[-PaRtY-] Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Hei! Jeg vurderer og kjøpe en 1990mod. 740Stv. Tic. Den har gått ca 215000Km, 165hk. Har AC, el.speil/vinduer, takluke, skinninteriør +++ Prisen står på 65000,- (forhadler) Hva bør jeg se etter før evt. handel? Spesielle ting som kan være dårlig, rust, valige feil osv. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 hjullager, rust ved bak luken, nede til høyre og venstre, slark i turbo, vann og olje forbruk, bremser ( om de er byttet i det siste osv ) foringer ( har en tendend til å bli veel myke med årene ), dempere ( de forran blir fort myke ), bensin forbruk, alt over 1 liter er ikke bra, ( lang kjøring og små kjøring ) hjulbuer for rust, eksosanlegg. rust i motorrommet. kommer ikke på mere i farta, men du kan prute den ned 5000 ;) ser ellers ut som en bra bil :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 sjekk kanaler og gulv godt! Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Takker for info! Flere som har no tips? Hvordan kjenner jeg at det er for mye slark i turbo? Er det aksialt eller radialt det ikke bør være slark, eller bør det ikke være noe? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Ingen andre som synes prisen var litt stram? Greit nok at den ikke har gått så veldig langt, men det er jo trossalt en 15år gammel bil. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Ingen andre som synes prisen var litt stram? Greit nok at den ikke har gått så veldig langt, men det er jo trossalt en 15år gammel bil. Har faktisk sett flere 240stv. til rundt samme prisen. Dem ha kun en innsprøytningsmotor på ca116hk. Den jeg lurer på har det meste av ekstrautstyr og tic motor på 165hk... Ser forholdsvis strøken ut. Men hvist det er noen som mener at det er for stiv pris så må dere gjerne si ifra. Bilde: Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 er vel LH 2.2 som ikke er noe morsomt å trimme med i det hele tatt i den der.. 65000 var litt vel drøyt mener nå jeg.. kjøp heller 740TIC på forumet sin.. trimma, bytta til FK blokk etc... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Hvis det er B230FT m/lh2.2 så er det 156hk,ikke 165hk.Den er feks ikke lett å få tak i trimchip til.Legger også merke til at ac`n ikke er orginal. By bilforhandleren 59000,-ferdig registret. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Hvordan ser du at ac`n ikke er original? Litt kjekt og vite hvis jeg skal nevne det til forhandleren. Har egentlig 0 peil på 740, men kan det meste om 240 :rolleyes: Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 ']Hvordan ser du at ac`n ikke er original? Litt kjekt og vite hvis jeg skal nevne det til forhandleren.Har egentlig 0 peil på 740' date=' men kan det meste om 240 :rolleyes:[/quote'] Det ser jeg på de slangene som kommer ut på høyre side av torpedoveggen, orginalt så er det alu.rør + at tørkefilteret sitter der rørene kommer ut av torpedoveggen. Bilde av orginal montert ac: http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload/Motorrom.JPG Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Takker for infoen. Skal ringe forhandler i morgen og høre hva dem har og si om bilen, så blir det kanskje en tur for og se på den. Skal prøve og få den på en løftebukk så jeg får inspisere understell etter slitasje og rust.. Tenkte og begynne med og by 55000,- for den ferdig reg. for å få prisen ned til rundt 60000,- hvis bilen viser seg og være noe og ha. Bør vel se over ac installasjonen litt nøye og kanskje. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hvordan har det gått med pruting og bil kjøp? Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Bilen er nå blitt min... Ga 60000,- for den. Den har så og si alt av ekstrautstyr, litt små bulker og små lakkskader som det er på omtrent alle 15 år gamle biler. Bittelit overflaterust i venstre hjulbue bak. Den har LH2.4 innsprøytning, forrige eier har nesten nylig kjørt den på benk og chippet den. Den har 190Hk/361Nm 166Hk på hjulene. Den brukte ca. 1L/mil på tur hjem, 35mil med ganske mange forbikjøringer av vogntog og ellers godt driv oppover dalene :coplight Foreløbig er jeg godt fornøyd med bilen og håper jeg fortsetter med og være det :) Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 ']Bilen er nå blitt min...Ga 60000' date='- for den. Den har så og si alt av ekstrautstyr, litt små bulker og små lakkskader som det er på omtrent alle 15 år gamle biler. Bittelit overflaterust i venstre hjulbue bak. Den har LH2.4 innsprøytning, forrige eier har nesten nylig kjørt den på benk og chippet den. Den har 190Hk/361Nm 166Hk på hjulene. Den brukte ca. 1L/mil på tur hjem, 35mil med ganske mange forbikjøringer av vogntog og ellers godt driv oppover dalene :coplight Foreløbig er jeg godt fornøyd med bilen og håper jeg fortsetter med og være det :)[/quote'] Gratulerer!!! Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 ']Bilen er nå blitt min...Ga 60000' date='- for den. Den har så og si alt av ekstrautstyr, litt små bulker og små lakkskader som det er på omtrent alle 15 år gamle biler. Bittelit overflaterust i venstre hjulbue bak. Den har LH2.4 innsprøytning, forrige eier har nesten nylig kjørt den på benk og chippet den. Den har 190Hk/361Nm 166Hk på hjulene. Den brukte ca. 1L/mil på tur hjem, 35mil med ganske mange forbikjøringer av vogntog og ellers godt driv oppover dalene :coplight Foreløbig er jeg godt fornøyd med bilen og håper jeg fortsetter med og være det :)[/quote'] Grattulerer :) 166hk på bakhjulene er ikke så dårlig, jeg har 130 på motoren :( men hvor mange av de som er på beite er ikke lett og si. hehe. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg