torbjørnbmw316 Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg hadde tidligere kjøpt et senkesett 40 mm med fjører og dempre.det ble slik at jeg solgte 40 mm fjørene og kjøpte et sett med 60/40 fjører.godkjennes dette,har hørt at de ikke godkjenner vis fjørene er løse når man jekker opp bilen,dette er da tilfellet foran,men bare såvidt.....noen som har fådd godkjent dette eller har erfaringer,vennligst skriv hva du vet.... på forhånd takk 316i e 30 89 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holm1 Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Mener å huske å ha lest noe om at man må ha minimum 9,5 cm bakkeklaring? Dette er bare henta ut av bakhode og stemmer sikkert ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbjørnbmw316 Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 hmmm ok...har hørt mye rart....noen andre som har hørt noe om dette eller fådd godkjent et slikt senkesett så hadde det vært til mye hjelp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X_plode Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg har coil-over kit på bilen min og det er godkjent senket ned til 70mm så det burde ikke være noe problem med 60/40 med riktige dempere(kortere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_S|ndre^ Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Så lenge du har godkjente dempere og fjærer.. kortere dempere. Snakket med en på NAF.. han sa det måtte være minimum 8cm mellom bakken og bilen.. da mener de bunnpanna, kanalene, bærebruer osv. Ikke fangere osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 min er senka 60/40 godskjent i vogn kortet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
riefarn Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Har justerbart, og et er godkjent fra 40 til 80mm.... så lenge ikke dekka subber, og du har de riktige papirene, skal ikke det være noe problem.... Mulig du kan trenge 4 hjulskontroll (godkjenning derfra). uansett greit å ta når en har montert nye dempere da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Skal helst være senka likt for godkjenning Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Jeg snakka med en kar på det lokale Biltilsynet om dette. Han sa at så lenge du hadde godkjenningspapirer på senkesettet (TUV), så gikk det meste gjennom så lenge du kom over "kanten" ved rampa på Biltilsynets godkjenningshall. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 For meg høres du ut som du ikke har korte nok dempere foran, noe man trenger når man senker over 40mm.. Ellers skal det ikke være noe problem å få 60/40 godkjent på en E30 så lenge du har Tüv papirer og papirer på 4-hjulsstillings kontroll etter senking Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 jeg hadde tidligere kjøpt et senkesett 40 mm med fjører og dempre.det ble slik at jeg solgte 40 mm fjørene og kjøpte et sett med 60/40 fjører.godkjennes dette,har hørt at de ikke godkjenner vis fjørene er løse når man jekker opp bilen,dette er da tilfellet foran,men bare såvidt.....noen som har fådd godkjent dette eller har erfaringer,vennligst skriv hva du vet....på forhånd takk 316i e 30 89 modell 40/40mm senk er det laveste du kan senke om du skal bruke originale dempere.. Skal du senke mer må du ha kortere dempere.. Fjøra skal stå i spenn selv når bilen er jekka opp.. Skal ikke kunne gå an å flytte rundt på fjøra.. Hadde dette problemet på en bil jeg skulle godkjenne, jeg bare la i mellom en 3mm tykk gummiplate jeg, fjøre sto fast og jeg fikk det godkjent.. hehe.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Er det en lov som sier hvor mye bakkeklaring man kan ha? Jeg sleit med å komme opp på bukken på biltilsynet da jeg skulle godkjenne det (hadde 2mm klar til bunnpanna da jeg skulle kjøre opp på den) og jeg fikk mitt godkjent uten problemer. Kjører 55/40 sett, men den føles som den er sluppet ned 80. Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg