Gå til innhold

Projekt Rocco MKI

Ranger emnet


keirn

Anbefalte innlegg

Ok.. siden jeg har vært stor i kjeften og ikke egentlig helt vet hva jeg preika om så får jeg vel legge ut mitt prosjekt til blottleggelse :)

 

Utgangspunkt:

VW Scirocco GTI fra rustens år 1980.

 

Ønske til resultat:

En helt grei bil som tåler å komme på ett treff eller to, og som dessuten skal være greit kjapp på banen.

 

Budsjett: (Sprengt første uka, er nå oppe i sikkert 55' )

40000 kr, skal holde til felger/dekk, støtdempere/fjærer, motor/gir og lakk. For ikke å snakke om nødvendige rustreparasjoner.

 

Dette har jeg gjort så langt:

Rettet opp og reparert rustskader i begge rammesnikene frem, sveiset igjen hull i kanal og gulv, samt byttet ut deler av front og bakplate. Videre er alt løst demontert og vurdert for utbytting.

 

Dette er innkjøpslista så langt.

K&W Gewinde Type 2, polyurethaneforinger rundt om, nytt kraftigere stabstag frem og bak, alle vinduene er kjøpt nye (grønne), nye lister er kommet fra alle verdens hjørner, BBS split 15" (klassiker), girkasse med hemlig innmat , AME motronic ver 2,2 motorstyring, diverse foringer til gearoverføring, 16V bremser rundt om, fjærbensstag frem og bak samt undre stag frem, nye bærarmer, nye endeledd, bremseslanger/rør, hovedsylinder og bremsekraftforsterker.

 

Motor:

Her har jeg ombestemt meg flere ganger, men det ser ut som om jeg bruker PG blokk, veiv og råder, videre bruker jeg en topp fra en KR motor, stempel fra en audi av noe slag (S4), jeg slenger inn nye kammer og ventiler fra ATP, jeg legger meg på en moderat effekt på ca 200 hk. Turbo og grenrør kommer fra GIK, T25 og BLT grenrør.

 

Kommende arbeid:

Lakke bilen for 3. gang, denne gangen har jeg bestemt meg, det blir Cosmosblau (orginalfargen).

Montere alle godbitene, demontere motor som sitter i (16V Turbo med k-jet), slenge inn ny motor/gir etter lakk, få gjort setene i orden av salmaker, det blir sort skinn denne gangen, få montert inn alarm og moderat stereo, gå over det elektriske og evt fornye det som er for dårlig. I tillegg til dette skal hele bilen strippes under for all gammel rustbeskyttelse og lakkes deretter med hagmans epoxy, det burde hold rusta unna.

Har sikkert glemt halvparten, men får komme tilbake til det etterhvert.

 

Andre biler

Scirocco GTI -81 orginal stand, nesten helt rustfri

Scirocco GTI -77 bane/reservedelsbil

Scirocco GTI -82 Orginal USA bil med sært bodykit

Scirocco GTI 16V -87 Gammel politibil fra Tyskland, bruksbil

Scirocco GT II 16 V -87 Reserve !

Scirocco TS -75 Veteran om 2 år :) R U S T E N ! ! !

Corrado G60 -91 "Prosjekt Syncro" som ligger litt på is :)

Audi 80 -87 Typ 89 Helt ombygd til B4 fra nese til bakpart.(konebil)

Golf II CL -85 Prosjekt VR6 "Styrtbomber" klar til våren. :)

post-1836-13804851026826_thumb.jpg

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner salmaker'n men likefullt koster det nesten 10 høvdinger...

Grønne ruter til Scirocco MKI er ekstremt kostbart siden det bare ble levert ca 1500 eks med grønne ruter.. jeg betalte ca 12500 for alle 8 rutene for ca 2 år siden.

Men til Golf er det vel nesten dussinvare så der burde du komme ganske rimelig unna.

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår