Gå til innhold

The fast and furious 3.... uff

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Handlingen i en bilfilm er som nevnt ganske likegyldig, men hvis alle stunts blir like data animerte som på 2F2F tror jeg at Disney's "Cars" blir en bedre bilfilm.

Alt var jo bare sinnsykt overdrevent åpenbart data i racene der at jeg lo mer enn jeg synes det var kul kjøring.

Og med Walker som den værste "Wiggah" i historien ble det ikke no bedre.

Hvis det ikke skal være handling så kan dem jo i det minste spandere på seg litt kjøring?

 

Har sagt det før og sier det igjen, takke meg til filmene som er fra den tiden da folk faktisk måtte hoppe over broer/vegger/biler/hindringer i virkelige biler.

Presisjonskjøring og ikke halvgode data animatører.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Smokey and the bandit 1 & 2... :pray

 

Er nokk blandt favoritt filmene mine. :popcorn

 

3ern er ganske så morro og ;D

 

 

HVA?????? er det en 3`er å????

 

 

 

Faktisk nermere 10 filmer.

De to første med Burt Reynolds, Sally Fields, Jerry Reed, og Jackie Gleason, Nr3 med stort sett de samme, men uten Burt "bandit" Reynolds, men med snut og Big & Little Enos.

 

I tileg er det lagt en filmserie uten noen av dem, hvor Bandit kjører rundt i nabolaget sitt og lager faen med en Dodge Stealth (Mitch 3000GT)

 

Både filmene og Serien er laget av sal needham, som også står bak cannonball 1,2 og 3..

 

(om jeg har sporet av nå, ja.... Topic var vist rask og sinna3?) Who cares... :drunk

 

 

Edit: Siden jeg har sporet så ettertrykkelig av: Om noen vil se en bra bilfilm, se Red line, med ChadMcQueen (Sønn av steve fra bullit) Lite handling, masse kjøring, men uten at det blir dumt. Dom DeLouise er vist med der og (Doc fra S&B2/ Doc fra Cannonball)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driter i hva alle sier, gleder meg til filmen...:D

PS. Smokey and the bandit 3 er en skikkelig kose film.

De filmene jeg liker aller best er Taxi 1, 2 og 3 som er laget av Luc Besson.

I de to første filmene kjører de alt i real speed, tror de gjør det i den tredje filmen også

til de som liker veldige overdrevne filmer : Transporter 2

Vw Golf Highline 01'

 

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal være handling så kan dem jo i det minste spandere på seg litt kjøring?

 

Hehe, sånn er biljakta i Bullitt veldig fin, bortsett fra at de bruker ganske mange klipp om og om igjen. Husker spesielt når chargeren ligger på sida av mustangen og han gubben fyrer av et skudd. Steve svinger så hardt til sida at mustangen legger igjen spor i asfalten.

 

Den beste filmen jeg har sett om ungdomsmiljøet (deriblant street racing) er ikke F&F 1, men American Graffiti. Men det er vel mer fokus på det vi kaller "råning" i den filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som også er litt spesiellt med biljakten i Bullitt er å se hvor mange hjulkapsler som detter av Chargeren.

Men det er en helt fantastisk biljakte scene, uten tvil en av de beste som er laget.

 

Har filmen på DVD (Pluss alle de andre klassikerene som er nevnt her og FnF serien da...), men jeg gidder ikke å sjekke nå. Nå er det en stund siden jeg har sett den scenen (Filmen er jo kjedelig som få da...) men jeg kan ikke huske å ha sett den samme scenen om igjen flere ganger helt uavhengig av hverandre. Var bare brukt flere vinkler i samme sving, i samme momentet. Slår uansett "driftingen" i det første racet på 2F2F... :D

 

American Grafitti var vel mer om kulturen rundt bilmiljøet på 60-tallet, ikke så mye om streetracing selv om dette var en del av handlingen. Forøvrig en god film av George Lucas. (Regner med de fleste vet hvem det er)

Av Smokey & The Bandit synes egentlig bare det var den 1. som var bra, de andre var jo all humoren vekk, samtidig som de brukte de styggeste (I mine øyne) T/A'ne der. Bandit ble aldrig den samme etter øl smuglingen.

Eller har man jo The Last Ride med Anthony Hopkins som virker mest som en påkostet reklamefilm for nye Pontiac GTO, Vanishing Point (2 forskjellige, en gammel og en ny). Den eldste er den beste fordi man slipper den sukkersøte handlingen og det moralske dilemmaet.

Og til slutt vil jeg nevne den første Gone in 60 Seconds, hvor man også slipper endel av den sukkersøte handlingen og moralen (Noe er der og, men ikke så mye som i den nye).

Den tror jeg har den lengste biljakten noen gang på film, hvor ~45 minutter er viet til getaway med Elanor.

Forøvrig "spilt" av en helt standard 72-73 gullfarget Mustang, helt ned til eikehjulkapselene.

Mange tøffe scener, kan også anbefales.

 

Mistenker at jeg kommer til å kjøpe og se den nye FnF filmen ganske enkelt fordi den handler om bil. Har hittil grabbet til meg alt jeg har sett som omhandler bil, og jeg tror ikke det kommer til å endre seg.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til slutt vil jeg nevne den første Gone in 60 Seconds, hvor man også slipper endel av den sukkersøte handlingen og moralen (Noe er der og, men ikke så mye som i den nye).

Den tror jeg har den lengste biljakten noen gang på film, hvor ~45 minutter er viet til getaway med Elanor.

Forøvrig "spilt" av en helt standard 72-73 gullfarget Mustang, helt ned til eikehjulkapselene.

Mange tøffe scener, kan også anbefales.

 

Har den på dvd :D Rå film. Skal se å få kjøpt meg de to oppfølgerene og. "The Junkman", og "60sec 2" hvor Halicki dessverre døde under et av stuntene. :(

 

P.S: Gul og svart 73 Mach1, ikke gull, og chromekapsler, ikke eiker ;) Den overlevde faktisk filminga, og er ennå i kjørbar stand! Det må regnes som et testamente til gammel amerikansk stål, at de kun brukte den ene bilen hele filmen!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The fast and the furious,

altså nr 1 er den defenetivt beste,

Den grønne eclipsen, hvite jettan og den oransje supran! <3

Fine biler!! happyhappy

 

"Grei" handling også..

Disse filmene hadde ikke vært det samme hvis dem skulle

ha pumpa dem fulle med hjerteskjærende familie historier og masse møl & drama, det beste er masse bilkjøring og damer og en liten tynn historie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den på dvd :D Rå film. Skal se å få kjøpt meg de to oppfølgerene og. "The Junkman", og "60sec 2" hvor Halicki dessverre døde under et av stuntene. :(

 

P.S: Gul og svart 73 Mach1, ikke gull, og chromekapsler, ikke eiker ;) Den overlevde faktisk filminga, og er ennå i kjørbar stand! Det må regnes som et testamente til gammel amerikansk stål, at de kun brukte den ene bilen hele filmen!

 

Var en stund siden jeg hadde sett de, måtte sjekke. :D

 

Den er sånn gull-oransje-gul farge, og helt riktig de fæle kromkapslene. Og det var en Mach 1.

Bilen er nok kjørbar ja, men de juksa nok litt under innspillingen. Da den sladda inn i lyktestolpen med venstre framhjul først har jeg liten tro på forskjermen ble liggende paralellt med toppdekselet og hjulet fortsatt var på plass og roterende (Det er riktignok endel kast idet).

 

Men GI60S 2... Tenker du på den med Nicholas Cage da eller finnes det enda en god gammel en?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.imdb.com/title/tt0060472/

 

Dette er bilfilm!

 

Grand Prix fra 1966. Sendes på TCM til tider. Helt sinnsyk lyd, kjøring og kameravinkler :)

 

"Steve McQueen wanted the role of Pete Aron but could not play it for one reason or another and lost the role to James Garner. According to Garner in a interview with Premiere magazine, McQueen lived beside Garner and would throw garbage in his yard because of the bitterness of losing the role."

 

I denne filmen er ingenting speedet up, alt er i ekte hastighet, og det går sinnsykt fort også :)

 

De brukte også en GT40 til å taue en av bilene for nærbilde av føreren, de kjørte i opptil 130mph med det oppsettet!

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår