Gå til innhold

VW (beach) buggy. Deres meninger!

Ranger emnet

Tha sims

Synes dere WV beach buggy er en tøff bil hvis man ser bort fra motoreffekt.  

26 stemmer

1. 1. Synes dere WV beach buggy er en tøff bil hvis man ser bort fra motoreffekt.

• Tøff
      22
    • Nei huff av meg
      4

Anbefalte innlegg

Har en kjenning av meg som har bygd seg et skikkelig leketøy av en buggy. 2,4 liter og nær 200 hk, en chip for bane, en for drag og en for gata. 0-100 på rett over 4 sek. Samt han kjører driten av ALT på den lokale banen.

Nesten alt er bygd selv.

Men denne buggyen er det ikkje noen form for dødvekt i.

http://www.trim-4-eldre.com/images/treff/20050403Ove/mini-ebb.JPG

http://www.trim-4-eldre.com/images/treff/20041003TK/mini-IMG_1600%20copy.JPG

Hva slags motor er satt inn? Har dere en link til bilen å vise til?

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ombygd boblemotor der alt er selvgjordt. Sylindrene er fra Magirus lastebil, men tilpassa, stempla trur eg er enten Chevy eller noken racingstempel han fant i en container. Porting, innsug og eksos er gjordt av eigeren selv.

Trur han var over 200 i effekt, men justerte ned litt for å få bilen litt meir kjørbar på den lille banen me har her på Jæren. Motoren er bygd med oljekjøling i stedet for den vanlige luftkjølinga. Ventilerte skiver på alle hjul og støtdempere satt opp av http://www.mobeck.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok litt lite vekt på forhjulene. Men, har ikke sett så mange andre bobler som har kjørt av veien, så det gjør vel ikke det med denne heller. At den er lett å surre litt rundt i sirkler er bare morsomt. Hehe..

Selv kjørte jeg rundt hele vinteren i en med 15 år gamle sommerdekk :scared Gikk så fint så.. :rolleyes: Bobla er go' vinterbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk finepix og italieno ! Dere har vært til stor hjelp. Liker det at folk er hyggelig! ;).

Nå har jeg laget en poll. :)

Her kan du se litt mer av buggyen min... skal oppdatere med ferske bilder en dag jeg er ute å cruiser med den sombrero

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=37656

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beach buggy er tøft, men jeg hadde latt være å bruke den på vinteren uansett.

Kjøp deg et billig skrap om vinteren og dra fram godbilen når våren kommer.

Har kun sett de uten, men vil ikke tro de er så pene med kalesje :rolleyes:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får man disse godkjent på veien da?

Bobla i seg selv er jo selvfølgelig godkjent, men hvordan blir det når man bygger om såpass mye??

The Edge

De er godkjent til å ha på veien. Så det skal ikke være et problem. Btw: Hyggelig å se folk fra hw.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er godkjent til å ha på veien. Så det skal ikke være et problem. Btw: Hyggelig å se folk fra hw.no ;)

Og Lumenlab eller??

Men tenkte på.. Mange av disse boblene er jo så gamle at man slipper vel årsavgift og eu kontroll og sånt tull, man trenger vel bare ansvarsforsikring..??

Koster vel ikke stort å ha en sånn da?

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

da har jeg noen spm. Ser at noen har jalla på slik at det er mulighet for å sitte rett under motoren der det er en forhøyning. Er det noen som vet om det går ann å registrere en HELT vanelig (ikke den lengste VW Beachb) til 4 stk?

EDIT: LA TIL NOEN EKSEMPLER SLIK AT DERE SKJØNNER LITT HVA JEG MENER ;)

mourad-1.jpg

mourad-4.jpg

round1.jpg

carnevale3.jpg

davis-04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider