Gå til innhold

evo VIII mr fq400

Ranger emnet


colle

Anbefalte innlegg

De små "tappene" bakpå der kan være "vortex generatorer" som gjør at luften går i sirkler og følger ruta nedover bedre for å få mer luft over spoilern som gir mer marktrykk.

 

Tror hvertfall det er der for at lufta skal følge bakruta bedre og ikke lage turbulens foran spoilern.

 

 

EDIT:

Søkte etter "vortex generator" i google for å finne noe som kunne illustrere hva jeg mente, og da kom dette bildet opp:

vortex-generator-evo8II.jpg

(http://www.autogysi.ch/images/vortex-generator-evo8II.jpg)

Så alt tyder egentlig på at det er det det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']De små "tappene" bakpå der kan være "vortex generatorer" som gjør at luften går i sirkler og følger ruta nedover bedre for å få mer luft over spoilern som gir mer marktrykk.

 

Tror hvertfall det er der for at lufta skal følge bakruta bedre og ikke lage turbulens foran spoilern.

 

 

EDIT:

Søkte etter "vortex generator" i google for å finne noe som kunne illustrere hva jeg mente' date=' og da kom dette bildet opp:

[img']http://www.autogysi.ch/images/vortex-generator-evo8II.jpg[/img]

(http://www.autogysi.ch/images/vortex-generator-evo8II.jpg)

Så alt tyder egentlig på at det er det det er :)

 

 

 

 

De har hentet prinsippet med vortex generatoren fra flybransjen, der det har blitt brukt for at luften skal følge vinge-profilen bedre. Ergo bedre løft.

 

Hvis man er ute på flytur er det bare å titte ut vinduet, da ser du de i forkant av vingene.

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel også blitt laget en 450 hk versjon tror jeg. Ble testet i Topgear.

 

Ehh.. hva står det her da?

This isn't the most powerful sedan on this site. It isn't even the most powerful Lancer Evo. It is, however, the quickest factory-built sedan ever made! Mitsubishi UK and Ralliart, along with tuning firms Rampage, Owen Developments and Flow Race Engines, went to town with the Evo FQ320's 2.0-litre turbo-four to the tune of 400hp and 355 lb-ft of torque using a bespoke Garrett GT turbo, forged pistons and con rods, new injectors, fuel pump, head gasket, exhaust manifold, sports cat and ECU. Heavy duty Alcon clutch and brake kits and a collection of minor exterior touch ups round off the package. Finally, a driver training course is included with every car. Notice that the chassis, which was balanced and forgiving and hugely grippy in the standard Evo, likewise in the more powerful FQ300 and again in the yet-more-powerful FQ330, remains unchanged for the 'ultimate-Evo' FQ400. The ride's crap, but who cares.

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Flere som går/har gått flyfag her ja? :)

 

 

Har gått ja, jobber nå i Stavanger.

 

ford4fun: Han avsluttet faktisk setningen med "tror jeg". Bare så det var sagt :)

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår