porsche_dude Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 hehe.. vet at en almera med campingvogn ikke kan sammenlignes med et vogntog med asfalt, men prinsippet er det samme. hvis vogna løfter bilen i rumpa, så har du også en spennende tur foran deg med masse vingling og veldig fort gjort å sakse med bil og vogn. skal ikke sitte her og vifte med pekefingeren, men vil bare at alle skal ha en trygg tur. thumpsup Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 hehe.. vet at en almera med campingvogn ikke kan sammenlignes med et vogntog med asfalt, men prinsippet er det samme.hvis vogna løfter bilen i rumpa, så har du også en spennende tur foran deg med masse vingling og veldig fort gjort å sakse med bil og vogn. skal ikke sitte her og vifte med pekefingeren, men vil bare at alle skal ha en trygg tur. thumpsup aaa, fin linje (den siste) vogna skal ikke være for lett foran, men skal ikke ha den til å presse ned hjulene bak, det vil vel bli mye marktrykk og vanskelig og oppnå 100km/t :p men den skal bli litt jevnere ja. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 ja jeg skrev jo det i det første innlegget mitt at draget ikke skal presse ned med mer enn ca 70kg på kula. er da du har best vektfordeling. alle som har kjørt bil og henger og har opplevd at bilen begynner å vingle noe helt grønnjævlig når du treffer 50/60/70km/t og lurt på hva som er galt, har da opplevd å kjøre med en feil vektfordeling. men nå skal ikke jeg dra dette over til en teknisk diskusjon som omhandler vektfordeling, ville bare gi et lite tips for trygg kjøring. det er veldig fort gjort at en liten "filleting" kan ha store konsekvenser for utenforstående bilister. noe som er kjedelig for alle parter. men nå.. back to topic :D Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 ja jeg skrev jo det i det første innlegget mitt at draget ikke skal presse ned med mer enn ca 70kg på kula. er da du har best vektfordeling. alle som har kjørt bil og henger og har opplevd at bilen begynner å vingle noe helt grønnjævlig når du treffer 50/60/70km/t og lurt på hva som er galt, har da opplevd å kjøre med en feil vektfordeling. men nå skal ikke jeg dra dette over til en teknisk diskusjon som omhandler vektfordeling, ville bare gi et lite tips for trygg kjøring. det er veldig fort gjort at en liten "filleting" kan ha store konsekvenser for utenforstående bilister. noe som er kjedelig for alle parter. men nå.. back to topic :D takk for omtanken, viste ikke dette så det er bra du sa ifra.. topic ja, en gammal sleten vogn som blir "pussa" op innvendig :p er fornøyd med den hittil iallefall.. Noen ideer om hvordan jeg skal låse saken innenifra? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 er det ikke litt av ideen med et forum at man deler kunnskap og informasjon? får du ikke brukt håndtaket til å låse den med fra innsiden? er sånn det funker med vogna til brutter iallefall.. er jo bare å høre med en butikk som driver med vogn, der har de sikkert alt du trenger. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 er det ikke litt av ideen med et forum at man deler kunnskap og informasjon? får du ikke brukt håndtaket til å låse den med fra innsiden? er sånn det funker med vogna til brutter iallefall.. er jo bare å høre med en butikk som driver med vogn, der har de sikkert alt du trenger. thnx, men det er ikke slike butikker i nærheten :p joda, forum er kejkkt å ha! babyhmm? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 thnx, men det er ikke slike butikker i nærheten :p Hmm.. Du bor i Østfold? Norges campingrike? det må da finnes noe.. :P Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 en liten update, håper Sandvik smelelr ut bilder her... - laga ferdig benken min, og har mala alt sammen (ikke på bildene). ble meget førnøyd med vogna, men den veier 660 kilo.. er ca 110 kilo for mye, men vi tar innredningen som nyttelast så da går det greit.. - dessuten er jeg veldig førnøyd med å bli "ferdig" for da er det snart tur :p Ingen butikker som jeg veit om, Sandvik?? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 heftig! var kos den da.... :pray Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Skjedd noe mer? Fikk lyst på en vogn eg og =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 skjedd noe mer? hmm, har pakka den bort for vinteren.. skal ta av felgene og "lakke" de sort med hammerlakk, og så skal jeg sveise litt, evt pusse ned noe rust under vogna til våren. Vogna er klar for tur! - bare venter på go-været.... får vell hive ut noen finish bilder også vell... riktig nok blir man aldri helt ferdig, er ikke helt klar med modifiserigen av lufte hullene, men tar det til våren å :) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Tror bildene forsvant da jeg flytte ting over til min nye xps 600 :) men jeg skal sjekke over tingene en gang til. Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 da er snart våren her, er noen klare for sommer sol og campingvogn tur? - nå er vogna godt pakket ned under snø og helvette, og bilen min vil stå uten hengerfeste framover, men tur blir det uansett! kan jo ta noen bilder når sommeren nærmer seg :) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 har en nesten lik vogn som deg for handa.. får se etterhvert hva det blir til:) yodude Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 gi ikke mer enn 200 :P min var ribba inni, men faen så fint det har blitt!! fått opp gardiner, alle putene er klare, alt er bare så bra!! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg