Gå til innhold

Mere krefter i motoren ved å bytte olje? Se her

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det finnes faktisk ikke så veldig mange produsenter av motoroljer...Redline har ganske sikkert fått oljen sin produsert av f.eks Esso, Castrol osv. Redline er store, men ikke såå store. Kanskje jeg tar feil, men tror kanskje ikke andre enn Redline vet dette....og eventuelt produsenten dems.

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det er på tide med noen forklaringer på "oljetesten" vår...

 

*fjerne masse unødvendig*

 

 

Bra forklaring dette, hadde den kommet frem i artikkelen, hadde ihvertfall min skepsis vært betydelig mindre:) Dette med girkasseolje er jeg sugen på å teste selv, er visst en "superolje" fra quaker state som skal være glimrende til mitt bruk. Å bytte girkasseolje er dessuten noe man gjør altfor sjeldent:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redline har ganske sikkert fått oljen sin produsert av f.eks Esso, Castrol osv.

Redline, Amsoil, Motul og Mobil er de eneste oljeleverandørene som bruker ekte syntetisk base i sine syntetiske oljer (PAO og syntetisk ester). De andre bruker "genmodifisert dinosaur" olje i sine syntetiske oljer. Ikke at det trenger å bety noe for kvaliteten, godt eksempel er Castrol som leverer meget bra oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de være sikker på at det bare er oljen som spiller inn? Det er jo ikka alltid motoren "bremser" likt når en kjører den på rulle. Det er flere faktorer som spiller inn. For å sjekke at en kan stole på testen må en jo kjøre testen flere ganger å sjekke at en havner på lik effekt med vanlig olje. Det er ofte avvik når en bremser bilene flere ganger. Så gjør en det samme med "superoljen".

 

Bjørnstad bil har ikke ruller.. Dem skrur av hjula og fester på en dyno.. Får ikke mye feilmåling på systemet der...Du kan lese om d selv på:

 

http://www.bjornstadbil.no/

 

Forøvrig så hvis du måler oljetrykket på en standard 10-50 olje mot en dyr 10-50 olje vil du man se at man får høyere oljetrykk på lavere turtall så at det er "samme" oljer får ingen meg til å tro. Men at forskjellen mellom dyre oljer er stor har jeg ikke noe tro på..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leane ut blandingen til bilen nesten skjærer seg gir også mere effekt. :)

 

Fylle på vann istedet for olje gir sikkert også mindre friksjon og mere effekt. (En liten stund..)

 

Poenget mitt? At noe gir mere effekt behøver ikke bety det er det beste.

hæh? tror det blir mer friksjon av vann i motoren enn olje, olje skal jo nettopp skape mindre friksjon mellom stempelringer og blokk f.eks eller er jeg på jordet nå?

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæh? tror det blir mer friksjon av vann i motoren enn olje, olje skal jo nettopp skape mindre friksjon mellom stempelringer og blokk f.eks eller er jeg på jordet nå?

 

Stemmer det. På vanninnsprut, kan man ikke kjøre lenge da dette vasker ren motoren innvendig i sylindrene for olje, og det blir tørt.

Samme ved vannvasking av turbo.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen her sier NULL, nada, nix om effekttap på motoroljer. Hadde de ikke byttet girkasseolje og diff olje samtidig så ville den gjort det.

 

De ødela hele poenget med testen når de byttet girkassolje og diff olje så den er så og si verdiløs.

 

Den handlet om olje, ikke motorolje...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble olje vannløselig?

 

olje er absolutt ikke vannløselig, men vannet bidrar til vasking av sylindre og som kjent er vann "tørt"

 

Er vel en grunn til at vanninnsprut ikke er anbefalt i lengden kanskje?

 

Ved vasking av skitne turboer (olje ol.) så brukes kun vann, det fordi at vann og luft har en utrolig vaskende effekt når det får litt hastighet.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "vaskende effekten" du snakker om er pga kraften vannet har når man setter fart på det, bensinen har jo samme hastighet som vannet inn i sylinderen og har bensin så mye mindre egenvekt enn vann? Hvor har du hørt at vanninnsprøytning ikke er anbefalt i "lengden"? Vannet injiseres kun ved bestemte tidspunkt, det står ikke på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår