Gå til innhold

Liten lyd. Trenger litt vurderingshjelp..

Dulle

Anbefalte innlegg

Det der er enten calippere som sitter fast eller problemer med håndbrekkvaieren. Mekonomen er billigst hvis du ikke har rabatt hos et Nissan verksted. Klosser +bremseskiver bak +arbeid kostet meg 2600 kr hos Mekonomen.

Er du helt sikker på det? Ikke på noen måte for å være frekk eller noe dette her..men det er liksom så mange som sier "åja, den lyden ja, ja det er jo klart at det er den tingen og det og det, eller det"..og alle sier forskjellige ting, så jeg aner ikke hva jeg skal tro.

Men du skal ha tusen takk for at du prøver å hjelpe hvertfall :)

Jeg vet at bremsene pleier å være litt problemområde på Primera, og jeg vet også at calipperen ikke trenger å være gåen for at den skal henge seg. Kan fikses ved å plukke fra hverandre, og smøre.

Brekkvaieren tror jeg ikke det er, siden de testa det i bremsetesten også.

Jeg har bestemt meg for å få bytta foringer i forstillinga, samt bytte til bøsere bremseklosser etterhvert. Er det noe problem med kallipperne, så merker jeg det før den tid, eller så ser jeg det når vi bytter klossene. Kommer ikke lyden tilbake, og merker jeg ikke noe feil med bremsene, bare går jeg ut ifra at det var noe tilfeldig, som da f.eks nevnt en stein som har kommet innimellom et eller annet sted, eller noe sånt.

Men takk til alle for forslag til hva det kunne være. Finner jeg ut noe mer oppdaterer jeg denne tråden :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider