Gå til innhold

Eksos anlegg


Krisss

Anbefalte innlegg

På Tunejordet er det vel Torshov Bilrekvisita..de har standard 4 og 5" enderør som sikkert bråker noe veldig...

 

Om du skal ha mer enn bare enderøret er vel Svendsen eksos det beste valget i nærheten..Slå det opp på gulesider.no, så finner du sikkert en sjappe i nærheten..tror det skal være en i Sarpsborg.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, var i Fredrikstad den var ja..kjekt å vite :)

 

Men nyhusern, med det samme vi er inne på Svendsen, siden jeg vet du jobber der..selger dere endepotter også, i litt sånn japse-stil? Type 4" utblås eller noe? Eller er det best å handle dette andre steder, og så få dere til å lage resten?

 

Kunne tenkt meg en Apexi N1 potte, siden de visstnok skal ha fin lyd, og ser tøffe ut..men original vare er jo veldig dyr. Er liksom ikke toppen av prioriteringslista å bruke 4000 spenn på en eksospotte...

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, var i Fredrikstad den var ja..kjekt å vite :)

 

Men nyhusern, med det samme vi er inne på Svendsen, siden jeg vet du jobber der..selger dere endepotter også, i litt sånn japse-stil? Type 4" utblås eller noe? Eller er det best å handle dette andre steder, og så få dere til å lage resten?

 

Kunne tenkt meg en Apexi N1 potte, siden de visstnok skal ha fin lyd, og ser tøffe ut..men original vare er jo veldig dyr. Er liksom ikke toppen av prioriteringslista å bruke 4000 spenn på en eksospotte...

 

Tro meg. Du får MYE lyd med den 1700 kroners Svendsen Eksos saken jeg har :D 4" og full pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, var i Fredrikstad den var ja..kjekt å vite :)

 

Men nyhusern, med det samme vi er inne på Svendsen, siden jeg vet du jobber der..selger dere endepotter også, i litt sånn japse-stil? Type 4" utblås eller noe? Eller er det best å handle dette andre steder, og så få dere til å lage resten?

 

Kunne tenkt meg en Apexi N1 potte, siden de visstnok skal ha fin lyd, og ser tøffe ut..men original vare er jo veldig dyr. Er liksom ikke toppen av prioriteringslista å bruke 4000 spenn på en eksospotte...

 

Joda, vi kan lage omtrent det du vil ha, men sånne ferdige potter med hale på har vi ikke hos oss i Oslo i allefall. Men haler har vi i massevis, så det vi gjør er å finne ut hvor mye lyd vil du ha? Hvilket utseende vil du ha? Så setter vi sammen delene rett på bilen. Priser kan variere fra rundt 1800 og oppover, det kommer helt ann på hva du velger av potter og haler.

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dere på dette her med "medbrakt"...??

 

Har ein kamerat som hørte med ein eksosjappe om dei kunne mekke sammen noen

rør til han..

Han hadde kjøpt potta selv, og trengte bare rør og anheng..!

Men dei gav han nermest fingeren og sendte han på dør... Vist han ikkje

kjøpte no (svindyr)potte hos dem, ville dem ikkje ha deg som kunde.!

Hørt på makan??

 

En liten ting til, du som kan dette her! Vil bytte ut resten av røra mine fram til

katalysatoren, men rett etter kat'n så er det ein liten demper.. noen mulighet

og fabrikere opp noe spesiallaga der, gjerne litt større en orginalt, og i rustfritt. Og med 2 toms endestykker..!

400 kroners potta mi kunne trengt litt "fordemping".. vist du sjønner! :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dere på dette her med "medbrakt"...??

 

Medbrakt er ikke noe problem hos oss i Oslo i allefall, forskjellen blir at da blir det ikke pakkepris, men timepris.. Og det å få dempet bilen din med en mellompotte burde ikke være noe problem.. Har en som passerf int inn der den orginale sitter, som demper bra. Bruker den på min egen bil.

 

Nyhusern: Vet du omtrent hva det koster å få lagd et 3" anlegg fra katalysator og bakover, inkludert potter?

 

Trenger du 3"?? Har du turbo?? 3" fra kat og ut vil komme på mellom 5 og 6500,- allt etter hvilken hale du velger.

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt en haug turbodeler fra usa, som blir sendt nå snart. Med 3" fra turbo til katalysator, så da hadde det vært fint med 3" derfra og ut også ;)

 

Ja, eller 2,5" da mye av varmen forsvinner i kat'en og dermed trenger ikke eksosen så stor plass lengre. Varm eksos trenger større plass en kjølig eksos...

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å få dempet bilen din med en mellompotte burde ikke være noe problem.. Har en som passerf int inn der den orginale sitter, som demper bra. Bruker den på min egen bil.

 

Fortell Fortell! :D

 

Noe custom mekk, eller er det "standard" størrelse?

Rustfri?

Vet du noe pris på denne her,.. for en som ikkje har kontakter! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell Fortell! :D

 

Noe custom mekk, eller er det "standard" størrelse?

Rustfri?

Vet du noe pris på denne her,.. for en som ikkje har kontakter! ;)

 

Den er ikke rustfri, men du får den fra 2" og opp til 3,5" mener jeg å huske. Og det er en 2-kanals potte som demper bra.. Brukes ofte på amrikanere med dårlig plass. Prisen på potta tror jeg ligger på rundt 600kr

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår