Gå til innhold

Prosjekt Sierra


Modmach1

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny bruksbil forrige lørdag..90 Sierra Sedan 2.0i Dohc.

Bilen var trist og kjedlig og planen er å få den pen i mine øyne.

sierrasedan1.jpg

Her med vinterfelgene i fantastiske 13". Senere på kvelden bytta jeg til sommerdekk og det var også 13"

Begge settene er originale RS felger og ser ikke ut i måneskinn design messig..

sierrasedan2.jpg

Et sett med 17" felger ble i dag kjøpt inn og det løfta bilen betraktlig!

Fjerna nettopp innerskjermene og valsa hjulbuene foran..da tok det ikke borti lengre..

sierrasedan3.jpg

Utrolig hva et sett med felger gjør!!

 

Specs til nå:

17" Felger hvite 7" bred.

OMP sportsratt med OMP boss.

60mm senkesett

Røde justerbare Koni dempere.

Rensket for emblemer foran og bak. (hater Ford ovalen)

Sota baklys

Blanke blinklys foran og på sidene.

Brembo Skivebremser

 

Videre planer er:

Sideskjørt

Frontfanger cosworth

bakrute senker

lyktespoilere foran.

Fjerne slepekrok.

Cosworth grill

Hellakkering og da fjerning av side lister og lakkering av fangere.

 

Skal også fiffe opp interiøret med litt stæsj.. Har her et spm.

I midtdelen av dashbordet så har jeg av alle ting en "hylle/rom" der det er plass for en fire-fem kassetter...ærlig talt...kan ikke ha det...Kom noen av disse bilene med noe mer up to date løsninger her?

Eventuelt..har noen fikset noe eget der? Har noen planer, men greit å høre om noen har gjort noe..

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den kassetthylla har jeg bare sprayet i sølv, samt endel andre ting i dashen slik at jeg fjerner fokus fra den svarte kassettgreia. Du kan jo evt, legge en liten plate foran og fylle inn med noe elektriske instrumenter (kjørecomputer feks) for å friske opp litt.

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ser ut til og være en bra bil,

du får ha lykke til videre med prosjektet, har selv en Sierra som er ferdig og EU godkjent om noen uker, da skal jeg starte og bygge i den selv. eneste negative er.....ingen jobb.... :(

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta...selv har jeg 7x17" ET40 med 215/40 på sedanen min.. tar ikke borti noen ting forran eller bak selvom bilen er full og senket 40mm :D Husk å sjekk hjulstillinga di så ikke dekka blir slitt ned fort...senket sierra får helt fæl camber bak som spiser dekk til frokost. Må shimses opp! og sett gjerne på skjørter -> cossie fanger, i den rekkefølgen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta...selv har jeg 7x17" ET40 med 215/40 på sedanen min.. tar ikke borti noen ting forran eller bak selvom bilen er full og senket 40mm :D Husk å sjekk hjulstillinga di så ikke dekka blir slitt ned fort...senket sierra får helt fæl camber bak som spiser dekk til frokost. Må shimses opp! og sett gjerne på skjørter -> cossie fanger, i den rekkefølgen... :)

 

Min er senka 60 med Koni dempere, men ble bra når jeg fikk revet ut innerskjerm plasten! Støtfanger jakter jeg på og har gjort det siden jeg kjøpte bilen, mange som er ute etter det virker det som..Sideskjørt vil det nok også bli...Samt hellakkerring i noe "annorlunda"

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hehe, fin bil! hellothere

 

Samme farge som min, mangler bare lakkerte fangere cheers

 

Blir Cosworth fanger foran så da blir det lakking hellothere

Skal ha følgende styling: Cos-frontfanger, sideskjørt, lyktespoiler og bakrute spoiler. Original Cosworth grill er på vei til meg

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skal også fiffe opp interiøret med litt stæsj.. Har her et spm.

I midtdelen av dashbordet så har jeg av alle ting en "hylle/rom" der det er plass for en fire-fem kassetter...ærlig talt...kan ikke ha det...Kom noen av disse bilene med noe mer up to date løsninger her?

Eventuelt..har noen fikset noe eget der? Har noen planer, men greit å høre om noen har gjort noe..

 

til det "kassettrommet" har jeg skjært ut plexiglass som jeg har sotet med solfilm og felte inn turteller og voltmeter i jeg..

ble faktisk ganske stilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mye jobb å ta ut luftrillene, eller lakket du dem mens de sto i?

jeg har hatt lyst å gjøre dette lenge, men alle jeg har snakket med har sakt at det ikke er verdt strevet siden det er så mye jobb å få de ut se..

 

Selve rillene tar max 20 sec å ta av..men lett for å knekke tappen som holder de.

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår