Gå til innhold

Brann i bilen!!?

Ranger emnet

Strez

Anbefalte innlegg

Joooda... tenkte jeg skulle rulle ned til streetmeetet da... henta en kamerat på bøler, og skulle til å kjøre videre, da det plutselig lukte litt svidd! tenkte først at det bare var clutch el no, men plutselig rant det inn me røyk i bilen fra alle vifte høla i dashen!! bråstoppa og hoppa ut! åpna panseret og var klar til å pisse på eventuelle flammer for å slukke! :D men i motor'n var det jo ikke noe stress, alt var som det skulle!! røyken ga seg etter noen minutter, og jeg titta på diverse ledninger i dashen, men ingen var svidd! Satte meg inn, og rulla videre uten at noe skjedde! rulla hjem da, ikke helt til råde :wonder Og nå funker alt lungt igjen.. noen forslag på hva dette kan ha vært?! tenker kanskje aircond.?? kan noe sånt skje me den??

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooda... tenkte jeg skulle rulle ned til streetmeetet da... henta en kamerat på bøler, og skulle til å kjøre videre, da det plutselig lukte litt svidd! tenkte først at det bare var clutch el no, men plutselig rant det inn me røyk i bilen fra alle vifte høla i dashen!! bråstoppa og hoppa ut! åpna panseret og var klar til å pisse på eventuelle flammer for å slukke! :D men i motor'n var det jo ikke noe stress, alt var som det skulle!! røyken ga seg etter noen minutter, og jeg titta på diverse ledninger i dashen, men ingen var svidd! Satte meg inn, og rulla videre uten at noe skjedde! rulla hjem da, ikke helt til råde :wonder Og nå funker alt lungt igjen.. noen forslag på hva dette kan ha vært?! tenker kanskje aircond.?? kan noe sånt skje me den??

Har du sjekka om viftemotoren inne i bilen fungere enda? Kan jo være den som har brent seg. Når børstene i el.motorer tar kvelden hender det at utvikles en del røyk.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de vanlige viftene i bilen funker helt fint... men har ikke turt å teste ut aircond. ennå, (røyken kom etter at den hadde stått på i 2min el no) sombrero

Siden røyken kun kom ut av luftdysene, så har det sannsynligvis med luftesystemet å gjøre. Dette er jo et "lukket" system, som tar inn friskluft et sted foran frontruta, som regel. Tror du burde sjekke ut om aircondition er i orden. Enten ved å ta sjansen å sette den på, eller dra til et verksted og få dem til å gå over det.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært en liten brann/ulming i noe støv inni luftanlegget ditt.. På noen biler sitter motstandene som regulerer viftehastigheten inni denne kanalen. Disse kan bli svært varme, og det er vel tanken at luftstrømmen skal kjøle dem ned. Det er disse motstandene som gjerne dør når et eller flere trinn på viftebryteren slutter å virke.

Hva luktet det av røyken som kom ut? og lukter det enda fra lufthøla når du setter vifta på?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider