Gå til innhold

Spm. ang forsikring


Kamui

Anbefalte innlegg

Hvor tror dere en 18 åring må ut med for en 95 primera topline 125 hk? Blir dette dyrt? :S hadde planer om å kjøre en 10-15000 i året :P

 

 

Tror det at hvis du ringer rundt til forskjellige forsikringselskap så får du vite nøyaktig hva du må betale :)

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det først som sist, det er STOR forskjell fra forsikringsselsap til forsikringsselskap! Ring og hør, det er absolutt det jeg vil anbefale. Kan være at det lokaleforsikringskontoret (hvis dette finnes) er mye billigere enn de store som If f.eks. Etter det jeg husket er IF en av de dyreste. Mulig de har forandret seg nå, men tidligere var de DYR.

Det har jo også stor betydning om du velger del-kasko eller full-kasko. Er det gammel bil, og du vil forsikre den på deg selv, samt betale selv og ikke grisekjører så alt for mye, er vel del-kasko et godt alternativ.

 

Litt ute på sidelinja; når jeg forhørte meg om forsikring, kunne jeg erfare en forskjell på ca. 10 000 mellom to forsikringsselskap med de samme verdiene og samme bilen. Med andre ord, ikke ta det første du faller over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjensidige kan du hvertfall sjekke online

 

Tror og ringe og snakke med dem personligt kan vere bedre, hva angår bedre

pristilbud på forsikringer og lignende..!

Du må rett og slett "prute" deg til en god deal.. (noe eg ikkje er flink til)

 

Ting som og ha flere forsikringer i et selskap kan hjelpe til og få prisen ned..

Er som regel snakk om 10-30%.. og vist du må ut med 15 000 for eks, så blir

det fort penger av det..

Eg har noe lignende avtale, så isteden for å betale 15 for kun bilen, så blir

det heller 11 med 3 forsikringer.. (om du er dobbelt forsikret har liksom ingen

betydning når du sparer penger på det)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at prisen varierer. Eg sjekka opp i 3-4 forskjellige selskaper og prisen varierte frå 11 000 til 16 000, der DNB vart billigaste alternativet.

 

DNB og Gjensidige er visst i gang med ein samanslåing, men på spektakulært vis klarte eg å opprette forsikring i begge. Tok eit halvt år før eg fant ut dette :P Fekk sletta den i Gjensidige då.

Nissan Primera P11 98-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også høre med enter forsikring. Jeg har forsikret bilene mine der og prisene er ikke så gærn heller..

 

Det er her eg har min bilforsikring og..!

Første året kosta det 9900... og dette året hadde det samme kostet 15 000 ++

 

Drit med disse bilselgerene som klare og ordne sånn introduksjonspris når dei

selger deg bil! :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her eg har min bilforsikring og..!

Første året kosta det 9900... og dette året hadde det samme kostet 15 000 ++

 

Drit med disse bilselgerene som klare og ordne sånn introduksjonspris når dei

selger deg bil! :rolleyes:

Ja det pleier og fungere sånn dessverre. Før så betalte jeg 5500, så plutselig gikk det opp 12000.

De hadde funnet ut at jeg hadde feil forsikring i forhold til alder, så da ba jeg dem ta forsikringen og putte den en vis plass.

Så nå er jeg nede i 4800 i året. Sweet...

Så det hjelper og ringe litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på å klikke mongis da personen i den andre enden av røret skulle ha 28 000 i året for full kasko på min bil! Husker ikke helt hvilket forsikringsselskap jeg ringte. Etter at jeg fikk roet meg litt og ringte SPB skulle de ha rundt 8000 for delkasko. Har man slekt ansatt i jernbanen blir det enda billigere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også høre med enter forsikring. Jeg har forsikret bilene mine der og prisene er ikke så gærn heller..

 

Jeg har også bilen min i Enter..eller mamma har bilen min der da..

 

Betaler cirka 11500,- i året, med fører under 23 år (meg), fullkasko, 20 000km i kjørelengde, 6000 i egenandel. Har overført forsikringa fra den gamle P10'n, som jeg hadde cirka ett år, også den forsikra på mamma, såm jeg har 60% bonus på GT'n. Lurer på om ikke bonusen stiger i år..

Da er mamma totalkunde hos Enter, med to biler og en reiseforsikring. Da betalte vi noe sånt som 1000 kroner i året for reiseforsikringa, og fikk redusert total-beløpet med nesten 5000 kroner, så vidt jeg husker.

 

Hvis du ringer dem, så husk å nevne totalkunde-ordningen, samt å diskutere egenandelen din med dem. Øker du egenandelen, er det mindre å betale i året. Kjører du forsiktig, og mener du selv er flink til å følge alle regler og kjøre sikkert, kan det være en god løsning. Eller at du bare gambler på at det går bra, som meg :D

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bilen min i Enter..eller mamma har bilen min der da..

 

Betaler cirka 11500,- i året, med fører under 23 år (meg), fullkasko, 20 000km i kjørelengde, 6000 i egenandel. Har overført forsikringa fra den gamle P10'n, som jeg hadde cirka ett år, også den forsikra på mamma, såm jeg har 60% bonus på GT'n. Lurer på om ikke bonusen stiger i år..

Da er mamma totalkunde hos Enter, med to biler og en reiseforsikring. Da betalte vi noe sånt som 1000 kroner i året for reiseforsikringa, og fikk redusert total-beløpet med nesten 5000 kroner, så vidt jeg husker.

 

Hvis du ringer dem, så husk å nevne totalkunde-ordningen, samt å diskutere egenandelen din med dem. Øker du egenandelen, er det mindre å betale i året. Kjører du forsiktig, og mener du selv er flink til å følge alle regler og kjøre sikkert, kan det være en god løsning. Eller at du bare gambler på at det går bra, som meg :D

 

Jeg betaler 11500 fulkasko, 30% bonus, 20000km,

medlem i norges bondelag :) , og er 21 år. og den forsikringa står på meg. i gjensidige

1997 Primera GT - KN filter - 17" Felger

Lyktespoilere

-------------

02 Scania 164 - 580 - Jobbbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår