bom- Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Har hatt inne en post om dette før, men tenkte jeg skulle ta å gjøre det nå, bilen kviner så ekstremt når jeg starter den. Så bare lurer jeg på om jeg får store problemer ved å bare skru av starteren fra den greia den henger på, sprøyte litt 5-56 på den og sette den på igjen ? yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Nei, 5-56/WD 40 skader ikke startere, men det vil nok ikke hjelpe noe særlig siden 5-56/WD40 er kortidsvirkende og tørre smøremidler. Bytt heller starteren. Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bom- Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Nei, 5-56/WD 40 skader ikke startere, men det vil nok ikke hjelpe noe særlig siden 5-56/WD40 er kortidsvirkende og tørre smøremidler. Bytt heller starteren. Kan du anbefale noen "våte" smøremidler da ? tenkte jeg skulle prøve dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Bare å ta ut starteren det, men vil anbefale å ta av - polen på batteriet først. Fjern skitt, sprut på varer og prøv å dra litt i tannhjulet (det er meningen at det skal kunne gli langs akslingen sin). Få smurt opp skikkelig, og sett sammen igjen. Vil funke en stund, men tror nok du må regne med å skifte startkrans og/eller starter etter hvert (starteren pga slitt tannhjul). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Ta ut starteren og gjør den rein og smør skikkelig opp. Pass på at du får bevegt innslagslageret ut og inn en del ganger slik at alt blir smørt godt. Sjekk og om den får nok strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bom- Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Bare å ta ut starteren det, men vil anbefale å ta av - polen på batteriet først. Fjern skitt, sprut på varer og prøv å dra litt i tannhjulet (det er meningen at det skal kunne gli langs akslingen sin). Få smurt opp skikkelig, og sett sammen igjen. Vil funke en stund, men tror nok du må regne med å skifte startkrans og/eller starter etter hvert (starteren pga slitt tannhjul). Okay, så den må skiftes ja. Men men, litt artigt å bare skru litt på bilen, se om jeg får det til :) men noen tips til bedre smøremidler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg