Goop Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Er det et must med gass når man sveiser med mig på diffen eller går det bra uten?? Må ha gass viss du skal sveise meg mig..Ellers må du sveise med pinner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Er det et must med gass når man sveiser med mig på diffen eller går det bra uten?? Du kan evt. bruke rørtråd så slipper du gass, mn det er ikke å anbefale.. Om du sveiser med vanlig tråd uten gass, vil det bli oksidering og du får porer i sveisen.. "Den holder ikke musepiss" som læreren min ville sagt det da:D Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 som en kompis av meg sa: "man må aldri fylle full tank, bytte plugger eller olje. da går noe til helvette" Og det er HELT sant! Har slutta å fylle full tank jeg... ;) Plugger og olje må jo bare gjøres uansett... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 jeg fyller bensin på en måte.. putter pistolen i tanken, putter tanklokket under håndtaket på pistolen og venter til det er fullt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Mangla *en del* av de tannhjulene inni her ja.. "Litt" metallspon som hadde festa seg i bunnpluggen. litt feil fokusering, kameraet greidde ikke å fokusere på denne lille tingen.. Sånn skal bunnpluggen egentlig se ut.. Her ser du alle de løse tennene vi mildt sagt måtte lirke ut av klokka.. ca 15 tenner totalt.. Sveiset og klart, ble dårlig sveis for vi hadde ikke mulighet til å justere varme/mating individuelt på aveiseapparatet.. jalla kemppi ting.. måtte ha i noen bolter for å fylle sveisefugene som var unaturlig store siden mesteparten av tennene manglet. men det holder!.. Sveiseapparatet.. :p (og sønnen til hu som eier dette fantastiske nedlagte bilverkstedet/viking. Min håndtlanger ;)) Offtopic: men hvor mye er dette skiltet egentlig verdt? sånn ca halvparten av planken det er malt på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 locked: det vil riste en del, pga. 100% stiv aksel, derfor bryter det en del Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 ja merka det når det er vått. merker veldig lite til det når det er tørt. anna enn at det hviner jo jævlig i rundkjøringer med ny asfalt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 er det ikke lovlig å kjøre med 100% spærre på offentlig vei?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 er det ikke lovlig å kjøre med 100% spærre på offentlig vei?? jo? hvorfor spør du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 jo? hvorfor spør du? det var et nekhøv her i området som sa at man ikke hadde lov å kjøre med mere spærre enn 75% på en "vanlig" personbil... hehe man skal ikke tro på alt man hører;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 bil`n e no selt, dog uten sveisa aksling. den holdt vel ca 7000 km med masse griskjøring og 205/55 r16 dekk og felg. Fy faen så rått d var å se på i aksjon. to runder med konstant brei i rundkjøring: "vroom, psjjj.vrOOOOM,TSJJJJ" hehe. legg ut filmen mannjen! Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 så lenge man gir gass røsker det jo ikke noe særlig..man merker det mest på tørr asfalt, i lave hastigheter, og spesiellt når man slipper gasser samtidig.. er jo bare å diffe seg rundt skarpe kryss etc :D en kamerat og jeg satt og kjeda oss her for 14dager sia eller noe..så hva gjør man da? jo opp på bukken med en Capri med V6, fram med grommeste pinneapparatet, av med bakaksel lukket, sveis i vei :pimp vi har tatt så mange dooonuts døm siste 14dagene:D overalt hvor man kan.. hehe :D 100% sperre = 100% morro Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 så lenge man gir gass røsker det jo ikke noe særlig..man merker det mest på tørr asfalt, i lave hastigheter, og spesiellt når man slipper gasser samtidig..er jo bare å diffe seg rundt skarpe kryss etc :D en kamerat og jeg satt og kjeda oss her for 14dager sia eller noe..så hva gjør man da? jo opp på bukken med en Capri med V6, fram med grommeste pinneapparatet, av med bakaksel lukket, sveis i vei :pimp vi har tatt så mange dooonuts døm siste 14dagene:D overalt hvor man kan.. hehe :D 100% sperre = 100% morro hehe.. ja ingen ting er som å ligge brei med som en 240 med turbo og 100% sperre :D alle som har prøvt 240 veit at det er noe dritt å sladde med på asfalt.. men med sperre :D:D :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 da har jeg KNUST akslinga mi... men min var org da.. det bare sa PANG åsså var hele klokken MOST... hehe kan ta bilder når jeg får byttet.. men no skal sveisa spærra inn:D får se hva bilen duger til da:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 ja då va ej også medlem i knuse aksling gruppa. hehe..fyrst so låste klokka i akslingen sej...laga fine å koselige rondinga..skulle då ta veien til en større plass å kose oss litt..me en gong clutchen var ute so sa de *bang* kliiir poff poff..men men..fiksa bilen neste dag da :D tok faktisk berre 2 1/2 tima å bytte:P hehe..uten hjelp eller luft verktøy:P står også heime sveist klikke på 264a også no til dagane..måtte berre utprøvast :D jevli arti, men kan vere farli til tide også..hehe Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.