Pilsen Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Heisann.. Blir ombygging til g60Turbo i sommer tror jeg, å da lurer jeg på noen små ting; Hvor mange Hk tåler 16v girkassa? Får jeg den godkjent, dersom jeg skrur ned ladetrykket og bremser den til 160hk? Burde vel gå få det godkjent med orginale g60 bremser da? Vanskelig å legge opp g60 ledningsnettet? Hva annet må byttes enn spindler med bremser framme og bak, motor, girkasse og ledningsnett, bremsekraftforsterker?? bensinpumpene? Motorfestene bør passe overrens? Er hjertlig taknemmelig for alle svar, så dette går så knirkefritt som mulig.. Fått tilbud om en motor som er benka til 240. Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 16v kassa kan tåle over 200hk om du ikkje misshandler den. Snakk med Møller Frysja og biltilsyn om godkjenning. g60 ledningsnett er barnemat. Bør ha 22mm hovedsylinder og store kraftforsterkeren. gti/16v bensinpumpe holder leeeenge. Motorfester passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Blir ombygging til g60Turbo i sommer tror jeg, å da lurer jeg på noen små ting; Hvor mange Hk tåler 16v girkassa? - Er umulig å anslå et tall, mne holder du deg under 200, kan du kjøre ganske bra med den, over det og opp mot 300, må du nok behandle den litt mer med kjærlighet. Får jeg den godkjent, dersom jeg skrur ned ladetrykket og bremser den til 160hk? Burde vel gå få det godkjent med orginale g60 bremser da? - Ikke noe problem.. kjempe enkelt å få igjennom. Vanskelig å legge opp g60 ledningsnettet? Hva annet må byttes enn spindler med bremser framme og bak, motor, girkasse og ledningsnett, bremsekraftforsterker?? bensinpumpene? Ikke så mye mer enn det du nevner her. - Får du med hele ledningsnettet til g60, så er det kjempe enkelt å legge opp hele i bilne din, tenger egentlig ikke kunne noe, de fleste plugger passer bare en plass... kan være smart å merke litt ledninger før du tar det av, men ikke noe problem.. å bytte el nett er lettere enn du tror. Motorfestene bør passe overrens? Er hjertlig taknemmelig for alle svar, så dette går så knirkefritt som mulig.. Fått tilbud om en motor som er benka til 240. - Motorfestene er som sagt dønn like, men til det effektuttaket må du nesten ha hardere motorfester for ikke å fucke opp downpipen o.l med for mye vibrasjoner og bevegelse i motoren. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Okei, hva gjør jeg for å få hardere motorfester?;) hehe.. Da er det nå bare lønninga i Juli det står på! hehe..! Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Kjøper stivere motorfester fra Vibratech eller noe sånt ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Dyre de eller? Url?:) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Koster nok litt..Kunne trengt sånne selv.. Hmm, har dessverre ikke no url :( Prøve å lete litt jeg.. Du har pm forresten.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 http://www.volksport.no har motorfester fra Vibratech til bilen din. De har også andre fabrikater. http://www.volksport.no/motorfester.htm Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Må nok vente litt med nye motorfester jeg ja.... ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73158 Her har du en som er godkjent ombygd....;) Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Hoho! Motorfester får nok vente en stund;) hehe.. Takk for Pm danna, har svart:) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 så!? skjer det noe eller`? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 så!? skjer det noe eller`? Han har vel begynt å bygge 16vT istedenfor... Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Korrekt, hadde mulighet til å kjøpe en g60 turbo motor i sommer. men ble ikke noe av, driver nå å prøver å få sammen 16vT i stede, men koster penger, og som student tar dette tid, men vi får se:) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Nåken som har prøvd å lage motorfester sjølv? Vurderer å kjøpe meg eit hart matriale og dreie dei sjølv. Blir ein smule dyrt å kjøpe forsterka fester. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg