Gå til innhold

Norges Råeste Evo


frank-roar

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer Svenna.

Det er x bilen til Shaun. Jeg har kjøpt den og skal hente den til uka.

Bilen vil nok beholde vingen ja, ingenting annet er originalt med bilen så

blir nok ikke å bruke org vinge heller :bump

 

Bilder og diverse video snutter på bilen samt artikler angående Evo`s skjenerellt blir å se på http://www.evolicious.com !

 

Om jeg setter skilter på den har jeg ikke avgjort ennå, uansett så blir den å

se på en mengde treff fremover!

 

 

Et bilde til:

 

25.jpg

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda regner med å være på det treffet!

Men hvor mye action det blir den dagen det vet jeg ikke..

Det er mye å lære om bilen og mye effekt som skal hanteres...

 

 

Vi får se.. Men jeg blir nok å se der ja!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fet bil ...

 

 

men du med evo7, har du skilter på den ? vet du hvor mange i 7`re i norge som virkelig har skilter pr i dag?

bare nysgjerrig...er på utkikk etter et eller annet hehe men blir da aldri kvitt denne jalla bilen min jeg har nå.........

King

Of

StreetRacing

 

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fet bil ...

 

 

men du med evo7, har du skilter på den ? vet du hvor mange i 7`re i norge som virkelig har skilter pr i dag?

bare nysgjerrig...er på utkikk etter et eller annet hehe men blir da aldri kvitt denne jalla bilen min jeg har nå.........

 

acrjunifredagoglrdag59.jpg

 

Tror det er rundt 2-3 stk med skilter

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke da japsetreffet på Rudskogen 21. August et greit sted å begynne. Dit skal jeg og må si at jeg har veldig lyst til å se denne bilen i aksjon. Ikke kjør den i stykker før den tid i hvertfall :bump

 

Fet bil du har. Bor i Drammen og har sett den en del ganger i byens gater.

Synes de gamle felgene du hadde passet bilen bedere av utsende.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si meg enig at mrleones evo er den råeste. Se bare her:

 

CAR HAS JUST BEEN DYNOD AT 718 BHP 608 LBFT!!!! AT 2.2 BAR!

 

evo1.bmp

evo2.bmp

evo3.bmp

evo4.bmp

evo5.bmp

evo6.bmp

evo7.bmp

evo8.bmp

 

ENGINE/ENGINE BAY

 

2.2 madevelopments stroker kit consisting of steel crank,arrow forged con rods,cp forged pitons.

madevelopments race spec polished ported head.

1mm oversize crower stainless steel 1 piece valves,titanium retainers,crower uprated valve springs.

madevelopments spec piper cams with consept racing adjustable solid lifters,hks adjustable cam pulleys.

balance shafts removed/engine fully balanced.

evo 8 mr baffled sump.

bj's alloy inlet manifold with 84mm polished throttle body.

1000 cc injectors.

rnr racing thick wall stainless tubular equal lenth exhaust manifold,with garrat gt 3542 roller bearing turbo,with tial 38mm external wastgate,with screamer pipe.

aps huge intercooler with alloy intercooler hard pipes.

unorthadox alloy lightweight, bottom,waterpump,alternator pulleys.

arp head stud kit/main bearing bolts,conrod bolts.

hks steel headgasket.

denso iriduim plugs.

custom magnecor plug leads.

bosch coil per cylinder set up.

autronic cdi direct fire control unit

autronic fully mappable ecu with anti lag/launch control.

aquamist water injection,controlled by ecu.

metalic blue cam cover.

blue carbon kevlar plug cover.

spec-r custom made breather tank.

spec-r fuse box covers.

powerflex engine mounts.

koyo alloy radiator with slimline fan.

samco blue water hoses.

apexi rad cap.

ralliart titainum look oil filler cap.

engine earthing kit.

aeroquip breather hoses.

custom made 4" straight through stainless exhaust system,with single silencer 5" tial pipe.

 

FUEL SYSTEM

 

modified fuel tank to hold 2 walbro 500 hp pumps,(used as lift pumps) with baffles etc.

aeromotive 1200 hp main fuel pump.

aeromotive billet alloy fuel filter.

spec-r custom 1 gallon fuel swirl pot.

kinsliner adjustable fuel pressure regulator with twin fuel returns.

22mm fuel rail.

2 fuel coolers,1 in boot with electric fan,1 in n/s lower front bumper grill.

-8 aeroquip stainless fuel lines with alloy fittings.

 

TRANSMISSION

 

evo 7 gsr gearbox (newly *****d)

rs rear diff/shafts/carriers/prop with modified diff back plate,floor mountings for extra strenth when launching.

brand new rps carbon/carbon twin plate pro drag clutch cost £2300!! drives like a standard clutch,and will last for ever!

new prop bearings.

powerflex diff/gearbox mounts

 

BRAKES

 

kad 6 pot front brake kit 356mm 2 piece grooved discs,blue alloy calipers,tvr pads,aeroquip brake hoses,rear brembo calipers,custom grooved rear discs,aeroquip brake hoses,ap racing silicon brake fluid.

 

WHEELS/TYRES

 

compomotive mo 8x18 white wheels blue alloy wheel nuts.

new goodyear f1 225/40/zr 18 tyres.

 

SUSPENSION

 

fully powerflexed bushed.

custom leda coilovers with 24 adjustable bump and rebound.

hks alloy top mounts front/rear.

cusco front/rear antirolbars.

cusco alloy rear strut brace.

cusco alloy rear chassis brace.

forge motorsport alloy front strut brace.

 

EXTERIOR

 

damd front bumper with r33 skyline clear front indicators.

1 piece skyline type tinted twin headlights with 6000 hid bulb kit.

piaa silicon carbon look wiperblades.

carbon rear lights/clear garnish lights.

fully debadged.

cfx carbon fibre bonnet(no naca duct)with alloy gas strut conversion to lift bonnet.

rallytech grp a carbon fibre mirrors with tinted glass.

cusco carbon fibre gt rear wing.

tinted side repeaters.

black mudflaps

r500 evo plate valued at £1200.

 

ICE

 

kenwood 920 dvd touchscreen single din tv/dvd/200w stereo with remote control.

4 x pioneer components.

jensen 4x 75w amp.

 

INTERIOR

 

full black/blue evo 6 gsr recaro interior.

6 point bolt in safety 21(cusco) rollcage,best cage on the market if you have a family!you can still get in/out front/rear seats with ease.

sabelt black 3 point harnesses.

carbon fibre heater controls surround.

3 gauge pod mounted on top of dash with sard racing 60mm boost/oil pressure/oil temp gauges.

single pod by windscreen with 52mm autometer gauge.

greddy proflec b spec 2 boost controller.

hks type 1 turbo timer.

aquamist led on dash water flow meter.

custom dials modification with didgital rev counter with shift lights,maximum rpm call etc.

race technoligy g meter/0-60 timer.

ralliart mats.

ralliart badge on dash.

 

IN BOOT

battery in carbon fibre box.

fuel swirl pot.

main fuel pump in neat box.

fuel cooler with fan.

fire extinguisher.

water injection tank.

evo v custom made plaque.

all neatly mounted and carpeted.

 

SPARES.

 

compaq armada laptop with autronic software,both maps stored on this.

evo 6 gsr gearbox with evo evo 7 gsr 5th gear,4.1 final drive.(needs new 4th gear)

rear part of propshaft.

steering rack.

aeroquip hoses/fittings.

driveshaft.

water pump.

hub/balljoint.

main bearings.

stainless valves.

air con pump.

standard 4.8 final drive.

pulleys.

rev counter.

fuel tank.

 

at totb 3 the car ran 11.2 sec quater mile with 500 bhp

totb 4 the car was bearly finished,and i killed the exedy clutch and only managed a 11.4.but my car got highest evo top speed of 178 even with the car not running properly.

i have been tosantapod and struggled for grip.and on 3 cylinders due to plug failure i got a 11.0.

the car is soo fast,in the past 4 years i have spent in excess of £80,000.it looks awsome,sounds awsome,and is the fastest car i have ever been in,

engine was dynod at norris designs on pump fuel it made 618 bhp 516lbft .race fuel it made 675 bhp and 558 lbft.

the car is being dynod at gtart this week and car should now be more powerful due to making a few changes.

the car has just been fully serviced including cambelt,the car will come with a new mot,there is 3 months tax left.

it is a one off car and has been mag featued at its old spec in jap performance.

CAR HAS JUST BEEN DYNOD AT 718 BHP 608 LBFT!!!! AT 2.2 BAR!

price £35,000 for the lot.

 

 

my monster evo 5 is finished at last!!!

and its sold and gone to norway!!

 

 

Lykke til med monsteret[:D]

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg synes svenna sin er desidert grommest å se på..og antageligvis så virker den aller best også, helt sikkert en mye bedre bil å kjøre litt aktivt med også.. den verstingen der kommer aldri til å fungere over tid og til god gatekjøring, men så er den helt sikkert ikke ment til det helelr da...

 

men det aller værste er at den har ratte på feil side..og spør du meg så burde det vært forbudt å ha i norge.

 

 

den blå 7`rn er en skikkelig god bil.. skulle hatt den til langkjøringer og svenna sin til leke kjøring.. og pajero`n min til vinter offroad hehe hadde vært MIN opptimale garasje det. :roll:

King

Of

StreetRacing

 

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg synes svenna sin er desidert grommest å se på..og antageligvis så virker den aller best også, helt sikkert en mye bedre bil å kjøre litt aktivt med også.. den verstingen der kommer aldri til å fungere over tid og til god gatekjøring, men så er den helt sikkert ikke ment til det helelr da...

 

men det aller værste er at den har ratte på feil side..og spør du meg så burde det vært forbudt å ha i norge.

 

:

 

Hva eller hvem sin som er grommest å se på for hver enkelt avgjøre,

men at Evo`n ikke fungerer til gatekjøring tror jeg ikke du skal utale deg om!

Vi hentet den Nord for London på Onsdag, kjørte derfra opptil Newcastle, der etter ut til kysten for å ta båten over til kristiansand, for så og ta Hjula fatt hjem til Østfold.. Rundt 130 mil på 2-3 dager.. By kjøring og lang kjøring..

 

Bilen fungerte 110%! Ingen problem med by kjøring heller..

Så igjen, ikke snakk så mye om ting du ikke veit... :)

 

At rattet sitter på andre siden er ingen problem, man venner seg til det..

Det eneste nå er å optimalisere rask giring på banekjøring..

 

Er strålende fornøyd jeg med både performance og kvalitet/komfort på

bilen :)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eller hvem sin som er grommest å se på for hver enkelt avgjøre,

men at Evo`n ikke fungerer til gatekjøring tror jeg ikke du skal utale deg om!

Vi hentet den Nord for London på Onsdag, kjørte derfra opptil Newcastle, der etter ut til kysten for å ta båten over til kristiansand, for så og ta Hjula fatt hjem til Østfold.. Rundt 130 mil på 2-3 dager.. By kjøring og lang kjøring..

 

Bilen fungerte 110%! Ingen problem med by kjøring heller..

Så igjen, ikke snakk så mye om ting du ikke veit... :)

 

At rattet sitter på andre siden er ingen problem, man venner seg til det..

Det eneste nå er å optimalisere rask giring på banekjøring..

 

Er strålende fornøyd jeg med både performance og kvalitet/komfort på

bilen :)

 

Grombil :D Men er det virkelig en standard GSR kasse på den uten forsterket drev? Vurderte å montere shortshift på min men ifølge de i England så liker kassene ikke det særlig..

 

Er vel ikke bare den råeste evo'n i Norge, Den er vel på listen over råeste bil i Norge oxo den der :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grombil :D Men er det virkelig en standard GSR kasse på den uten forsterket drev? Vurderte å montere shortshift på min men ifølge de i England så liker kassene ikke det særlig..

 

Er vel ikke bare den råeste evo'n i Norge, Den er vel på listen over råeste bil i Norge oxo den der :D

 

Mvh

 

Helt riktig. Standard Evo7 GSR kasse...

Den forrige kassa som stod på bilen var en original Evo6 kasse. Den klarte han å dra i stykker 4 giret på.. Men denne kasse er sterk og massiv.

 

Nei jeg hadde ikke montert shortshift.. Er ikke så mye å hente på å bruke en slik... Jeg tror ved litt trening kan du gire fort nok med vanlig kasse...

 

Hvor rå den er, er opptil andre å bedømme, men det finnes biler i Norge som er langt råere enn min.. Men jeg er utrolig godt fornøyd med den..

 

Her er en egen tråd jeg har laget.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=84104

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår