Gå til innhold

B230FK i 240

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

har ikke motor til salgs men har muligens chippet hjerne og tenningsboks til salgs fra B230FK...

 

chippen er fra bsr det såkalte steg3 chippen(205hk og 330nm)

 

Hvis du er interesert hva er du villig til å gi for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du trenger for så vidt ALT, og det er sykt mye. Hvis du har innsprut fra før så er det litt enklere, men hvis ikke:

 

Motor, topp, turbo..... Alt som skal kobles inn i ledningsnettet i motorrommet:

 

Tennmodul, coil, tennkabler, bankesensor, dynamo, oljetrykks giver, vanntemp giver, svinghjulsføler, lambda, gasspjel posisjonsgiver, tomgangsventilen, turbotrykksgiver, LMM, kaldstart dysa, dysene, starter.............

 

Innibilen: chip, bensinpumperelè, masse kabler til instumentpanel, sikringsboks og til bensin pumpe®.

 

I tanken må du bytte hele driten til en som er for innsprut (sitter en pumpe der oxo), pumpe under bilen (primærpumpa), bensin retur rør (sitter orginalt på biler med K-motor)

 

I tillegg: Luftfilter med alle slanger og rør, oljedampslagene, vannslager, eksosrør, vakumslager, alt pisset til oljekjøler event vannkjøling til turbo. Masse slangeklemmer div str, bolter, clutch, ny kort gasswire, event kabler til OD giret,

 

Som du skjønner så er det sykt mye. Jeg sliter med å skaffe alle delene til å sette inn F sprut i min (hvis noen har noe, send PM, trenger oxo en M46). Når folk sier at motoren er komplett, så kan jeg garantere at den ikke er det.

 

- Lykke til med å bli ferdig til 6, blir nok gatebil med vanlig motor, hvis du klarer det er du faen meg god :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner ikke med å bli ferdig til gatebil, bilen skal kjøres innover på treffet, å tørr ikke gå på en smell.. så jeg begynner på mandag. har mange fagfolk i ryggen, så detta går kjempe fint ;)

 

MvH

Stian

 

men trenger liste ;) onsdag er avreise dato

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hello: jeg er bilmekaniker :hello:

 

så sånnsett er det ikke noe problem, lurte bare på om noen kunne gi meg en punkvis liste ;)

 

er så kjedelig å glemme noe, skal også ha m90 kasse, noe ekstra man trenger?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/view/5419978.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

 

http://www.blocket.se/view/5448026.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

 

spørsmålet er om det ikke er like greit å kjøpe en komplett bil i sverige.

ps. husk: du kan gjerne prute bilene også!

 

evnt kjøpe en som ser litt stygg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så å få det sammen burde ikke være noe problem, men handleliste hadde hvert kjekt, har en 87mod med B230K motor, har aldri tenkt etterå se etterm men hvordan bensinpumpe har den?`har lagt merke til at den har retur, så slipper å legge opp det, men må vel sette på ny pumpe regner jeg med.. ???

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så å få det sammen burde ikke være noe problem, men handleliste hadde hvert kjekt, har en 87mod med B230K motor, har aldri tenkt etterå se etterm men hvordan bensinpumpe har den?`har lagt merke til at den har retur, så slipper å legge opp det, men må vel sette på ny pumpe regner jeg med.. ???

hehe, om du trenger ny pumpe, ny mellomaksel, ny bakaksel, etc. etc. er det billigere å kjøpe delebil.

 

jeg har kjøpt deler for flere titusener nå og det hadde vært billigere å kjøpt en litt stygg 960 i sverige, evnt. kjøpt en greiere fra tyskland.

kunne jo kjøpt en 95' 960, tatt ut motor, drivlinje, etc. og solgt videre karrosseri med front, interiør, etc.

 

ville lønnt seg for meg og jeg tror at om du har forgasserbil og må bytte en del deler, er du fort å grensen til at det lønner seg å kjøpe en 240/740/940 tic, da spesiellt om du vet om noen som trenger karrosseri/interiør, som du kan spleise med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår