kommer med oppdatering når jeg får dem.

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mondeo kan bli råe... henviser til bilen rad3on snakker om... han som har bygd denne har oxo et rimelig gromt anlegg ifra sony bygd inn i bilen oxo...

 

DSC00169.JPG

 

DSC00170.JPG

 

denne mondeon har en 2,5 liters v6 med st innsug rustfri eksos, grenrør, st luftmengdemåler, k/n filter og litt sånt.. sinnsykt pen lyd.. den har også fått fjerna spylerdysen, låsen til bakluka, listene og antenna på taket (masse jobb alt det der :P) tror dette er en av norges mest strøkne mondeo`r.. den er vel en av de få mondeoene i norge som har koni coilovers også.. han har fått satt på sideskjørta nå også.. og nye baklykter skal sotes ordentlig, det er også lakket diverse ting i interiøret i samme farge som bilen og har sony anlegg som azzido sier. den har også skjerm og ps2( i hanskerommet)

 

sorry at jeg ødelegger posten din.. hehe :P

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne mondeon har en 2,5 liters v6 med st innsug rustfri eksos, grenrør, st luftmengdemåler, k/n filter og litt sånt.. sinnsykt pen lyd.. den har også fått fjerna spylerdysen, låsen til bakluka, listene og antenna på taket (masse jobb alt det der :P) tror dette er en av norges mest strøkne mondeo`r.. den er vel en av de få mondeoene i norge som har koni coilovers også.. han har fått satt på sideskjørta nå også.. og nye baklykter skal sotes ordentlig, det er også lakket diverse ting i interiøret i samme farge som bilen og har sony anlegg som azzido sier. den har også skjerm og ps2( i hanskerommet)

 

sorry at jeg ødelegger posten din.. hehe :P

No offence, og OT, men jeg som ikke liker å skryte av min egen bil, må faktisk si at jeg synes min egen var finere enn denne...

 

Og anlegget hadde jeg hoppet lett over, skal man først bygge skikkelig gjør man det ikke med Sony....

 

Ellers til trådstarter, ser bra ut dette, så du får holde oss oppdatert :) Lykke til videre !

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne mondeon har en 2,5 liters v6 med st innsug rustfri eksos, grenrør, st luftmengdemåler, k/n filter og litt sånt.. sinnsykt pen lyd.. den har også fått fjerna spylerdysen, låsen til bakluka, listene og antenna på taket (masse jobb alt det der :P) tror dette er en av norges mest strøkne mondeo`r.. den er vel en av de få mondeoene i norge som har koni coilovers også.. han har fått satt på sideskjørta nå også.. og nye baklykter skal sotes ordentlig, det er også lakket diverse ting i interiøret i samme farge som bilen og har sony anlegg som azzido sier. den har også skjerm og ps2( i hanskerommet)

 

sorry at jeg ødelegger posten din.. hehe :P

 

 

Hvor fikk han tak i de coiloverne?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh ,nei vel?

 

Nei..er ingen stereoguru, men såpass erfaringmed bilstereo, har jeg ta jeg kan styre meg betraktelig for SONY.

De har rett og slett ikke gode nok høytalere til å kunne hevde seg blant de beste. Er mine erfaringer, og tydeligvis ZETEC sine også.

 

Topic:

Bilen begynner å ta form ser jeg. Bra du setter byggekvaliteten i høysetet når du bygger opp bilen.

Det her blir bra.

 

Eller har jeg lagt merke til at det blir flere og flere som gjor noe med de litt eldre mondeoene. Det er jo bra. Syns vi har nok sytla Honda Civic, golf,o.l.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topic:

Bilen begynner å ta form ser jeg. Bra du setter byggekvaliteten i høysetet når du bygger opp bilen.

Det her blir bra.

 

Eller har jeg lagt merke til at det blir flere og flere som gjor noe med de litt eldre mondeoene. Det er jo bra. Syns vi har nok sytla Honda Civic, golf,o.l.

 

 

Joda, det går fremover. Men det er blitt litt forandringer i planene. Skulle egentlig lakkere bilen så fort stylingen var ferdig tilpasset, men har ombestemt meg. Skal heller vente til over nyåret, kanskje rundt mars-april, før jeg sender bilen til lakkering. Skal heller bygge ferdig i bagasjerommet, og stelle opp bilen mest mulig før den blir lakkert så slipper jeg å være så bekymret for lakken når jeg henger over bilen. Så stylingen blir gjort ferdig tilpasset og lagt i garasjen for vinteren, og heller kjøre på originalfangerne i vintermånedene. Så slipper jeg å stresse så med å få fangerne ferdig også.

Slik sparer jeg jo lakken for en vinter med steinsprut o.l. også :thumb

 

Så derfor kjøpte jeg bilstereo isteden :dj :disco

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..er ingen stereoguru, men såpass erfaringmed bilstereo, har jeg ta jeg kan styre meg betraktelig for SONY.

De har rett og slett ikke gode nok høytalere til å kunne hevde seg blant de beste. Er mine erfaringer, og tydeligvis ZETEC sine også.

 

det kommer vel helt an på hvordan du bygger det ,selv det beste anlegget kan få rævva kvalitet..

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk frontsett, den ene subben og litt høyttalertrekk i posten idag.

P9150004.jpg

 

Fikk også to kondensatorer som jeg bestilte fra USA.

P9150010.jpg

 

Prøvd den ene mellomtonen i døra, og laget en mellomstykke i 9mm kryssfiner for å tette åpninger rundt elementet.

P9150006.jpg

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk frontsett, den ene subben og litt høyttalertrekk i posten idag.

 

 

Fikk også to kondensatorer som jeg bestilte fra USA.

 

 

Prøvd den ene mellomtonen i døra, og laget en mellomstykke i 9mm kryssfiner for å tette åpninger rundt elementet.

 

 

Råsexy!

Jeg burde ta å lage noen mellomstykker jeg også. Var der god plass frem til dørtrekket?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råsexy!

Jeg burde ta å lage noen mellomstykker jeg også. Var der god plass frem til dørtrekket?

 

Jada, god plass. Enda mellomtonen er utbygd med 9mm får jeg enda plass til den beskyttelsesringen som skal være rundt elementet, og den bygger jo også en del ut. Prøvde dørtrekket og alt var bare bra.

Har laget slike mellomstykker til alle dørene. Snudde bare en originalhøyttaler på hodet og tegnet rundt...passet som smurt da.

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, god plass. Enda mellomtonen er utbygd med 9mm får jeg enda plass til den beskyttelsesringen som skal være rundt elementet, og den bygger jo også en del ut. Prøvde dørtrekket og alt var bare bra.

Har laget slike mellomstykker til alle dørene. Snudde bare en originalhøyttaler på hodet og tegnet rundt...passet som smurt da.

 

 

Slett ikke dumt :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår