Probe GT Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 SJ/CF Første bokstav forteller om oljen er beregnet for bensin eller diesel motor Andre bokstav hvilken kvalitet det er på oljen. Desto lenger ut i alfabetet, desto bedre kvalitet. Mener å huske det var sånn. Finner ikke notatene mine nå, så det er bare deg jeg tror og mener å huske. Kjører min 68 302/5.0 V8 på Quakerstate 10w40. Er meget fornøyd med den! Men det er jo såklart mineral, og kanskje ikke så egnet på en turbo bil. (joda, de lager syntetisk også.) Tusen hjertelig takk! Hvis du kan komme med notatene så hadde jeg vært veldig takk nemlig så kan jeg notere alt i samme slengen, følte at jeg ble mye klokere nå.. ! Skal hive det opp på første siden, så alle kan se:) never mind, fant en nokså bra forklaring:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 rart castrol skal være så dårlig. merkeverksted bruker denne typen. eks. magnatec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeg bruker Castrol 15\40 ett eller annet, svart kanne. koster vel 400 kr for en kanne. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Har brukt MOTUL olje siden mopedtiden, og har aldri angra på det. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Castrol er en god olje. Det er det ingen som har grunnlag til å si noe annet om. Eneste oljen som er godtatt av Mercedes blandt annet. Men Elf er også en veldig bra olje med hyggelige priser. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 For og være ærlig, tror jeg det ikke er så stor forskjell på merkes oljer i det hele tatt. Fant ut at jeg skulle ha API SG rating på min, hah iks :( det er anbefalt hvertfall, og jeg kjører på SF tror jeg,hmm:\ uansett hvor jeg har vært, finner jeg ikke oljer som har så godt som SG rating på skalaen heller:\ Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Kjører Kunn Pennzoil Heilsyntet. Billig men grei olje. Hadde vore fint om andre som har erfaring med oljen skriv nokre ord :) mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Etter å ha sett databladet på Selenia 10-60 racing bruker eg den. Gode kvalifikasjoner på wiscositetsindex og ellers til en god pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg