Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Siden "LaStrada" ikke lenger er aktiv ble vi enige om at jeg skulle legge ut oppdateringer på prosjektet hans.

Han har selv lagt ut en "intro" tidligere, Da var mitt golf-prosjekt også i gang!

 

 

acc.gif

Mye har skjedd siden den gang, og mye av planene er i boks.

Jeg har jobbet sammen med han på bilen, og må innrømme at jeg har en finger med i spillet på noen av planene :D Det er jo gøy, hehe.

Helt seriøst, når denne blir ferdig blir det en av Norges råeste Golf II. kiddie

Som tittelen sier blir det retro, eller Old Skool om dere vil. Blir også noen sære detaljer, og det er jo alltid gøy :D

Skal ikke røpe noe særlig her enda, dere får bare følge med, men det blir noe Kustom og smarte ideèr vi ikke har sett på noen Golf II her til lands enda...

 

Uansett, over til prosjektet.

For noen uker tilbake begynte det for fullt med kraftig demontering.

Begynte å plukke av fronten, og ble fort opptatt med å få av skjermene, disse satt utrolig godt, og i mangel på varmepistol og andre ting for å få løsna den seige guffa måtte vi bruke rå muskelkraft!! :deng

Disse skjermene skulle uansett byttes da de var fulle av bulker og rust... mye rust! heyyou

DSC03389.jpg

 

Uansett, i går ble det full mekkedag, fra tidlig om morgenen til langt på kveld. Det gjorde jo heller ikke noe at sola skinte. hellothere

DSC03598.jpg

 

Det første vi startet med var å få ut motoren, med enda mer rå muskelkraft ble denne løftet ut på noen strakser.

DSC03599.jpg

Forstilling ble dratt ut, og vi sitter igjen med kun karroseri, omtrent! :jackinbox

DSC03603.jpg

 

DSC03608.jpg

 

Så over til noe mer genialt, nemlig min idè.

Dette blir Golfen hjem helt fram til den er ferdig lakkert og kan settes ned på hjula.

DSC03614.jpg

 

MERK: Dette teltet krever 4 - 6 mann for å sette opp, i følge manualen. Rå arbeidskraft? I think so... :D :D

DSC03615.jpg

 

Hjemmekoslig

DSC03620.jpg

 

 

Ellers har vi gått løs på alt som heter rust og bulker. Fikk retta ut bulkene i dag så de venter på sparkling. Ellers sandblåses det på harde livet, er ikke lite rust på denne bilen for å si det sånn! heyyou

Må også sveises litt i bakplate og kanaler, det tenkte jeg å prøve meg på, siden det ikke er min bil! :D Neida, vi får sikkert til noe...

 

Og nå er det jo sommerferie, så det blir mye jobbing, og mye oppdateringer.

Stay tuned!

 

DSC03619.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det koster 800,- på Biltema :)

 

heftige saker, hva er målene på det da?

 

glemte å skrive det i sta, men syns prosjektet deres virker kjempe tøft.

sku ønske noen av mine kompiser fant ut at de sku gå så grundig til verks på en bil så e kunne slengt meg med.. hehe

 

nærmeste e kjem prosjekt nå framover er muligens pussing å lakkeringen av en stygg galant 85 modell som har gått over 400 tusen å går på helåars dekk.. hehe en skikkelig ræva "racer".

 

moro å være me så lenge det ikke går utover mi lommebok ;)

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftige saker, hva er målene på det da?

 

glemte å skrive det i sta, men syns prosjektet deres virker kjempe tøft.

sku ønske noen av mine kompiser fant ut at de sku gå så grundig til verks på en bil så e kunne slengt meg med.. hehe

 

nærmeste e kjem prosjekt nå framover er muligens pussing å lakkeringen av en stygg galant 85 modell som har gått over 400 tusen å går på helåars dekk.. hehe en skikkelig ræva "racer".

 

moro å være me så lenge det ikke går utover mi lommebok ;)

 

mvh

vemund

Målene er 6x3 meter, fåes også i 9x3 :) Men det er grei plass rundt bilen nå, men om du har en større bil ville jeg gått for en lenger utgave.

 

Ja, ganske gøy å være med på prosjekter. Og nå får jeg oppleve og være med på oppbyggingen av en Golf 1 (min egen), OG en Golf 2 :)

Og ja, det koster ikke meg noe, så da er det jo ekstra gøy :P

 

På et mindre versjon av det teltet, står det at det ikke må benyttes som garasje for bil! Viktig viktig! :P

 

Dette blir spennende. :)

Ikke bruke som garasje? hmm, stod ikke noe her, så vi satser på at det går bra. hehe

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, hehe.

Her blir det krom, og sære detaljer, akkurat som vi liker retro Golf II :D

 

Masse bilder kommer etterhvert som ting skjer, men LaStrada er i Bergen nå, og jeg drar til København på Mandag til Tirsdag, men etter det skal vi ikke se bort i fra at det skjer mye... :)

Skal få sandblåst resten av karroseriet der det trengs nå, sparkle bulkene (Er rettet ut så godt som mulig), og sveising av rust, samt litt Kustom arbeid :D

Etter det blir det lakkering, i egen "garasje" selvsagt. :)

 

Også er det bare å følge med når bilen blir bygd opp steg for steg, og blir til slutt en helt ny bil! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig, som du sier så blir det ekstra gøy om resultatet blir BRA, med en såpass shabby bil.

Her er det både rust og bulker så det holder så... :) Jeg har tro på at det blir bra iallfall, man kan ikke gi seg før det er perfekt så. (Min tankegang iallfall).

 

Så all rust skal kappes ut og sveises! :D

DSC03616.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr skjedd litt siden sist... :bump

Alle bulker er sparklet, så alt er jevnt og fint... iallfall nesten. Mangler litt pussearbeid og sånt men...

 

P6253089.jpg

 

P6253092.jpg

 

P6253091.jpg

 

Og endelig fikk vi av dempertårna forran. For et teit opplegg...

Først prøvde vi med Vise-grip tang rundt pipa, men denne knakk :rolleyes:

P6253100.jpg

 

Deretter prøvde vi en metode en på forumet her nevnte, med patentbånd skrudd fast i hullene til skjermen, deretter en skrutrekker nedi hullene rundt dempertårnet. Det satt godt, så vi skrudde løs... men da knakk umbrako-bitsen også!!!

Så vinkelsliper ble siste løsningen. Skal jo ikke brukes uansett så, de kastes så langt vi greier.

P6253086.jpg

 

P6253087.jpg

 

Og snart er det på tide med lakkering, etter litt sveisearbeid. Må bl.a. rustsveise bakplata, enten hele, eller kun hjørnene. Det får vi se på.

P6253104.jpg

 

P6253106.jpg

 

Motoren som skal nedi igjen er den samme som stod i originalt, en 1,8 90hk. Ettersom tankene er fashion og show så blir det ikke lagt mye i motor, bortsett fra utseendet ;) Den skal selvsagt overhales :rolleyes:

Dette er meningen at skal bli en motor igjen... tro det eller ei.

P6253138.jpg

 

P6253135.jpg

 

Jaja, kanskje ikke så spennende enda men.

Om ikke så lenge blir det litt uvanlige modifikasjoner på karroseriet. Aldri sett det i Norge, og heller ikke sett det på noen Golf 2 i det hele tatt. :D

Følg med i neste oppdatering!! ;)

 

Litt div. bilder til slutt...

Dette skal bli en Golf en vakker dag

P6253134.jpg

 

P6253112.jpg

 

P6253123.jpg

 

PS: Noen som har 2 stk. strøkne forskjermer og en høyredør (Eldre type, pre-88) til salgs?? I Asker / Drammen / Oslo området? Ta kontakt! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår