Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Kjempe bra opplegg her ja bra med bilder fet å følge med her

 

Vil bare si att litt lenger oppe i posten deres ble det nevnt att dette teltet ikke skulle brukes som garasje vel det er vel på grunn av att den ikke er innbruddsikker!! men dere bruker den jo bare til mekkebule og i mitt syn er jo ikke det ett telt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempe bra opplegg her ja bra med bilder fet å følge med her

 

Vil bare si att litt lenger oppe i posten deres ble det nevnt att dette teltet ikke skulle brukes som garasje vel det er vel på grunn av att den ikke er innbruddsikker!! men dere bruker den jo bare til mekkebule og i mitt syn er jo ikke det ett telt hehe

 

Hvis noen i det hele tatt orker å dra helt til der hvor LaStrada bor, og opp den slitsomme baken, og i tillegg skal dra meg seg bilen hans, så FORTJENER de den nesten! :P

 

LaStrada, Laaars... Kult prosjekt... Jeg er jo innom innimellom og "inspiserer"...

Mulig at jeg må snike meg inn i WORKSHOPPEN deres litt oftere etterhvert...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare å komme det :D

 

Har fått gjort en del i dag... faktisk ganske mye.

Fikk prøvd ut sveise-skills på bilen til LaStrada i dag, ble faktisk ganske fornøyd. Første "seriøse" greia jeg har sveisa...

 

Tanklokket er sveisa igjen, og skal flyttes til et nytt og heftig sted.

Mye "søl" rundt kanten da men, ikke helt stø på hånda med det første :rolleyes:

P7083216.jpg

 

Men det ble fort pussa ned og sparkla, og resultatet ble upåklagelig.

P7083218.jpg

 

Ble fornøyd jeg :D Ble strøkent iallfall.

 

Så fikk vi lappa sammen rusthullene i kanalene. Her skal det på karroserikit og sparkel.

P7083241.jpg

Ser litt mugg ut men, ble greit...

 

Ellers er motoren klar for overhaling, fikk endelig løs de ødelagte Torx skruene på starteren... blir god som ny etterpå, skal bytte det meste. Blir så og si original da... motor er uvesentlig her, så lenge den SER bra ut :D

P7083247.jpg

 

Mer kommer fortløpende. Mer sveisearbeid (Fikk blod på tann :D ), og mer oppussing. Motorrom skal kliiines snart, understellet, og snart blir det vel en lakkering :D :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen fals, så blir ikke plata der 1mm høyere?

Den er 0,7mm høyere... når dette sparkles over vil det ikke bli synelig.

Forhørte meg om dette med en rustsveiser først, og han sa det var vanlig, så da gjorde vi det.

 

Ang. innstillingene på apparatet så er de ganske crappy... men sveisene ble greie, og det satt godt. Og etter å ha slipt de ned var det ingen sak...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre det blir temmelig vanskelig å sparkle ut den forhøyningen, selv med bare 0.7mm. Da må du dra sparkelen temmelig langt ut, og det har du ikke akkurat plass til der bak.

 

Og selv om det ser bra ut etter at du har slipt det ned, har du ikke oppnådd det viktigste: Gjennombrenning. Ikke sikkert de sveisene holder så godt, mulig det er bare ei perle som ligger utenpå stålet. Når jeg selv sveiser, så ligger det omtrent like mye sveis på innsiden som utsiden når jeg er ferdig.

 

Nå trenger ikke denne plata så veldig sterk styrke, men blir kjipt om den sprekker opp pga vridninger i karosseriet.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede sparklet den, og det ble så og si perfekt... ble bygd ut noe fra vinduskarmen og "søkket" under plata, men dette er ikke merkbart. Over, og på sidene var det god nok plass...

 

Så det ble greit det.

Gjennombrenningen ble også grei den, kanskje ikke like bra på alle punktene, men grei nok. :)

 

Så vi får se... vi ble iallfall fornøyde. :pimp

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta bilder neste gang... hvis ikke LaStrada kan få rota seg ut og tatt noen nå.

I morgen er det jo Gatebil, men kanskje det skjer noe mer på mandag. Da blir det også bilder av tanklokk :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår