Gå til innhold

1997 Chrysler Stratus 2,0 LE

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.. lurer bare på hvordan denne bilen (1997 Chrysler Stratus 2,0 LE) er å skru på? Vanskelig å komme til? Altså, må denne bilen inn på verksted hvis noe må byttes? Eller kan personer med peiling gjøre dette selv? Har en bror som er mekaniker, men han har ikkje kjennskap til Chrysler bilene noe særlig? Noen som vet?

 

Er det forresten noen velkjente problemer med disse bilene?

 

Takk for svar! :pray

[o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998

[x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT]

[x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt]

[x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT]

[x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

vis jeg var deg ville jeg kjøpt en 1999 modell eller nyere.. da det er forbanna mye feil på 95-98 modellen... må vel legge til ta da jeg hadde stratus, ikke neon.. men det går vel stort sett på det samme..

 

jeg sliter ihvertfall no jævli med min stort sett fiksa alt som er å fikse på en bil.. kosta på den gud vet hvor mange penger og taper no altfor mye penger når jeg skal selge den..

 

vis jeg skulle hatt meg chrysler skulle jeg kjøpt den nye chrysler 300c , den er grise feit..

 

min erfaring ---> styr unna.

 

Vennelig hilsen

 

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være greit å komme til i en stratus. Er jo stort motorrom på den. Ellers skjønner jeg ikke hvordan Reinert kan ha hatt så mye tull med sin bil. Jeg har de siste fire årene eid forgjengeren til stratus, og har hatt veldig lite problemer med den, til tross for at den nå er 14år gammel. Kun byttet bensinpumpe, 1 vindusheiser og 2 topplokkpakninger på de 4 årene!

 

Så jeg vil heller si: Go for it! :thumb

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være greit å komme til i en stratus. Er jo stort motorrom på den. Ellers skjønner jeg ikke hvordan Reinert kan ha hatt så mye tull med sin bil. Jeg har de siste fire årene eid forgjengeren til stratus, og har hatt veldig lite problemer med den, til tross for at den nå er 14år gammel.....

 

Nå snakker jo forsåvidt Reinert om den aktuelle modellen KaffeKarsK vurderer å kjøpe, men du snakker om "en helt annen" bil. Jeg har også hørt mye kødd om 95-98 mod Stratusen. Faren til en kompiss av meg hadde samme bilen, og solgte den raskt etter å ha byttet girkasse 2 ganger og diverse annet stash som tilsammen endte på rundt 80k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en neon 97.mod. som jeg har hatt en stund nå, og eneste problemet jeg har hatt med den er en vindusheis, ikke noe problemer me motoren, som er den samme som sitter i Stratus hvis jeg ikke tar helt feil, så er sikkert veldig forskjellig fra bil til bil om det er feil på de osv...

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass nye LeBaron antar jeg at du får deler til hos din lokale Chrysler-dealer. Dersom du ikke har noen i nærheten og likevel må bestille per post/frakt, anbefales et medlemsskap i Chryslerklubben. Medlemmer får prosenter hos en del Chryslerforhandlere. Sjekk innom klubbsidene og velg Kjøp/Salg og deretter Rabattavtaler.

 

Det er også innmeldingsskjema elektronisk på sidene om du finner det interessant. Velkommen til å ta en titt!

 

 

Dersom du leter etter brukte deler kan du sjekke med Phoenix US Cars i Tønsberg eller muligens Granlunds Garasje nord for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Noen som vet hvordan/hva en Chrysler LeBaron er her?? Har en 2.5 GTS LeBaron, motoren er en 89mod. og bilen 88. Har ikke helt begynnt å skru på den, men er dette en vanskelig bil?? Vet dere om levrandør som leverer deler til denne kjerra??
Deler får du fra usa eks ebay, dette anbefales. veldig billig, har selv handlet mye slipper stortsett klar moms også kreative fakturaer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg SKAL!!! kjøpe pappas 97 Mod. Chrysler Stratus fordi den er pen og se på og fordi vi har ALDRIG hatt noe store problemer med den!!!!!!!! og vi har hatt vår i 6 år... De problemene vi har hett med vår er bremsene... og det er bare med stål felger fordi det blir for varmt... men sålenge vi har på aluminiums felger går det bra:)

Men 95 og 96 mod. er veldig dårlig lydisolert... Og styr helst unna automatgir for den er det litt problemer med...

Så lenge du kan litt om å skru på bil går det nok fint for deg og skru på Stratus... Men det er litt trangt...

 

Og til aller dere som bare klager om Stratus anger2 angry Devil bambam

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en `97 Stratus som jeg er super fornøyd med!!!!

Er en drøm på veien, og den sitter utrolig bra i svinger selv

om det er en stor bil.

 

Litt død lyd fra motor, men har funnet ut av dette.

Om du skal montere konisk filter i disse bilene som jeg har gjort,

bør du vurdere dette : i motoren sitter det en stor plast boks

som det står Chrysler på. Dette er en resonansboks for å dempe lyd fra innsug.

 

Jeg merket lite eller ingen forskjell da jeg satte på konisk luftfilter.

Så jeg tok et par telefoner til noen verksted å sjekka litt rundt ang denne boksen som luftfilteret er koblet på. Da det viser seg at denne er for lyddemping, så flekkes den av first thing ikveld!! ;)

 

Ellers så har det siden 1997 ikke vært så mye problem med den.

Alle kvitteringer fra service følgte med. Og i servicehefte står det ikke noe av betydning.

 

Utenom det vanlige olje/filter/veske/regreim skift, så er det lite som har blitt reparert.

Det har vært tull med bremsene på disse bilene, så det ble byttet en gang i 2004.

 

Jeg kan anbefale denne bilen med et stort smil.

Om du har noen spørsmål, så er det bare å komme med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en `97 Stratus som jeg er super fornøyd med!!!!

Er en drøm på veien, og den sitter utrolig bra i svinger selv

om det er en stor bil.

 

Litt død lyd fra motor, men har funnet ut av dette.

Om du skal montere konisk filter i disse bilene som jeg har gjort,

bør du vurdere dette : i motoren sitter det en stor plast boks

som det står Chrysler på. Dette er en resonansboks for å dempe lyd fra innsug.

 

Jeg merket lite eller ingen forskjell da jeg satte på konisk luftfilter.

Så jeg tok et par telefoner til noen verksted å sjekka litt rundt ang denne boksen som luftfilteret er koblet på. Da det viser seg at denne er for lyddemping, så flekkes den av first thing ikveld!! ;)

 

Ellers så har det siden 1997 ikke vært så mye problem med den.

Alle kvitteringer fra service følgte med. Og i servicehefte står det ikke noe av betydning.

 

Utenom det vanlige olje/filter/veske/regreim skift, så er det lite som har blitt reparert.

Det har vært tull med bremsene på disse bilene, så det ble byttet en gang i 2004.

 

Jeg kan anbefale denne bilen med et stort smil.

Om du har noen spørsmål, så er det bare å komme med dem!

 

 

Endelig en som har peiling på bil :pray hehe... aneglsmili

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk verdens ENESTE Chrysler Stratus som er slik som min :D Har satt i en neon srt-4 motor, noe stratusphere(dodge,stratus klubb i usa) trodde var umulig! Men neida :D

 

Det blir ikke lenge yummy For jeg skal og ha SRT 4 motor i min :thumb Har tenkt lenge på det... og jeg må ha SRT4 motor... den er bare rå!!! :respect

 

Trodde det var umulig??? :w00t

 

Har du bilder av bilen og motoren???

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår