nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 det er et eller annet jeg burde bytte når jeg skal ha servo. er det bærekule på ene siden som burde byttes til "servotype"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 det er et eller annet jeg burde bytte når jeg skal ha servo. er det bærekule på ene siden som burde byttes til "servotype"? mener det bør bytter på begge sidene;) men jeg kjører på "vanlige" kuler :scared den har litt lettere for å spore da, men sombrero Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 mener det bør bytter på begge sidene;) men jeg kjører på "vanlige" kuler :scared den har litt lettere for å spore da, men sombrero jepp.. sjekka med vadis :rolleyes: nå og "må"? bytte begge. notert delenummer og skal ta meg en tur på volvo å spør hva dem koster.. er bare det at jeg er blakk til neste fredag.. :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Du MÅ ikke, men du bør bytte dem. Du må vel også passe på å få på servo-endeledd, hvis ikke det står endeledd på servoen du skal ha på fra før da. Da jeg ettermonterte servo på en '84 for flere år siden ante ikke jeg at det var forskjell på bærekulene. Så derfor ble de heller ikke byttet, merket lite problemer på grunn av det. Men det sies at selvopprettinga til bilen blir dårligere hvis du ikke har servo-bærekuler. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Du MÅ ikke, men du bør bytte dem. Du må vel også passe på å få på servo-endeledd, hvis ikke det står endeledd på servoen du skal ha på fra før da. Da jeg ettermonterte servo på en '84 for flere år siden ante ikke jeg at det var forskjell på bærekulene. Så derfor ble de heller ikke byttet, merket lite problemer på grunn av det. Men det sies at selvopprettinga til bilen blir dårligere hvis du ikke har servo-bærekuler. stemmer sombrero Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 mye arbeid å skifte dette senere? bare beholde dem jeg har så sette på nye når jeg har fått lønn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 mye arbeid å skifte dette senere? bare beholde dem jeg har så sette på nye når jeg har fått lønn? er ikke mye arbeid nei...:D tar ikke mere enn 1 time hvis du ikke blir veldig plaget... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 da begynner jeg strax med å heve bilen min bak (sette på senkefjærer..) sombrero fjærene bak er så sammentrykte at den blir høyere av å sette på senkefjærene.. men den blir nok "en del" stivere ;) så etterpå når jeg har blitt "varm i fingrene" så starter jallajobben med å tilpasse 240 servopumpe til 940 motor, og 940 servoslanger til 240 pumpe og 240 tannstang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 MÅ(eller bør, eller funker det uten å bytte det?) man bytte endeledd når man hiver på tannstang for servo? bærekuler bør man jo iallefall bytte som nevnt over... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 da begynner jeg strax med å heve bilen min bak (sette på senkefjærer..) sombrero fjærene bak er så sammentrykte at den blir høyere av å sette på senkefjærene.. men den blir nok "en del" stivere ;) så etterpå når jeg har blitt "varm i fingrene" så starter jallajobben med å tilpasse 240 servopumpe til 940 motor, og 940 servoslanger til 240 pumpe og 240 tannstang.. er vel demperene som gjør hovedjobben med å få bilen stivere el.? ettersom det jeg vet er fjørenes oppgave å holde bilen "oppå" hjula!? selvfølgelig vil den kansje virke litt stivere dersom de gamle fjørene har rulla par hundre k, og er ret å slett utslitte..men hovedsaklig er det vel demperen som avgjør stivheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 MÅ(eller bør, eller funker det uten å bytte det?) man bytte endeledd når man hiver på tannstang for servo? bærekuler bør man jo iallefall bytte som nevnt over... Har tannstang, endeledd og styrekuler fra servobilen så mangler bare nye bærekuler.. er vel demperene som gjør hovedjobben med å få bilen stivere el.? ettersom det jeg vet er fjørenes oppgave å holde bilen "oppå" hjula!? selvfølgelig vil den kansje virke litt stivere dersom de gamle fjørene har rulla par hundre k, og er ret å slett utslitte..men hovedsaklig er det vel demperen som avgjør stivheten? Støtdemperene bestemer hvor stiv bilen er når du trykker den ned, sammen med fjærene. Men når bilen står i ro er det stort sett fjærenes oppgave å olde oppe karosseriet.. mulig jeg er på bærtur men bilen er 20cm lavere bak enn forran :p skal ta bilde av bilen.. støtdemperene forran har skjært seg så den er høøøy forran, og bak er den laaav.. :p fjærene har forresten bare gått 150 000km ca.. mulig det er varebilfjærer foran, skal sjekke når jeg har plukka dem av om noen her veit vindingsdiameter, tråddiameter.. (vare/diesel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hehe er sånn type orginal volvo:P ser ut som om de er på rullebanen klar for lift off! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hehe er sånn type orginal volvo:P ser ut som om de er på rullebanen klar for lift off! mm.. og folk lurer jo på når bilen skal tippe rundt når jeg gir bånn gass :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 "senka'n" bak i dag.. det var jo faktisk en veldig takknemlig jobb.. men det hele endte jo med at bilen faktisk ble ca 3cm høyere bak.. forran har jeg ikke gjort annet enn å vaske støtdemperene for så å konstantere at dem var døde (slark.. skulle visst vere døde da..) så den er fortsatt skyhøy forran :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 noe som er jævlig lurt når du skal ha av endeledd er å skru på en mutter øverst som beskytter gjengene... sombrero Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.