Gå til innhold

Norsk RC-drift video

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Slang sammen noe materiale jeg hadde av brutter'n fra "Bukta". Han prøvde først med PVC hjul, men det gikk for sakte mente'n. Så da ble det plastringer av gamle fantaflasker i stedet. Funket sånn noenlunde, men litt ujevnt grep. Regner med at det blir et drift-kit fra statene etterhvert, og da gleder jeg meg til å se det i aksjon. For at broder'n har stålkontroll er det ingen tvil om! :D

 

God tur til Spania, lillebror ;)

 

Her er video:

http://www.sbrann.no/stuff/martin_drift.wmv

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D

 

Blei overraska over hvor bra han fikk det til, for har sett en utenlandsk film av slikt også.

 

Trene litt mer på fine linjer og ikke hive bilen 180grader rundt før han vrir den tilbake i fin drift rundt svingene.

 

Keep on drifting :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett brutters! Dette er ikke i naerheten en gang av hva som kommer, hjulene var rimelig crap aa kjoere paa.

 

Jeg skal vaere brei nok i kjeften tilaa si at det aa overgaa SG-Drifters ikke burde vaere noe problem ihvertfall. Dessverre er det faa man kan parallelldrifte med i Norge, men det kommer etterhvert:D

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D

 

Blei overraska over hvor bra han fikk det til, for har sett en utenlandsk film av slikt også.

 

Trene litt mer på fine linjer og ikke hive bilen 180grader rundt før han vrir den tilbake i fin drift rundt svingene.

 

Keep on drifting :D

 

La ikke merke til denne foerste gangen jeg saa traaden, men naa maa jeg jo selvfoelgelig ta en liten utredning her :D:D:D

Blir selvfoelgelig provosert av aa hoere om fine linjer og hvordan man skal kjoere, saa da maa jeg si noe, men saa absolutt med en humoristisk undertone.

 

Jeg maatte kaste bilen rundt saa mye rett og slett for aa faa bremset nok. Det maa ganske lite grep til for aa faa driftet med en modellbil, saa realistisk blir det aldri, og derfor er det ogsaa saa glatt at man maa bremse farten slik. Jeg har bare bremser paa bakhjulene grunnet et enveislager istedenfor differensial foran, saa det er faa muligheter. Kan sette i diff, men da blir ikke driftingen like bra.

 

Ang. fine linjer. Vel, det er idealsporet. Finn noe bedre du :)

 

INGEN, absolutt INGEN av de driftevideoene folk har sett har vaert kjoert med biler som gaar like fort som dette. SG-drifters og en video paa video option blir kjoert med pinglete standardmotorer og pvc-hjul, en kombinasjon som tilsier at de kanskje oppnaar en 1/4 av farten jeg har paa denne videoen.

 

Yokomo's videoer er vel de kjoeremessig beste, i og med at 14 ganger Verdensmester i div. klasser Masami Hirosaka kjoerer, men selv de videoene er intet utrolig mesterverk det er umulig og overgaa. M.a.o. sier jeg naa at jeg er bedre enn Masami. Eh... nei. Men fremdeles, det var kun tekniske forutsetninger som gjorde at denne videoen ikke ble den beste som eksisterer. Enda...

 

Hehe, daeven saa mye jeg fikk skrevet naa a gitt....

 

Greetings from Malaga!

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slang sammen noe materiale jeg hadde av brutter'n fra "Bukta". Han prøvde først med PVC hjul, men det gikk for sakte mente'n. Så da ble det plastringer av gamle fantaflasker i stedet. Funket sånn noenlunde, men litt ujevnt grep. Regner med at det blir et drift-kit fra statene etterhvert, og da gleder jeg meg til å se det i aksjon. For at broder'n har stålkontroll er det ingen tvil om! :D

 

God tur til Spania, lillebror ;)

 

Her er video:

http://www.sbrann.no/stuff/martin_drift.wmv

 

HPI har et driftekit som man kan få kjøpt. Ligger en video lengre ned på siden.

http://www.hpiracing.com/kits/stage_d/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår