Probe GT Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jada, jeg kjørte ikke etter lovens hastighet, og jada, var på rød merkinga ved vært gir skifte.. :naaaws Da jeg skulle parkere bilen etter en stund stod jeg på tomgang å kjølte turboen, begynnte jeg å rydde litt ogsånn, også skulle jeg bare ordne på noe greier i midt-konsolen, tok av deksler helt til girspaken, og der var det VARMT, brant meg på gir-stanga opp. men ikke varmt nok til at det svidd eller lukta brent, men fy pokker.. ER dette normalt? Kjørte ikke hardt over lengre tid mener jeg, var ikke så ille! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Lenge siden du sjekka olja på kassa da? Hvis deter lenge siden kan det jo hende det er lite igjen til smøring, slik at metall skraper mot metall noe som igjen fører til mye friksjon og varme. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Det var det da. Jeg driver heldigvis å skal skifte den.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Vet du hvor mye Olje som pleier å trengs til ett skifte? type.. pris.. hvor jeg kan få kjøpt nytt? Takker for tilbake melding så fort!:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Skikkelig girolje ? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 her må du følge anbefalingene til Ford... de har som regel oversikten over dette på bilrekvisita-forhandlere også. Mobil1,Quakerstate, Castrol eller Valvoline er gode merker alle sammen, men det er VIKTIG med riktig olje, derfor spørr du pent, og forteller de nøyaktig hvordan bil du har. Ikke bare si at du skal ha "olje til manuellkasse på en ford"... er mange forskjeller ute å går :rolleyes: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hvor tror du det blir av effekttapet i drivverket? Neste alle hestene du mister fra motor til hjul blir til varme. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Friksjon og luftmotstand er noe dritt:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 her må du følge anbefalingene til Ford... de har som regel oversikten over dette på bilrekvisita-forhandlere også. Mobil1,Quakerstate, Castrol eller Valvoline er gode merker alle sammen, men det er VIKTIG med riktig olje, derfor spørr du pent, og forteller de nøyaktig hvordan bil du har. Ikke bare si at du skal ha "olje til manuellkasse på en ford"... er mange forskjeller ute å går :rolleyes: Sant det du sier, så ingen ting blir feil!:) Men kanskje det er like greit og dra til ford forandleren i ski som er nærmest og få olje rett derfra og litt dyrere pris sikkert enn hvis jeg handler olje på torshov eller bilxtra..? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Jada, jeg kjørte ikke etter lovens hastighet, og jada, var på rød merkinga ved vært gir skifte..:naaaws Da jeg skulle parkere bilen etter en stund stod jeg på tomgang å kjølte turboen, begynnte jeg å rydde litt ogsånn, også skulle jeg bare ordne på noe greier i midt-konsolen, tok av deksler helt til girspaken, og der var det VARMT, brant meg på gir-stanga opp. men ikke varmt nok til at det svidd eller lukta brent, men fy pokker.. ER dette normalt? Kjørte ikke hardt over lengre tid mener jeg, var ikke så ille! Hei. Hvis det var nede i midtkonsollen/girstanga du kjente det var varmt, så tviler jeg det var kassa di som lagde den varmen. Skal du kjenne slik varme i stanga på en Probe (FWD), må girkassa di stå og gløde. Sjekk eksosanlegget ditt du, og evt pakk det inn i eksos-wrapping akkurat under konsollen/stanga. God helg. Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Sant det du sier, så ingen ting blir feil!:) Men kanskje det er like greit og dra til ford forandleren i ski som er nærmest og få olje rett derfra og litt dyrere pris sikkert enn hvis jeg handler olje på torshov eller bilxtra..? Direkte fra ford er heller ingen dum idè ;) Da har hvertfal ikke du gjort noe galt :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 koster jo bare rundt 50-70kr litern da. og du skal sikkert ikke ha mer enn 2-3 liter. GL-4 og GL-5 er vanlig på mange manuell girkasser. mest gl-5. ta med vognkortet ned til ford eller hvilket som helst frittstående verksted å spørr. så får du ganske fort svar ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det høres bra ut dette:D Noen som vet noen link som viser enkelt og lett hvordan man kan tappe gammel olje, og på ny olje? Metall leder jo varme heftig bra, særlig alu, men det hadde vært en drøm om bilen min var lagd av alu:D Varmen må jo komme fra ett sted, og jeg vet at olje ikke er så bra på min så tipper det er endel derfra:\ Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.