Gå til innhold

Hvor mye kan man senke?

Ranger emnet


O_neal

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet, men har desverre ikke funnet svar på mine spørsmål. Så da måtte jeg dra til me en ny tråd.

Hvor mye en kan senke en orginal golf3 ved å bare skifte fjæringer? Jeg har lurt på det en stund og siden læreplassen nå var sikret, og stabil økonomi er på vei inn er det på tide å begynne å "mekke" litt. :driving

Jeg har hørt noen si 40mm. Mer? Mindre?

 

Takk for alle svar!

MVH Preben Grahl

 

- 99 VW Bora

- 94 VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved og bare skifte fjører er det ikke anbefalt og senke mer enn 40mm..

Dette grunnet at orginaldemperene blir for lange dersom du senker mer.

 

Jeg har for ikke lenge siden kjøpt justerbart senkesett og hadde 40mm senk med orginale demper før dette .

 

Fjørene er til salgs forresten..ta kontakt om du er intr.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som mandel sier, ikke mer enn 40mm om kun fjærer. Da bør demperene være relativ nye siden de forandrer "arbeidsområde" 40mm lenger ned.

 

Tips: Senk mer enn 40/40mm, gå for minst 60/40, men helst justerbart:)

 

Men prisen er vesentelig stor fra å gå fra orginal demper men 40mm fjærer til 60mm demper og fjærer. Blir som du sa bedre og finere ved å skifte til 60mm, men siden dette er 1.bil og ikke allverdens med penger så må jeg begynne et sted ;)

 

Takk for svar.

MVH Preben Grahl

 

- 99 VW Bora

- 94 VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men prisen er vesentelig stor fra å gå fra orginal demper men 40mm fjærer til 60mm demper og fjærer. Blir som du sa bedre og finere ved å skifte til 60mm, men siden dette er 1.bil og ikke allverdens med penger så må jeg begynne et sted ;)

 

Takk for svar.

 

Nå vet ikke jeg hvor langt den bilen har kjørt på de demperene, men er de gamle og slitene så anbefaler jeg deg å bytte. Blir utrolig fort slitt og dårlig/myke om du setter på nye lavere fjærer uten uten å bytte dempere.

 

Spar penger å kjøp justerbar du....har senka bilen min 2 ganger og jeg angrer som bare faen på at jeg ikke kjøpte justerbart første gangen.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor langt den bilen har kjørt på de demperene, men er de gamle og slitene så anbefaler jeg deg å bytte. Blir utrolig fort slitt og dårlig/myke om du setter på nye lavere fjærer uten uten å bytte dempere.

 

Spar penger å kjøp justerbar du....har senka bilen min 2 ganger og jeg angrer som bare faen på at jeg ikke kjøpte justerbart første gangen.

 

Har hørt folk sier det, kanskje det er verdt å vente. Tiden vil vise hva jeg gjør. Er i tenkeboksen enda. Bilen er kjørt 100 000 med en 50år gammel kjerring bak rattet så den før jeg overtok. er på 105 000 nå så demperende TROR jeg skal være ganske så greie.

MVH Preben Grahl

 

- 99 VW Bora

- 94 VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha en billig løsning kan du få kjøpe senkefjærene mine for 500+ frakt..det er med tuv papirer

 

Ja, kontakter deg når feriepengene er på stell :) Vil ikke legge så alt for stor vekt på førstebilen siden jeg er læregutt. Trenger litt HANSA i helgen også :pimp

MVH Preben Grahl

 

- 99 VW Bora

- 94 VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår