Gå til innhold

Gjøre jetta'n min litt penere...

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

Har fått med en 1982 Jetta 1,6 nå. Bilen er ikke så vakker, men den har bare gått 140 000 km og det er nesten ikke rust på den og motoren er i bra stand. (Litt overflaterust et par steder.) Ettersom at jeg sikkert skal ha denne bilen en stund om vinter/jobb bil så tenkte jeg at jeg skulle gjøre den litt penere enn den er nå.

 

Lurer derfor på hva jeg kan gjøre med den. Skal bytte støtfanger foran og bak ettersom at disse ikke er så pene lenger. Tenkte derfor på å få på noe litt finere enn de spinkle greiene som sitter på nå. Er det samme som en eller annen golf-modell eller er det egne greier for jetta? Skal ikke ha noe veldig spraglete, men litt finere må det da være mulig å få den.

 

Er åpen for forslag til hva som kan gjøre denne bilen litt finere, uten at det koster skjorta selvfølgelig. Har helt ny 15" alufelger som ser bra ut, så jeg skal ikke kjøre rundt med de stygge ruste stålfelgene hele året.

 

Slenger med et bilde også...

post-984-13804850959209_thumb.jpg

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det fins hvite frontblinkere til den (MTS lagde det ihvertfall for endel år siden), hvite/mørke/fargede sideblinkere lages av flere produsenter

Og en grillist i glassfiber har vært på markedet. Var det Rieger tro? Eller kanskje Mattig?

 

Ville lakka VW-logoen i grillen svart, vrengt av skjermbredderne, sota øvre del av baklampene (og klarlakk over hele lampa for å få jevn overflate).

 

Og selvfølgelig hellakkering i en annen farge og solfilm, men det koster jo...

 

Fangerne er forskjellige fra Golf I, men det likevel mulig stylingfangere til Golf I passer foran. Bak blir det værre pga lenger overheng enn Golf.

Ville derfor hatt strøkne originalfangere, kanskje lakkerte...

 

sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i VW speed for en stund siden om en gammel jetta som også hadde gått jævli lite den hadde brunt interiør og var dritt fin!

 

Der var det bare gamle fangere litt chrom.

 

Jeg ville som Kid-A sier sponsa på den litt lakk på bak lampene.

Jeg ville kansje tatt dem hel røde jeg. det har jeg gjort på min passat.

 

Kid-A: blir det bra med klar lakk på bak lyktene? har ikke brukt det på mine jeg, men det høres jo ganske så tøft ut :)

 

jeg ville som har blitt sagt før hatt på grill list, og fortsatt hatt merket blankt men sponsa på noen blanka blink lys foran, det hadde blitt pent :)

 

Et senke sett på en 60mm eller noe og felgene du har så hadde den nok blitt pen(ere)

 

og som Kid-A sa av med bredderne.. hehe er det rust under dem da mon tro.. hi hi hi

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Denna har visst klarlakk med litt soting i...

 

sombrero

har du noen flere bilder av den bilen du??det er en peugeot 405 ikke sant?? ser i alle fall ut som det på lykta!!

foresaten,glem det,ved nermere studering ser jeg at det ikke er en 405.sorry. my bad.....

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermbredderne er skrudd fast innunder skjermene, så ikke røsk de av... :)

 

Ting du kan gjøre med din Jetta I:

- Senke

- Sette på alu.felgene du har.

- Hvite blinkere på hjørnet foran m/parklys i. http://www.mts-carstyling.de

- 90-mod fangere fra Jetta II foran og bak m/hvite, svarte eller blanke blinkere i.

- Svart merke i grillen, eller emblemfri grill.

- Audi-håndtak på dørene.

- Fjerne alle emblem på bilen.

- Solfilm på alle sideruter og bakrute. (svak soting)

- Fjerne antenne på framskjerm, og montere 16v-antenne bakerst på taket.

- Lakkere hele bilen, inkl. støtfangere/speil/dørhåntak

 

Legger ved et bilde av en tøff Jetta I...

:cool:

post-999-13804850963617_thumb.gif

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Da starter jeg med å få av alle disse fæle klistremerkene i vinduene og merkene bak. Deretter blir det av med skjermbredderne. Bilen trenger uansett nye fjærer og dempere så da kan jeg like godt senke den. Er jo heller ikke så lenge til det er tid for sommerdekk så da kommer felgene på. Hiver inn noen bilder her etterhvert som ting skjer...

 

Dette er får vel holde hvertfall i første omgang. Blir vel ikke så dyrt heller. Noen som vet hvor jeg kan få tak i senkefjærer til denne bilen forresten? Skal ikke ha den subbende langs bakken ettersom at dette skal være jobb/bruksbil, men litt ned må den jo...;)

 

Har en skummel følelse dette med tiden kommer til å utvikle seg til et skikkelig prosjekt. Er ikke lett å stoppe når man først er igang...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jetta16v

- 90-mod fangere fra Jetta II foran og bak m/hvite, svarte eller blanke blinkere i.

 

Er det bare å finne fangerne fra en Jetta II f. eks. på høgger'n og skru de rett på eller må det fikses og herjes litt for at de skal passe?

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår