B230ft Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 hmm tror kansje jeg er største offtopicwhoren av ale her! men syns det blir litt dumt å lage en helt ny tråd om det kansje..? når du setter i en kvassere kam, er det så at tenninga også må justeres littegranne eller er det plug'n play? når du kjøper kam(fra f.eks BCB) er det bolt'on eller må du justere kammene selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 hmm tror kansje jeg er største offtopicwhoren av ale her! men syns det blir litt dumt å lage en helt ny tråd om det kansje..? når du setter i en kvassere kam, er det så at tenninga også må justeres littegranne eller er det plug'n play? når du kjøper kam(fra f.eks BCB) er det bolt'on eller må du justere kammene selv? Du lika gått dissa off-topicane dine du :bump Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 B21ET, B23ET er mekanisk sprut B21FT, B23FT, B230ET, B230FT, B230FK er el. sprut i forskjellige utgaver. B230FT/FK har det beste inj. systemet med tanke på effekt (må chippes først) og ikke minst forbruk.. Det er vel bare B21ET som har CI-sprut(mekanisk). B23ET har vel Motronic (med en tidlig form for datahjerne), eller tar jeg feil? Og motronic er ikke noe etter når det gjelder utnyttelsesgrad ifm. chipping; det er heller motorkonstruksjonen på 230ET lavfriksjonsmotorene som er problemet. Leste nettopp om en svensk motronic-motor som var bremset til nesten 400 hk :pray Men selvølgelig: Jetronic er mer moderne system med tanke på bensinforbruk og nøyaktighet :boxing Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 fb motorn holder nok den,er værre med at det sitter motronic sprut på den.Har selv turbokonvertert en slik motor,men jeg dreide ned stempla litt sa og kjørte med lh 2,4..MEN jag ladda 1,5 bar også da... hvor mye dreide du av?? Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 ble nevnt i en post tidlig i denne topicen noe om b230g den har jeg aldri hørt om well Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 hehe.skal ikke ha gasserturbo næj.vet at de bruker mye bensin.hadde tenkt å finne en ferdig turbo til førstebil.prosjekter kommer nok senere i livet :) finner nokk en til slutt...er et,fk og ft innsprøytningsmotorer ja? bra du endelig har tatt til fornuft og kjøper skikkelig, bil nemlig 240;) Men hva skal du gjøre md 740'en?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 ble nevnt i en post tidlig i denne topicen noe om b230g den har jeg aldri hørt om well den fins vel ikke heller. ikke i norge/skandinavia ihvertfall.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Det er vel bare B21ET som har CI-sprut(mekanisk). B23ET har vel Motronic (med en tidlig form for datahjerne), eller tar jeg feil? Og motronic er ikke noe etter når det gjelder utnyttelsesgrad ifm. chipping; det er heller motorkonstruksjonen på 230ET lavfriksjonsmotorene som er problemet. Leste nettopp om en svensk motronic-motor som var bremset til nesten 400 hk :pray Men selvølgelig: Jetronic er mer moderne system med tanke på bensinforbruk og nøyaktighet :boxing B21FT har K(E? ) jetronic, mekanisk med lambda. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 bra du endelig har tatt til fornuft og kjøper skikkelig, bil nemlig 240;) Men hva skal du gjøre md 740'en?? har ikke 240 jeg...hehe. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Alle nye modeene biler har motronic...Med en styreenhet.. Jetronic er litt mer gammeldags og har en for tenning og en for sprut.. Så eg vil påstå det er mer trimmings(chip) vennling med motronic.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg