Gå til innhold

Nybegynner

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.... Jeg sitter og tenker på å kjøpe meg en eller annen form for Amerikaner som prosjektbil, jeg er bare 17 år, men jeg tenker slik at en eller annen plass må jeg vell begynne? :rolleyes: Noen av dere som vet om en bil (type) som ser fin ut, er enkel å skru på og som du ikke må betale millionen for å få fatt i? :)

Drive the best way, drive the American way :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale 3.gen mustang (1979 - 1993) også kalt Foxbody-mustang.

 

Jeg har hatt min siden jeg var 17 , og den var et forholdsvis problemfritt og meget pålitelig transportmiddel!Den ble parkert/plukket ned for noen år siden, og venter på å bli versting.:D Den er også enkel å skru på, og deler er billig, og enkelt å skaffe til å være en amerikaner. Den er også ganske lett. (1300kg) og går greit.

 

skal du kjøpe en er det greit å handle en med injection, da de vil gå litt mer økonomisk, og har mye motoroppgraderinger. 1987 og nyere har rullekam og mer moderne motorstyring.

 

Når det gjelder pris, er naturligvis tidlig 80talls biler de billligste. Jeg har sett en premiert 79 ghia til salgs for 50.000 en gang.

 

Kjente problemer med bilene er at med v8 har de heller elendig vektfordeling. 60/40... Det kan forbedres mye ved å flytte batteriet bak, og bytte støtfanger forran, som er av togskinne typen, og veier 60 kg ellerno... (hvor lovlig det er, blir vel teoretisk...)

 

Bakstillingen har 4-link, men ikke panhardstag, dette gjør at akslingen flytter seg innover ved hard svingkjøring, og "kaster" seg tilbake i posisjon når man kommer ut av svingen. Noe som blir verre med mer gåene foringer, og kan gi heftige kontraer ved utgang av sving. Dette problemet forsvinner ved montering av panhardstag, eller watt-link. Polyforinger kan anbefales, hvis du skal bruke bilen.

 

Andre ting med bakstillingen er at den på GT nyere en 87 har oppheng fra SVO utgaven. (84-86) SVO var forgjengeren til mer kjente SVT som i dag lager alle sportsutgavene. (nok om det) Fordelen med det opphenget er at man har horisontale dempere i tilleg til de vanlige vertikale, som tar opp hjulhopp!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan og annbefale en tur innom http://www.am-car.com

der er den en del kompetante folk som kan hjelpe deg ;)

(joda, en del av de er her inne og.. men de sjekker oftere am-car enn bilforumet virker det som :) hehe

 

 

utenom det er det bare å skamfere div bilsalgst steder på nette!! evt kjøpe deg et amcar magasin og titte der.. menge bra biler til salgs der og :)

 

ps, velkomen til forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på klubbhuset. Der er folk kvar Tirsdag fra 19 og utover.

Der bygger vi litt hus og preiker bil heile tida.

Hvor mye hadde du tenkt å legge i det da?

Det viktigste uansett er å få med seg noen som har peiling når du skal kike på en bil.

Camaro og Firebird er tøffe biler men ikkje egnet til "turbil". Har hatt min siden eg var 19, og har ikkje tal på kor mange som har klaget over plassen i baksetet.

 

Likte denne på Hareid eg: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=745592

:naaaws

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente problemer med bilene ... Bakstillingen har 4-link, men ikke panhardstag, dette gjør at akslingen flytter seg innover ved hard svingkjøring, og "kaster" seg tilbake i posisjon når man kommer ut av svingen. Noe som blir verre med mer gåene foringer, og kan gi heftige kontraer ved utgang av sving. Dette problemet forsvinner ved montering av panhardstag, eller watt-link. Polyforinger kan anbefales, hvis du skal bruke bilen.

 

Det har vi ikke sett (før)! doh

http://www.fasttrackperformance.com/page5/Chow%20movie%20files/Blue_stang.wmv

 

Har sett endel foxbody'er på video som enten ruller, eller banker i autovernet på stripa... (Oftest forverret pga store bakhjul og "latterlig" justerte dempere, myke fjærer, osv)

 

Om bilvalg:

Jeg stemmer for '78-87 G-body (Selv om bakstillingen her er 98% identisk med foxbody...) Billig, enkel, og lett å forbedre understellsmessig.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Premieksempel! Akkurat derfor bør man ha bedre foringer og panhard eller wattlink...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-body er en fellesbetegnelse for midsize-plattformen til General Motors fra 1978-1987 hvis jeg ikke tar feil her. Se innlegget mitt øverst for eksempler på modeller.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår