Ottesen Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 bump bump.... Tar opp denne rtåden litt igjen siden jeg lurer på litt ting jeg, og vær litt tålmodig fordi det kommer nok noen rare spørsmål :) Jeg skal sveise sperre på 240'n imorra, jeg er lei å spole på 1 hjul :) Spørsmål: 1. Er det lurt å sveise igjen hele hullet ? (alså ikke kronhjulet osv, såppas skjønner jeg) 2. Er bremserens bra å bruke baki der ? 3. Kan det være lurt og sette in skruer og sveise dem fast ? 4. Så varmt som mulig når vi sveiser ? (Bruker dyrt migapperat) 5. Hvor mye tåler sikkakslingene ? (kjører med tynne vinterdekk og skal ha bilen som vinterbil, og den skal helt holde til mars/april/mai) Mange takker ! Magnus Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Kan sikkert bruke litt bremserens baki der først ja. Hvis det ligger altfor mye olje der ryker det noe for j&(%¤... Men jeg mener det er best å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen. Må ha mye varme ja, men det går vel an å legge inn noen pauser underveis så ikke hele driten slår seg. Har ikke hørt om noen som har knekt stikkakslinger på 240 før. Lykke til! Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Kan sikkert bruke litt bremserens baki der først ja. Hvis det ligger altfor mye olje der ryker det noe for j&(%¤... Men jeg mener det er best å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen. Må ha mye varme ja, men det går vel an å legge inn noen pauser underveis så ikke hele driten slår seg. Har ikke hørt om noen som har knekt stikkakslinger på 240 før. Lykke til! Takk for bra svar :) Når du skriver: "å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen." Men du da at vi skal fylle igjen hele møkka, så solhjula,bolten og planethjula blir den stor klump ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Har ikke hørt om noen som har knekt stikkakslinger på 240 før. Jeg har knekt stikkaksel. :hello: Så nå har du hørt om en som har knekt stikkaksler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candy man Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 hei folkens! Jeg hadde Esab sperre på min (Sveisa på bokmål:p) gikk fint ann å kjøre me til vanlig, men det tar FORT livet at girbokx'n din! Men det kan være vanskelig å kjøre vist du ikke har servo! Spinner ut 3gir i rundkjøringer å slikt da... Har noen filme av bilen, kan legge de ut vist at noen er interisert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 er det ikke lovlig å kjøre med 100% spærre på offentlig vei?? "100% sperre" er noe, men sveisa diff er 100% det og, riktignok ikke godkjent på EU'n :P Stikkakslingene holder da lenge med standard motor! Kompis misbrukte en -87 noe grønnjævlig og den går den dag i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Nå får vi bare håpet at det holder, har akkurat sveiset :) Rundt 150 amper og masse "stuffing" Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 trakk du ut stikkakslingene først (de kan ofte miste herdinga si og knekke som smør når de blir "uherdet" et kosteskaft gjør jobben som axel mens man sveiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 hmmm, sveisa sperre på vinterbil??? fali ali det.... glem å rygge&svinge samtidi så lenge d ikke er anna en asfalt me sørpe på... mn da er d jæævli morro og ;) Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 trakk du ut stikkakslingene først (de kan ofte miste herdinga si og knekke som smør når de blir "uherdet" et kosteskaft gjør jobben som axel mens man sveiser Det gjorde jeg ikke, men hadde nok være lurt ja... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 hmmm, sveisa sperre på vinterbil??? fali ali det.... glem å rygge&svinge samtidi så lenge d ikke er anna en asfalt me sørpe på... mn da er d jæævli morro og ;) hehe....sant. Jeg prøver å ta så slakke svinger som mulig, var ute å sladdet igår med 4 stk i bilen, dem baki veide pent over 200 kg, så jeg tror den sveisen og akslingene tåler litt, visst ikke hadde den nok takk kvelden igår... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hehe.. bare gled deg til neste doserte sving du.... om veien bikker mot venstre og svingen går mot venstre, så går ræva di mot venstre og... nærstudie av hekker o.l i grøfta ække så morro :P Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 ikke særli me sveisa spærre på vintern nei.. bilen kan finne på å gå rett fram i svinger osv.. annbefales egentli ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 skjønner ikke hvorfor den skulle gå rett frem... ræva vil slenge litt, men det styrer man med gass og clutch- Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 skjønner ikke hvorfor den skulle gå rett frem...ræva vil slenge litt, men det styrer man med gass og clutch- er ikke så vanskli å skjønne... to hjul som går likt uansett f..n vil helst bare gå en vei: RETT fram..... derfor det er så morro når en ska sladde å herje(børne osv)... men ellers... stort sett totalt ubrukelig.... Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.