VolvoTore Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Ja, nå har jeg fått testa ut 242'n skikkelig etter motorbyttet og det virker til å funke bra. MEN... jeg får veldig høyt turtall i forhold til fart syns jeg... cirka 4000o/min ved 100km/t er vel litt drøyt? Oppsettet er B230A m/M40 og original bakaksel (75/76-mod), clutch og svinghjul fra M40'n. Den slurer ikke, for da burde jeg ha lukta det samt at clutchpedalen er ganske "slapp" fordi jeg ikke har orka å justere den ennå (det vil jo si at den ligger godt innpå). Er det utvekslingene i M40-kassa som forårsaker dette? Har kikka litt på utvekslingene i den og det er jo ikke store forskjeller fra de andre, men det er jo bare 4 gir da. Vil det hjelpe stort å sette inn M41 eller M46? Eller er det bedre å bytte bakaksel? Har en bakaksel fra en '86 245, men vet ikke hvordan utvekslingen er i den... (?) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Det er veldig lav utveksling på m40 kassa... Husker ikke tall, men lav. Hvor mange hester er det på denne motoren? M40 kassa tåler ikke mye før den sier takk for seg..... M41 er vel helt lik bare med overdrive og m46 kjenner jeg ikke til... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 m40 er da 1:1 på fjerde gir som de fleste andre kasser da Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Ja, nå har jeg fått testa ut 242'n skikkelig etter motorbyttet og det virker til å funke bra. MEN... jeg får veldig høyt turtall i forhold til fart syns jeg... cirka 4000o/min ved 100km/t er vel litt drøyt? Oppsettet er B230A m/M40 og original bakaksel (75/76-mod), clutch og svinghjul fra M40'n. Den slurer ikke, for da burde jeg ha lukta det samt at clutchpedalen er ganske "slapp" fordi jeg ikke har orka å justere den ennå (det vil jo si at den ligger godt innpå). Er det utvekslingene i M40-kassa som forårsaker dette? Har kikka litt på utvekslingene i den og det er jo ikke store forskjeller fra de andre, men det er jo bare 4 gir da. Vil det hjelpe stort å sette inn M41 eller M46? Eller er det bedre å bytte bakaksel? Har en bakaksel fra en '86 245, men vet ikke hvordan utvekslingen er i den... (?) Har KANSKJE, sier KANSKJE fått tak i en 242 fra 81 med OD + litt små snacks....kommer ann på hva hu jenta vil ha for den......blir delebil..int i OD kasse hvis jeg får den? Får vite mer før fredag... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Har KANSKJE, sier KANSKJE fått tak i en 242 fra 81 med OD + litt små snacks....kommer ann på hva hu jenta vil ha for den......blir delebil..int i OD kasse hvis jeg får den? Får vite mer før fredag... jeg er intresert i svart gulvteppe om det er noe sånt i den som du ikke skla ha selv ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 jeg er intresert i svart gulvteppe om det er noe sånt i den som du ikke skla ha selv ;) bilen er blå, samme er interiøret... edit: svart gulv teppe kan du ta fra en 244....passer det å....å mye lettereå få tak i..;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har KANSKJE, sier KANSKJE fått tak i en 242 fra 81 med OD + litt små snacks....kommer ann på hva hu jenta vil ha for den......blir delebil..int i OD kasse hvis jeg får den? Får vite mer før fredag... jente med 242? er hun singel?? :titties: Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 jente med 242? er hun singel?? :titties: singel...i donno....heheh Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Ja, nå har jeg fått testa ut 242'n skikkelig etter motorbyttet og det virker til å funke bra. MEN... jeg får veldig høyt turtall i forhold til fart syns jeg... cirka 4000o/min ved 100km/t er vel litt drøyt? Oppsettet er B230A m/M40 og original bakaksel (75/76-mod), clutch og svinghjul fra M40'n. Den slurer ikke, for da burde jeg ha lukta det samt at clutchpedalen er ganske "slapp" fordi jeg ikke har orka å justere den ennå (det vil jo si at den ligger godt innpå). Er det utvekslingene i M40-kassa som forårsaker dette? Har kikka litt på utvekslingene i den og det er jo ikke store forskjeller fra de andre, men det er jo bare 4 gir da. Vil det hjelpe stort å sette inn M41 eller M46? Eller er det bedre å bytte bakaksel? Har en bakaksel fra en '86 245, men vet ikke hvordan utvekslingen er i den... (?) jeg ville skiftet kassen og akslingen, og så sett om det ble bedre... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 jeg ville skiftet kassen og akslingen, og så sett om det ble bedre... Men jeg skjønner ikke helt hvordan kassa kan forårsake noe sånt, uten ulyder eller noen andre "synlige" feil. Antar at jeg må ha oppunder 4000 o/min på 4.gir i 100km/t. Det er da altfor høyt? Mener det var lavere da jeg hadde B21A i, med samme kasse og aksling. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Men jeg skjønner ikke helt hvordan kassa kan forårsake noe sånt, uten ulyder eller noen andre "synlige" feil. Antar at jeg må ha oppunder 4000 o/min på 4.gir i 100km/t. Det er da altfor høyt? Mener det var lavere da jeg hadde B21A i, med samme kasse og aksling. Jeg hadde 3500 - 4000 ved 90 - 100 km/t på min 1979 mod. med B21A og m45 kasse Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 jeg ligger på 3000rpm i 100km\t, med M45 og 87mod bakaksel. ligger på ca.5000rpm i 200km\t Tror nok at det er bakakslingen som stopper deg, er vist en del forskjell i utvekslig på de. jo nyere jo bedre tror jeg Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 http://www.volvo240.dk/main.asp?f=105 står utvekslingen;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 http://www.volvo240.dk/main.asp?f=105 står utvekslingen;) TUSEN TAKK!!! :D Den var kjempenyttig! :) Bagtøj: M40 4,10:1 / 3,91:1 M47 3,54:1 / 3,73:1 (Den vil altså ha høyere fart på lavere turtall med bakaksel fra bil med M47... right?) Gjett hva jeg skal gjøre? ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 En annen ting... Hvis jeg bytter bakaksel til en med lavere utveksling, så vil jeg vel få problemer med at speddo'n viser feil? Hva kan jeg gjøre for å bøte på det? (Før onkel politi bøter på det... he he...) For det vil vel vise for lite? Jeg har seff mek. speedo (M40). Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.