Gå til innhold

stempler?

Ranger emnet


dinge

Anbefalte innlegg

er det s2 stempler manger bruker i golf motorene sine!?

lurer på om det er dyrt og vannskelig og få til! skal bygge meg motor i sommer hadde jeg noen planer om!:)

 

og er der noen som ambefaler noen topp-pakninger. vanelig?

dobbel?

eller sånn stål?

hva er best?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha turbo motor?

 

Mange bruker audi stempler for og senke kompresjonen og få mer slitesterke deler for turbo bruk, siden en del av S ene til Audi kom med snurre...

 

Når det gjelder toppakning kommer jo dette og litt an på hva du har av motor og hvilke planer du har, og hvilken kompresjon du går for...

 

SÅ, for at du skal få noen svar her må du komme med konkrete planer og de delene du tenker og bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha turbo motor?

 

Mange bruker audi stempler for og senke kompresjonen og få mer slitesterke deler for turbo bruk, siden en del av S ene til Audi kom med snurre...

 

Når det gjelder toppakning kommer jo dette og litt an på hva du har av motor og hvilke planer du har, og hvilken kompresjon du går for...

 

SÅ, for at du skal få noen svar her må du komme med konkrete planer og de delene du tenker og bruke.

 

okei,har ingen planer om turbo så langt! bare en motor som tåler og bli brukt!

derfor tenkte jeg på det med stempler og topp-pakninger!

men om jeg bruker noen stempler fra en audi som det er vært snurre på!? og bytter til en annen topp-pakning! trenger jeg gjøre noe mer med motoren når jeg skal ha turbo på!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dinge.. du er litt på bærtur her, men det har vi alle vært engang :)

 

N/A trim (uten overladning) er det billigste.. her vil du prøve å få motoren til å puste lettest samtidig som du øker kompresjonen.. høvle av toppen, og porte, større ventiler, høyere kam, polere og porte innsug osv..

 

Ved turbo trim, må kompresjonen ned litt til mellom 8-9:1. Man kan bruke s2 stempler til 1800 blokkene da disse har 81mm borring.. eller var det 81,5, husker ikke helt.. S2 stemplene må da freses ut i bunnen for olje underspylingen til 16v og avveies..

 

2liters blokka er fin den til både turbo og N/A trim, men har 82,5mm borring, og du må kjøpe smidde stempler til den hvis du vil høyt i uttak. Ellers kan du montere tykk toppakning eller dreie ned stemplene dine for mindre uttak av motoren..

 

Prinsippene i arbeidene du gjør ved N/A og overladning er på mange måter motsatte seg du..

 

Dessuten koster det fort 30k å turbokonvertere en 16v motor.. og da bruker man endel billigløsninger.. er også mye arbeid og ting som må lages selv..

 

Lurer du på noe mer, så bare send pm..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 16v turbo motor med S2 stempler og råder.

Rådene er de samme som 16v (144mm)

Stemplene har 80,98 i boring, og passer i 1.8liters blokkene.

Resten er som Gallagher sier..jææævlig dyrt..

Har brukt 20 000,- på min bare i vinter, og den går ikke enda......

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår