Gå til innhold

Hvor mye senking godkjennes??

Ranger emnet


torbjørnbmw316

Anbefalte innlegg

jeg hadde tidligere kjøpt et senkesett 40 mm med fjører og dempre.det ble slik at jeg solgte 40 mm fjørene og kjøpte et sett med 60/40 fjører.godkjennes dette,har hørt at de ikke godkjenner vis fjørene er løse når man jekker opp bilen,dette er da tilfellet foran,men bare såvidt.....noen som har fådd godkjent dette eller har erfaringer,vennligst skriv hva du vet....

på forhånd takk

 

316i e 30 89 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres du ut som du ikke har korte nok dempere foran, noe man trenger når man senker over 40mm.. Ellers skal det ikke være noe problem å få 60/40 godkjent på en E30 så lenge du har Tüv papirer og papirer på 4-hjulsstillings kontroll etter senking

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tidligere kjøpt et senkesett 40 mm med fjører og dempre.det ble slik at jeg solgte 40 mm fjørene og kjøpte et sett med 60/40 fjører.godkjennes dette,har hørt at de ikke godkjenner vis fjørene er løse når man jekker opp bilen,dette er da tilfellet foran,men bare såvidt.....noen som har fådd godkjent dette eller har erfaringer,vennligst skriv hva du vet....

på forhånd takk

 

316i e 30 89 modell

40/40mm senk er det laveste du kan senke om du skal bruke originale dempere.. Skal du senke mer må du ha kortere dempere.. Fjøra skal stå i spenn selv når bilen er jekka opp.. Skal ikke kunne gå an å flytte rundt på fjøra.. Hadde dette problemet på en bil jeg skulle godkjenne, jeg bare la i mellom en 3mm tykk gummiplate jeg, fjøre sto fast og jeg fikk det godkjent.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en lov som sier hvor mye bakkeklaring man kan ha? Jeg sleit med å komme opp på bukken på biltilsynet da jeg skulle godkjenne det (hadde 2mm klar til bunnpanna da jeg skulle kjøre opp på den) og jeg fikk mitt godkjent uten problemer. Kjører 55/40 sett, men den føles som den er sluppet ned 80.

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår