Gå til innhold

Corolla 4afe

Ranger emnet


Robbin85

Anbefalte innlegg

4A-FE er _IKKE_ singecam.. det er to kamaksler der, men de er drevet av to tannhjul på hverandre og roterer da motsatt vei av hverandre og kun en av kammene er koblet til registerreima.. Det er en såkalt smalvinklet twincam. Denne designen gir mest krefter ved lave turtall. Dette til forskjell fra 4A-GE, som har to kammer som er begge direkte drevet av registerreima og er da en motor som har kreftene sine ved høyere turtall... dette leder meg til spørsmålet, hvorfor vil du øke turtallet på en motor (4A-FE) som er designet for å ha momentet og maks hk ved lave turtall?

 

Hvilken årsmodel er det snakk om?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tilføye at 4A-FE ikke har så godt balansert bunn som 4A-GE (som er samme motor, men annen topp) Den tåler derfor ikke mye turtall veldig godt.

 

Edit: Turtallsperra ligger vel i motorstyringen på disse.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår