Gå til innhold

Østfold: Streetmeet på SmartClub i Råde, 18 juni

Ranger emnet


jackpot

Anbefalte innlegg

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der la du egget Jannis. (jeg støtter deg)

 

Blir med å rydde jeg.

 

Og at alle holdt fartsgrensen (aillefall fra syd) tror jeg også hjelper med å positivt opprettholde / forbedre ryktet vårt.. :pray

 

Villmandskjøringen mellom oss på veien hjem den er noe for seg selv.. (det var hjem..)

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten burning (som på SC), så kommer sjelden politiet, og om de kommer har de lite å si på om folk står der og har det sosialt.

i 90% av gangene som vi har blitt sendt vekk fra et sted, er det pga. de har fått melding om idiotkjøring og burning.

 

Jannis, her tar du feil ( eller lyver med vilje og viten ).

På de to treffene på Borg og det ene på FMV i 2004 var det maaasse burning og høy musikk, men politiet kom ikke fordet.

På Metro Lørenskog og Ikea Furuset ( august/september 2004 ) var det rolige tilstander, men plenty av politi.

Saken er den - hvis folk burner etter at treffet har vart en time eller to, og man har sett det meste og pratet fra seg, spiller det liten rolle om man løper en risiko for at noen ser røyk etc. Hvis alle står og ser kule ut blir treffet ganske døvt. Hvis folk herjer litt blir alle fornøyde. Hva er det folk klager på etter treff? At det var kjedelig eller at det var for mye burning? Det er bare å lese litt rundt på forumet det. Selvom du personlig misliker burning synes jeg det er drøyt at du klager høylydt hver bidige gang. Så lenge ingen legger igjen grus, katter og gummi på mazdaen din har du ingen grunn til å klage. Det er rett og slett egoistisk. Det er ikke oppmøtetvang, og hvis du vet at det blir litt svidd gummi kan jo du og prizma sitte hjemme med popcorn og kjærlighetsfilmer på TVNorge. Vær litt mer tolerant.

Egentlig er ikke dette et reelt problem da det kun er en person som burner på treff. Resten står som regel med henda i lomma, og girer ved 1700rpm ut av plassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannis, her tar du feil ( eller lyver med vilje og viten ).

På de to treffene på Borg og det ene på FMV i 2004 var det maaasse burning og høy musikk, men politiet kom ikke fordet.

På Metro Lørenskog og Ikea Furuset ( august/september 2004 ) var det rolige tilstander, men plenty av politi.

Saken er den - hvis folk burner etter at treffet har vart en time eller to, og man har sett det meste og pratet fra seg, spiller det liten rolle om man løper en risiko for at noen ser røyk etc. Hvis alle står og ser kule ut blir treffet ganske døvt. Hvis folk herjer litt blir alle fornøyde. Hva er det folk klager på etter treff? At det var kjedelig eller at det var for mye burning? Det er bare å lese litt rundt på forumet det. Selvom du personlig misliker burning synes jeg det er drøyt at du klager høylydt hver bidige gang. Så lenge ingen legger igjen grus, katter og gummi på mazdaen din har du ingen grunn til å klage. Det er rett og slett egoistisk. Det er ikke oppmøtetvang, og hvis du vet at det blir litt svidd gummi kan jo du og prizma sitte hjemme med popcorn og kjærlighetsfilmer på TVNorge. Vær litt mer tolerant.

Egentlig er ikke dette et reelt problem da det kun er en person som burner på treff. Resten står som regel med henda i lomma, og girer ved 1700rpm ut av plassen...

 

hør hør! streetmeet metro er et godt eksempel

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Ja duverden for en gjeng kjerringer vi har med å gjøre! De sitter heller å slafser kebab og kritiserer burning enn å prøve å gjøre en innsats for den delen av miljøet som dreier seg om bil, og ikke kjerringprat dem imellom.:eek: personlig er jeg lei av sånne folk og deres meninger.

Akkurat som dem som ikke liker burning, mener vi som liker burning at treffet blir ødelagt og bare er dritt uten børning. Så vårt ord er ihvertfall ikke mindreverdig.

Tvert imot- hvis det bare er halvfeite "kjerringer" med 1,4 og 1,8 drittmotorer (hey, ikke over 2liter) på meetsa som kritiserer de gutta som er harde på gassen (står før i tråden her at en jente var hard på gassen og faktisk) , da ser jeg snart ikke noe poeng i å komme på "streetmeetene" som sånne folk har med å gjøre.

Det blir så tvert igjennom kjedelig og upirrende.

Derfor håper jeg snart administratorene kommer opp med noe seriøst som heller koster en liten slant hvor det er lov for de som vil det å mishandle bilene sine.

Og som vanlig blir det dustete argumentet med at det burninga som gjør at politiet kommer brukt mot oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja duverden for en gjeng kjerringer vi har med å gjøre! De sitter heller å slafser kebab og kritiserer burning enn å prøve å gjøre en innsats for den delen av miljøet som dreier seg om bil, og ikke kjerringprat dem imellom.:eek: personlig er jeg lei av sånne folk og deres meninger.

Akkurat som dem som ikke liker burning, mener vi som liker burning at treffet blir ødelagt og bare er dritt uten børning. Så vårt ord er ihvertfall ikke mindreverdig.

Tvert imot- hvis det bare er halvfeite "kjerringer" med 1,4 og 1,8 drittmotorer (hey, ikke over 2liter) på meetsa som kritiserer de gutta som er harde på gassen (står før i tråden her at en jente var hard på gassen og faktisk) , da ser jeg snart ikke noe poeng i å komme på "streetmeetene" som sånne folk har med å gjøre.

Det blir så tvert igjennom kjedelig og upirrende.

Derfor håper jeg snart administratorene kommer opp med noe seriøst som heller koster en liten slant hvor det er lov for de som vil det å mishandle bilene sine.

Og som vanlig blir det dustete argumentet med at det burninga som gjør at politiet kommer brukt mot oss!

 

Jeg var desverre ikke på dette meet'et, men har vært på et par før så jeg kommer med min personlige mening allikevel...

 

For en gang skyld er vi faktisk enige om noe Ragnar. Litt burning og herjing hører med på et streetmeet.

 

Jeg for min del har null interesse for bilstereo og synes det er jævli irriterende å høre den evige dunkinga fra de overdimensjonerte anleggene til folk. Betyr dette at vi skal ha forbud mot å spille høyt på streetmeets? NEI! Folk må da få lov til å drive med det de vil.

 

Dersom noen vil burne så må de da få gjøre det så lenge det ikke skader noe/noen. Jeg ville faktisk blitt hjemme dersom jeg visste at det ikke kom til å bli noe burning i det hele tatt. Skal vi bare se på parkerte bilder kan vi like godt legge ut et bilde av bilen vår på forumet.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig der.. burning er ikke lov.. spile høyt med anlegget på en plass må da være lov. du setter det veldig på spissen når du sier at vi bare kan se på bilder av hverandres biler.. et meet er jo alt om det sosiale.! Jeg er verken for eller imot kjempe anlegg eller burning, synes begge ting er artig, men det er den generelle bil interessen som får meg dit!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig der.. burning er ikke lov.. spile høyt med anlegget på en plass må da være lov. du setter det veldig på spissen når du sier at vi bare kan se på bilder av hverandres biler.. et meet er jo alt om det sosiale.! Jeg er verken for eller imot kjempe anlegg eller burning, synes begge ting er artig, men det er den generelle bil interessen som får meg dit!

 

Burning er ikke lov. Sier POLITIET. Oss vanlige fornuftige mennesker med større intelligens enn en hagenisse synes dette er uskyldig moro, mens politiet gir deg større pengebøter og fratar deg lappen. Er du enig i politiets syn? Jeg vet at du hadde 90km/t på ringveien istad, så du burde egentlig sette inn et par tusen kroner på politiets bøtekonto :rolleyes:

Vær så snill og ikke bruk idiotiske paragrafer som argument.

Hva med å opprette et nytt streetracingforum - http://www.tanteracing.net.

Prizma og Jannis kan være moderatorer, og banne folk som legger ut burnevideoer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig der.. burning er ikke lov.. spile høyt med anlegget på en plass må da være lov. du setter det veldig på spissen når du sier at vi bare kan se på bilder av hverandres biler.. et meet er jo alt om det sosiale.! Jeg er verken for eller imot kjempe anlegg eller burning, synes begge ting er artig, men det er den generelle bil interessen som får meg dit!

 

Jada. Det er litt satt på spissen, men jeg håper du forstår poenget mitt. Man kan aldri få til noe som alle fornøyd med. Å prøve å hindre burning blir rett og slett for dumt når de fleste som er på treffet synes det er mildt sagt jævli underholdende.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal være forsiktig med å splitte hverandre over argumentet for eller mot burning. Det samme gjelder bilstereo osv. Bilinnteresse omfanger mange kategorier. Personlig likte jeg godt streetmeet porsgrunn/biltema hvor det var et hav av biler å se på for dem som ønsket det, og egen burneplass for de som ønsket det. Politiet var jo bare så vidt innom for å se hvordan det var, før de dro igjen. Riktignok måtte man ut med noen kr pr bil, men det var det verdt! :) Jeg tror det er lignende meets som vil har livets rett i fremtiden og bli mest vellykket!

 

Selv syntes jeg meetet på SC var bra, og jeg ble kjent med flere folk. Men etter 2-3timer dro jeg hjemmover fordi det rett og slett ikke var så mye mer som skjedde, men meetet var uansett verdt turen!!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burning er ikke lov. Sier POLITIET. Oss vanlige fornuftige mennesker med større intelligens enn en hagenisse synes dette er uskyldig moro, mens politiet gir deg større pengebøter og fratar deg lappen. Er du enig i politiets syn? Jeg vet at du hadde 90km/t på ringveien istad, så du burde egentlig sette inn et par tusen kroner på politiets bøtekonto :rolleyes:

Vær så snill og ikke bruk idiotiske paragrafer som argument.

Hva med å opprette et nytt streetracingforum - http://www.tanteracing.net.

Prizma og Jannis kan være moderatorer, og banne folk som legger ut burnevideoer...

 

Jeg skjønner absoulutt hva du mener. Men jeg prater ikke om hva som er lov eller ikke på den måten.. men hva gjør at vi evt blir kastet vekk? jo det er nettop burning, om jeg gjør 90 på ringveien kan jeg fortsatt være på streetmeet.. om jeg spiller høyt med annlegget (som jeg ikke har) kan jeg fortsatt være på streetmeet. Men en politiet kommer og ser grisekjøring (Politiets ord) da får man straks problemer!

 

Jeg har blitt "tatt" for å sladde på rosenholm parkeringsplass på vinteren, frem og tilbake. Politiet spurte pent om førerkort og vognkort, spurte hvordan bilen gikk og om jeg hadde antispinnen av eller på... "Det er bra at dere tester litt, så er dere forberedt på en reell situasjon, men ikke kjør for fort, det kan bli dyrt, ha en god kveld" De valgte å la meg gå, sikkert pga sikkerheten, ingen biler, ingen mennesker og en stor plass! Så streetmeets kan det derimot uerfarene som skal prøve å børne med mange folk rundt seg.. det kan fort gå galt. (Jeg er ofte redd for bilen min når noen kommer bredt forbi)

 

Enig i at vi bør få ett sted med oppsikt der burning er lov, og sikkerheten er også med i bildet!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får arrangere egne treff hvor folk kan dra en piruett eller to da vettu.

Så arrangerer vi de uten.

Så kan folk dra dit de vil.

Jeg ser ikke hensikten i å ødelegge muligheten for å arrangere streetmeets pga. at noen idioter må herje på plassen.

Er det tøfft å bli kastet bort av snuten?

Virker jaggu sånn.

Men dere må mere enn gjerne komme hit å arrangere et lovlig treff med børning. Ring feks. SC og politiet og spør om tilatelse.

Lykke til!

 

Stygg bil, pen bil, stereo eller ikke.

Streetmeets er for meg en sosialt sammenkomst av folk med bilinterresse.

 

Stå gjerne på ikea og dra en børnings. For det driter jeg i.

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får arrangere egne treff hvor folk kan dra en piruett eller to da vettu.

Så arrangerer vi de uten.

Så kan folk dra dit de vil.

Jeg ser ikke hensikten i å ødelegge muligheten for å arrangere streetmeets pga. at noen idioter må herje på plassen.

Er det tøfft å bli kastet bort av snuten?

Virker jaggu sånn.

Men dere må mere enn gjerne komme hit å arrangere et lovlig treff med børning. Ring feks. SC og politiet og spør om tilatelse.

Lykke til!

 

Stygg bil, pen bil, stereo eller ikke.

Streetmeets er for meg en sosialt sammenkomst av folk med bilinterresse.

 

Stå gjerne på ikea og dra en børnings. For det driter jeg i.

 

Helt enig.

 

For min del er det overhodet ikke noe tap om diverse folk her ikke kommer på streetmeetene vi arrangerer. Om folk bare skal klage over lite action, så får de dra igang noe selv og burne til krampa tar de, men ikke komme og klage når vi har dratt igang noe på våre premisser. Er HELT FRIVILLIG å komme.

 

Jeg for min del vil mye heller bruke opp dekka på vei og bane en å burne de i filler bare for litt blårøyk... gidder ikke burne ut 8000 spenn i dekk bare for at folk vil ha action....

 

Synes også folk er flinke til å kaste sten i glasshus her... flere som klager, men ingen av de lagde noe action selv heller.

 

nope-mx3

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, den dagen det skjer en ulykke med personskade pga burning på streetmeet, kan vi glemme alt som heter streetmeet i fremtiden.

Det var ganske vilt på Lillestrøm ifjor, selv om jeg mener det var det beste streetmeetet i 2004. Folk sto og burna midt inne i folkemengder osv.

Skal det absolutt være burning på et biltreff, MÅ dette inn i kontrollerte former f.eks med en avsperret plass med gjerde rundt.

Folk som oppsøker streetmeet utelukkende pga gummibrenning og smultringer, kan heller ta det på sin lokale amcar klubb eller Shell'en.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår