Gå til innhold

Har kjøpt Golf - sa noen GTI?

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

Nei, eg sa diesel :D Så no står snekken på tunet her, høy og jævli med prøveskilt og manglende EU-godkjenning =) Hentet den i natt, hadde en spennende tur på ca 11 mil med en bil som stoppet innimellom, særlig ved mye gass på lavt turtall og høyt gir (4. altså), virker som om det e noe rusk eller rust i et filter en plass.. I det eg kom til første motbakke dauet bilen første gang, men eg trodde bilen var for svak til å dra seg opp bakken og tenkte "ka i helvete har eg kjøpt no?" :P

Så no e planen å få den EU-godkjent, og gjerne senket litt så den blir litt stivere.. Ruller en del på hekken i harde svinger, eg frykter at det står biltemadempere på den :/

Mangler eg vet om:

-spissingen

-høyre blinklys foran

-bremselys

-lys i dash (funket et sekund så røk det :P)

-håndbrekket e dårlig selvsagt

-vindusviskerene foran må varmes opp før de går fort :P

Andre ting som går gjennom, men som ikkje e bra:

-rustflekker rundtomkring, men eg har ikkje funnet noen hull =)

-rattet står på skeive, har sammenheng med forrige eiers forsøk på å stille spissing sjøl :/

-mangler ytterste delene av grillen ser det ut som, på utsiden av lyktene

-bulkete frontplate (går dette gjennom egentlig? e vel ikkje bærende?)

-bilen har fått seg en trykk foran så ene forskjermen og panseret e svart mot at bilen e blå

-dårlig batteri

-rust i røret til tanken

Flere gode ideer:

-senk/avstiving

-billige felger hvis eg gidd ta meg råd

-flytte over anlegget fra 240en når golfen e klar og rimelig pålitelig

-fikse hattehylle

-sote rutene litt så det frekke anlegget mitt får stå i fred (anlegget suger jo, men folk e så dumme at de stjeler ka som helst :/)

-kjøpe en sprayboks og lakke bilen i 1 farge..

-freidigere blinklys om eg orker..

-få viskeren bak til å hvile vannrett i stedet for loddrett

2 bilder av skjønnheten:

http://www.mortenk.com/golf/IMAG0002.JPG

http://www.mortenk.com/golf/IMAG0003.JPG

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Golf... :)

Men vær så snill da, ikke lakk den med sprayboks? Den fortjener da bedre enn det.

Og PS; Om du legger ned viskeren bak så vil den stå skikkelig langt oppe. Det er ikke pent på Golf 1 ;) Den ser best ut med viskeren loddrett.

Du får holde oss oppdaterte.

Og trenger du noen deler har jeg mye til salgs, bare å spørre eller se her;

Golf deler selges

Har mye mer enn det som står på lista. Har bl.a. to komplette griller som er svarte og fine med blanke emblemer på begge to. Hvis du vil bytte din, eller trenger nye hjørner :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Golf... :)

Men vær så snill da, ikke lakk den med sprayboks? Den fortjener da bedre enn det.

Og PS; Om du legger ned viskeren bak så vil den stå skikkelig langt oppe. Det er ikke pent på Golf 1 ;) Den ser best ut med viskeren loddrett.

Du får holde oss oppdaterte.

Og trenger du noen deler har jeg mye til salgs, bare å spørre eller se her;

Golf deler selges

Har mye mer enn det som står på lista. Har bl.a. to komplette griller som er svarte og fine med blanke emblemer på begge to. Hvis du vil bytte din, eller trenger nye hjørner :)

Hmm.. E jo ikkje akkurat vakkert når viskeren står opp heller :/ Tror ikkje akkurat at eg klarer å revolusjonere viskerposisjoneringen på einser, så eg får se ka det blir til.

E så forferdelig dyrt å lakke jo :( Og en bil i 2 farger e ikkje så flott heller.. Og, sist men ikkje minst, med årsavgift og registrering vil bilen ha kostet meg rett under 6000, legg til X kroner for godkjenningen. Så å koste på den mange mange tusen i lakk e uaktuelt, dessverre..

Noe eg lurer fælt på: Se på bildet av min forfra, på venstre side (høyre på bilen) under lyktene. Så ser du på bilen din: http://lars.gfxdesigners.com/Diverse/Golf/images/DSC02940.jpg

Halve fronten min bak fangeren e bra bulket, e dette noe som må byttes før EU? Og ka som må til for å bytte, for med tiden må jo den bli bein igjen. Ser jo ikkje fint ut akkurat.. Her e selvsagt alle velkommen til å svare ;)

BTW, bilen ble bulket foran på motsatt side av dette for en stund siden, så bulkene bak fangeren kan ha vært der lenge.. Tyder vel på at det e lov med noen skjønnhetsfeil, eller?

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen med lakkutstyr a? En hvilken som helst sprøyte og kompressor blir mye bedre enn med boks :)

Men om du ikke kommer utenom så er det jo bedre å lakke med boks enn å ha den 2-farget :)

Ang. viskeren... kan jo fjerne den ;) Det ser penest ut synes jeg, eller å ha den rett opp.

Prøv å bank ut bulken i frontplata bare. Kan da umulig bli verre enn den er. Om de sier noe om bulken på EU vet jeg ikke, men om du banker den ut og sparkler og lakker litt over blir det sikkert bra! :)

Om du skal bytte frontplata må du kappe og sveise.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kjenner kanskje en som kjenner en :P Men eg tipper han holder til i øst eller sør, og eg bor jo i vest.. Angående viskeren, så har eg sett på den at det stemmer som du sier, den blir jo stående langt oppe på ruten.. Får se ka eg gjør, første pri e å få bilen godkjent :)

Til å være en bil som stopper når det passer den, så e den utrolig lettstartet! Bare den blir glødet, så starter den tvert :D Veldig fornøyd!

Så over bilen litt mer i sted og tok litt bilder.. Tok av ene listen som går så litt oppover hjulbuen bak.. ANGRER!! Der var det mye kjeks.. Tok ikkje bilde av det, var for opptatt med å få den fort på igjen.. På andre siden var det OK.. Må vel bytte buen no :(

Fant et rusthull :( Ikkje verdens største heldigvis:

IMAG0011.JPG

Interiøret, tipper det e Biltemas finest på setene:

IMAG0009.JPG

Litt uklare bilder, men her vises resultatet av å stille spissingen sjøl :rolleyes: :

IMAG0010.JPG

IMAG0004.JPG

Fikk med et dritfrekt anlegg! Visste du forresten at å skjære ut hull i hattehyllen e bortkastet? Fjern heller dritet og bruk festemagneten på høytaleren i stedet!:

IMAG0005.JPG

Selvsagt e bakluken litt rustet og lekk, så det ligger litt rustvann bak kablene her:

IMAG0006.JPG

Et nærbilde av fronten, ser på skjermen at den har vært smelt på denne siden og en gang.. Det la eg ikkje merke til før i sted :rolleyes: :

IMAG0007.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet ka fargen heter på denne bilen? Tror eg bare lakker panser og skjerm i noenlunde lik farge som resten av bilen, hvertfall i første omgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider