j0k3r Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Når jeg stiller lyden over til høyre side, fra spiller'n, så spiller basskassa og da er det masse bass i 6x9".. Men når jeg stiller lyden over på venstre side, så kommer det ikke bass fra basskassa og nesten ikke bass i 6x9".. Hva har skjedd? Jeg har brukt 3 forskjellige spillere, så det er nok ikke noe instillinger på spiller'n heller.. Noen som har peil? Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Når jeg stiller lyden over til høyre side, fra spiller'n, så spiller basskassa og da er det masse bass i 6x9"..Men når jeg stiller lyden over på venstre side, så kommer det ikke bass fra basskassa og nesten ikke bass i 6x9".. Hva har skjedd? Jeg har brukt 3 forskjellige spillere, så det er nok ikke noe instillinger på spiller'n heller.. Noen som har peil? Kan være signal kabelen fra spiller til forsterkern du bruker til subben(e). Sjekk at den er skikkelig tilkobla begge steder evnt. prøv men en annen signal kabel du vet 100% sikkert funker. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Du har ikke koblet feil på forsterkeren din? Sånn at subben barer er koblet på høyrekanalen? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 hvis du har en forsterker som driver 6x9 med en på hver kanal så er det stillingen for mono/stereo som står på mono (brokobling) da er det bare den ene ingangen som sender videre signalen til de 2 kanalene.... da får du en lignende symptom ved å koble signalen på begge inngangen... :rolleyes: skal du "feilsøke" videre er bare å bytte om høytalerkablene med hverandre og da utelukker du muligheter for defekt element... anyway: 99,9% sikker i feilen pga mono/stereo velger... sombrero lykke til! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Men altså.. 6x9" er koblet på spiller'n og det er forskjell på bassen i 6x9" også, fra venstre til høyre.. Kan det være signal kabelen som ikke er helt bra da? Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 ikke at jeg er noe person med masse peil og sånt, men er koblingene der du har kobla på høytalerkablene ordentlig? er høytalerkabelen festa ordentlig på polene på 6x9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 ja, høytaler kablene sitter som de skal.. dem har jo funka helt perfekt før, men nå har det tatt helt av for dem her plutselig.. Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Men altså.. 6x9" er koblet på spiller'n og det er forskjell på bassen i 6x9" også, fra venstre til høyre.. Kan det være signal kabelen som ikke er helt bra da? okei, men ikke signal kablen da "signalen" er allrede der i spilleren. Ville sett over koblinger som ruudpus sier og vær sikker på at du bruker riktig høytaler utgang, da de fleste spillere har 4 kanaler så vil du få en sånt symptom når du feks bruker +utg fra 2 forkjellige kanaler, det "trikset" brukte vi før for å få en senter kanal... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Nå har det seg sånn at jeg bruker litt div. spillere da, fordi jeg ikke har min egen enda.. Men den har hvertfall vært sånn på¨2 forskjellige spillere... kan godt hende jeg har kobla feil bak på spiller'n.. Skal sjekke når jeg kommer hjem.. Men kan liksom ikke se HVOR jeg kan få kobla feil der.. For er jo 2stk hvite, og 2 stk røde innganger, og jeg bruker jo seff en av hver, de som står over hverandre... menmen :rolleyes: Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 det er ikke noe feil med ISO greia da? at den ene ledningen det står rear left på egentlig er noe annet enn rear left? Nå er jeg kanskje dum, men det er jo en mulighet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Tja, det er jo en mulighet.. Men etter hva jeg kan huske så står disse også riktig.. Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blend_2097 Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Bytt om på ledningene på den ene av de to 6*9". Dersom det ikke funker, sett den på plass hvor den so, og bytt på den andre. Så skal det hele løse seg;) Var samme problem i min søster sin bil. Mvh Simon Siter Da var vi igang:) 2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=? Time will tell;) Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Prøv å koble av phonokabelen som går til forsterkeren. Kan høres ut som at det er kortsluttning i den venstre signallederen, slik at venstre kanal blir 'død'. Når denne kabelen er frakoblet, så skal høyttalerne som er tilkoblet spilleren, spille normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg