KaldBlod Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Lurer på om det er mulig å sette 1.8 forgassermotoren som sitter i Golf 2 GL ned i motorrommet på en '84 Polo C. Er det mulig å få det godkjent også? Om man også flytter over bremsene fra samme bil? Samme motorfester osv.? Er en 1.2 eller 1.3 som sitter i bilen nå. edit: 1.1 er det visst. :P Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Ja, det er mulig å skohorne ned en 827-blokk i en Polo 86c, men for å få til dette trenger du en hjelperamme fra Ingeniörbüro Salzmann. Har lest en del om slik ombygging på det eminente forumet på http://www.derby2.de og funnet ut at denne hjelperamma, trass stiv pris, ikke akkurat er bolt-on. MEN et annet problem som vil dukke opp er at 020-kassa er en del større enn den du har fra før av. Dermed vil den stikke ut i skjermhuset på venstresida og du må derfor montere styreutslagsbegrenser. Dette har en av brukerne på ovennevnte forum gjort på Audi 50'en sin, men det funker ekstremt dårlig (altfor stooooooooooooor svingradius=umulig å kjøre annet enn rett fram). Jeg vil derfor anbefale deg sterkt å putte i en 1,6L 75HK fra Polo 6N/Golf 3/Seat Ibiza/Cordoba/Inca i stedet. Dette er en 801-blokk og byr på langt enklere ombygging enn tilfellet er med en 827-blokk. Ei tysk venninne av meg har bygd turbomotor på basis av en 1,6L 75 HK fra Golf 3 i Polo 2F'en sin. Dette passa rett inn i bilen hennes! (Motorblokka, altså...). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Ville nok heller ha puttet inn en Polo motor ja. Den er både lettere og lettere å få inn. 1,6L fra Polo/Golf III passer rett inn hvis du bruker motorfester og bunnpanne fra Polo II/III Eventuelt kan du jo og sette inne en Polo 16v motorkode AFH. Med dobble gassere og grenrør har du plutselig 120 hk+++ Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.