Gå til innhold

hmmf,,teknisk kontroll og feil dimensjon på hjul

Antyoui

Anbefalte innlegg

Vart stoppa av Biltilsynet fø et par daga sidan, :boxing

Dei hadde teknisk kontroll, NEI tenkte eg,,sidan eg har verken senkesett eller nye felgene i vognkortet, pluss at eg har et luftfilter som bråker litt masse i tillegg til dei sota baklyktene mine,, men til stor glede for meg merka ikkje biltilsynsmannen verken senkesettet eller dei sota baklyktene, einaste han hengte seg opp i var felgane mine som er 17" med 205/40 dekk. So eg fekk en fin liten lapp kor det står at eg må møte opp hos dei innan en måne med dokumentasjon på at hjula er lovlig på bilen min, noen som har gjort dette ? Kossn går eg fram fø å få tak i den dokumentasjonen?

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, dem bruker å ha med seg en slags tabell på slike kontroller hvor dem kan se hvilke dimensjoner som er lovlig på de forskjellige bilene.

det som er hovedpoenget med andre dekk/felg dimensjoner er at det ikke må være mere enn 5% avvik i rullelengden fra orginal dimensjonen.

http://www.dack.tk/

regn ut der hvor mye avvik, jeg kjører med 205/45-16, og det er -0,9% avvik. mao lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har papirer på mine hjul sånn i tilfelle, de fikk jeg av importøren av felgene (felgimport.no) på mail. Det som er litt dumt er at det står P11 på papirene for de hadde visstnok ikke til eldre Primera, men får håpe ingen legger noe spesielt merke til dette.

Hvilke felger og dekk har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart stoppa av Biltilsynet fø et par daga sidan, :boxing

Dei hadde teknisk kontroll, NEI tenkte eg,,sidan eg har verken senkesett eller nye felgene i vognkortet, pluss at eg har et luftfilter som bråker litt masse i tillegg til dei sota baklyktene mine,, men til stor glede for meg merka ikkje biltilsynsmannen verken senkesettet eller dei sota baklyktene, einaste han hengte seg opp i var felgane mine som er 17" med 205/40 dekk. So eg fekk en fin liten lapp kor det står at eg må møte opp hos dei innan en måne med dokumentasjon på at hjula er lovlig på bilen min, noen som har gjort dette ? Kossn går eg fram fø å få tak i den dokumentasjonen?

Frank

du må ha 215/40-17 for at det er lov. 205/40-17 blir feil rulle diamter! hadde det samme selv! så du får ikke godkjent det samme søren!!!

Nissan 200sx s14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare 0,9 mm forskjell i rulleomkrets fra original! Skjønner ikke hva som er problemet med det? Nei, detta skjønner jeg ikke..Er jo rulleomkretsen som har noe å si, dvs at speedometervisninga blir "riktig". Eller....??

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kunne dette. Jobben min er jo dekk:)

så mine 205/40 17" blir godkjent da eller? fekk en mail fra bigwheels der det stod følgene:

hei,sålenge innpresset er inenfor 7mm fra det originale utifra originalt,så

skal det IKKE brukes dokument på det,så er di noe annet tar di feil,er felgene

utenfor di 7mm pr side skal jeg skaffe dokumentasjon på det

mvh bigwheels

-------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekket mine felger i en liste de hadde.. 215/40/17. De gikk igjennom.

MEN når du kommer på biltilsynet så finner de sikkert ut at du har senkesett også.. han kjente murphy vet du.

Gjør som meg.. Sett på orginaldekka når du tar etterkontrollen..

men då kan eg risikere at dei buster meg på sota baklykter og da? :mad:

hmmm,,,,,faen,,, minner alle om at bilen min er tilsalgs,,,80.000 knallpris!!!!!,,,ved avgjørelse innen to uker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider